Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

3 niedoceniane przyrządy treningowe

Na siłowni łatwo popaść w rutynę. Wpadasz, robisz swoje, szybki prysznic i już pędzisz do pracy albo odebrać dziecko od dziadków. W tym transie prawdopodobnie pomijasz sprzęty, które choć wyglądają niepozornie, mogłyby znacząco wzbogacić twój trening.

Nawet gdy siłownia pęka w szwach i wejście na bieżnię w ciągu najbliższej godziny graniczy z cudem, są sprzęty, do których rzadko ustawia się kolejka. Oto trzy przyrządy treningowe, które wiele osób uważa za nieefektywne … i wiele traci.

Wiosła

Wiosła to sprzęt, który w wielu siłowniach zbiera kurz, a przecież to prawdziwy skarb! Wiosłując uruchamiamy wszystkie najważniejsze grupy mięśniowe jednocześnie: mięśnie czworogłowe, ścięgna podkolanowe, mięśnie pośladkowe, plecy, ramiona i mięśnie korpusu – niewiele maszyn cardio może nam to zagwarantować. A jeśli zastosujemy odpowiednią technikę, możemy dodatkowo zwiększyć ilość spalanych kalorii.

Kanadyjscy badacze piszący dla Journal of Human Kinetics sugerują, by każdy cykl wiosłowania zakończyć odchyleniem ciała do tyłu tak, by tworzyło kąt 145°. Innymi słowy, korpus powinien znajdować się dokładnie między pozycją wyprostowaną a horyzontalną. W badaniach wykazano, że wioślarze stacjonarni, którzy trenowali w ten sposób, spalali 15% kalorii więcej niż ci, których plecy pozostawały w pozycji pionowej. Nie trzeba chyba dodawać, że w większym stopniu wzmacniali też mięśnie brzucha i pleców.

Symulator wchodzenia po schodach

Nie mówimy tu o stepperze (który nawiasem mówiąc ma wielu wrogów w gronie fizjoterapeutów sportowych), lecz o urządzeniu posiadającym system ruchomych schodów. Maszyna w mniejszym stopniu niż stepper obciąża kolana, a w większym stopniu niż spacer na bieżni angażuje mięśnie nóg i pośladków. Przy odpowiedniej intensywności treningu, wchodzenie po schodach może stanowić efektywny trening cardio dla osób początkujących i średnio zaawansowanych.

Taśmy TRX

Być może w twoim klubie fitness tu i ówdzie wiszą kolorowe taśmy z wygodnymi trójkątnymi uchwytami. Te niepozorne przyrządy nie wyglądają na rewolucyjny sprzęt treningowy, a jednak z powodzeniem mogłyby zastąpić całą siłownię. Taśmy służą do tzw. treningu w zawieszeniu, czyli systemu ćwiczeń, w którym jedynym obciążeniem jest ciężar twojego ciała, a to wbrew pozorom daje mnóstwo możliwości.

Ćwiczenia w oparciu o taśmy TRX angażują praktycznie wszystkie grupy mięśniowe, szczególnie mięśnie stabilizujące korpus. Charakter treningu – konieczność utrzymania pozycji i kontrolowania zakresu ruchu - wpływa korzystnie na równowagę, kształtuje siłę i wzmacnia więzadła, na dłuższą metę zapobiegając urazom układu ruchu. Więcej o treningu TRX przeczytasz tutaj.

Sonda

Czy ćwiczysz na siłowni / w klubie fitness?

  •  
  •  
  •  
Liczba głosów: 150
Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. wroblenka90

    Oj, muszę chyba wrócić na siłownię :)

  2. lileczka81

    tak, trochę treningu przed latem nie zaszkodzi :)

  3. ewlagrod

    a to nie lepiej chodzić po prostu po schodach więcej ?

  4. kroska83

    Ja też muszę zacząć znów ćwiczyć!

  5. MarMarta

    Ja na siłownie nie mam czasu wracać bo nie mam z kim dzieci zostawić ale za to postanowiłam zakupić takiego orbitreka http://www.arena.pl/orbitrek-trenazer-et-55-magnetic-krosno,783042.html . Mam nadzieje, że motywacja do ćwiczeń będzie długo trwać :)

  6. krzychuz76

    Super, uwielbiam siłkę :D

  7. Trener (Gość)

    Nie wiem czemu, w artykule jest zaznaczone, iż powyższe przyrządy są ocenianie przez wiele osób za nieefektywne. Osobiście przez lata współpracy z różnymi klientami słyszałem coś zupełnie przeciwnego. Z kolei obecnie maszyny do wchodzenia po schodach, czy trx są nad wyraz pożądanym produktem.

    Pozdrawiam
    albertkosmider.pl

  8. aniamisia (Gość)

    Taśmy TRX to świetny wynalazek. Ostatnio kupiłam sobie taśmy TRX na abcfitness. pl Bardzo fajnie mi się na nich ćwiczy. Takie ćwiczenia mi się szybko nie znudzą. Dzięki nim ćwiczenia to sama przyjemność pełna radości :)

  9. zenata

    Skakanka!

  10. ali1989

    Jeżeli mówimy o treningu, to polecam CrossFit. Więcej na: http://www.eco-vit.pl/crossfit-co-musisz-o-nim-wiedziec/

  11. zdrowka

    Nie ma to jak wolne cięzary ;)