Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

10 sztuczek by, zrealizować plan do końca

Czy kiedykolwiek rozpoczynałaś odchudzanie i nie dotrwałaś do końca? Jeśli tak, to nie jesteś sama. Większość osób przestaje realizować plan, bo efekty nie przychodzą szybko lub plan treningowy jest zbyt monotonny. Mamy dla Ciebie 10 sztuczek by dotrwać do końca.

1. Ustal cele

Zacznij od prostych i malutkich celów. Pamiętaj by były one realistyczne i osiągalne. Bardzo łatwo zrezygnować kiedy cele są zbyt ambitne i wielkie. Zacznij od małych celów, np. bieganie co drugi dzień po 30 minut rano lub wieczorem.

2. Zacznij powoli

Jeśli od początku narzucisz sobie zbyt trudne wymagania możesz być zmuszona do rezygnacji poprzez przemęczenie lub kontuzje. Zacznij powoli i stopniowo wprowadzaj większą aktywność.

3. Urozmaicaj trening

Nie pozwól by dopadła Cię nuda. Przygotuj sobie różne ćwiczenia, np., bieganie zastępuj rowerem. W przypadku brzydkiej pogody idź na fitness lub na siłownię.

4. Baw się dobrze

Kiedy trening to będzie dobra zabawa łatwo będzie Ci go realizować. Sporty takie jak siatkówka, taniec sprzyjają dobrej zabawie, wykorzystaj to.

5. Dołącz aktywność do codziennej rutyny

Nie zawsze jest czas by zrealizować trening danego dnia. Zamiast tego możesz korzystać ze schodów zamiast windy. Zamiast podjechania samochodem czy autobusem możesz przejść w szybkim tempie ten dystans. Bądź kreatywna!

6. Wypisz korzyści

Wypisz na kartce wszystkie możliwe korzyści jakie przyniesie Ci realizacja planu i za każdym razem kiedy dopadnie Cię rezygnacja czytaj je.

7. Szukaj wsparcia

W grupie łatwiej dotrwać do końca i nie tak łatwo się poddać. Zaproś swoje przyjaciółki, męża, dzieci do wspólnych treningów.

8. Śledź postępy

Stwórz sobie dziennik treningowy i zapisuj w nim każdą aktywność jaką zrealizowałaś i jak czułaś się po jej wykonaniu. Widząc na papierze, że rozwijasz się i kilogramów ubywa będziesz dodatkowo zmotywowana do dalszego działania.

9. Nagradzaj siebie

Wyznacz sobie nagrody za osiągnięte cele. Po każdym treningu podaruj sobie chwilę relaksu. Po dotarciu do większych celów podaruj sobie nową parę butów do biegania.

10. Bądź elastyczna

Jeśli jesteś zbyt zajęta by trenować lub zbyt zmęczona zrób sobie dzień czy dwa przerwy. Najważniejsze by znów jak najszybciej wrócić do treningów i realizować swoje zamierzenia.

Teraz kiedy jesteś pozytywnie nastawiona zabierz się do wyznaczenia celów i baw się dobrze.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Adusia (Gość)

    Dzieki za to, mysle ze teraz zdobede motywacje potrzebna do zrzucenia tych kilkudziesiat kilogramow...
    Pozdr