Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Akcja: Szczupła na wiosnę
Wielka redukcja wagi - Cz. I

Zgromadzony tłuszczyk po zimie? Nadprogramowe kilogramy? Spokojnie! Do końca kwietnia możesz być lżejsza nawet o 7 kg! To oznacza, że maj - pierwszy naprawdę ciepły miesiąc wiosny - powitasz w doskonałej formie!

Na początek powinnaś sobie wyznaczyć cel. Chcesz zrzucić 3-4 kg, a może nawet 7? Im większego spadku wagi się spodziewasz, na tym większe wyrzeczenia musisz być gotowa. Mamy dwa programy - spokojny i wojowniczy - które będziemy przedstawiać w poszczególnych częściach każdego tygodnia.

Uwaga! W wielkiej redukcji wagi bierze udział także nasza redakcyjna koleżanka Hanna P., która będzie się z Wami dzielić efektami swojej walki z wagą.

Zaczynamy!

WEEKEND

DIETA

Wielką redukcję wagi zaczynamy od warzywno-owocowego weekendu. Przez dwa dni jemy tylko warzywa i owoce. Na śniadanie np. sałatka owocowa, na obiad warzywna zupa, w międzyczasie zajadamy się marchewką, a na kolację serwujemy sobie krem z warzyw. Aby wzmocnić oczyszczanie organizmu z toksyn, wypijamy 1,5 l wody i mnóstwo zielonej herbaty.

TRENING

Wersja spokojna:

  • Jeżeli nie zależy nam na dużym spadku wagi, w weekend spokojnie, ale długo maszerujemy. Najlepszy będzie godzinny marsz na świeżym powietrzu. Może być także na bieżni.

Wersja wojownicza:

  • Chcesz, aby Twój spadek wagi był naprawdę widoczny, więc musisz się wysilić. Jeżeli masz możliwość, zapisz się już dzisiaj na siłownię! Jeśli siłownia Cię nie przekonuje zostaje domowa mata i ciężarki, a także rower i siła nóg! W sobotę i niedzielę Twoim wyzwaniem są dwa treningi trwające 1,5 h. Na siłowni ćwiczymy wszystkie partie ciała (nogi, pośladki, brzuch i górną część ciała), a po treningu siłowym 30-40 min musimy poświęcić na wysiłek kardio (stepper, rower, bieżnia itp.). Niestety, nie ma lekko. Coś za coś!

PIELĘGNACJA

W sobotę peelingujemy całe ciało, po czym aplikujemy balsam antycellulitowy na uda i pośladki, a na resztę ciała balsam ujędrniający. W niedzielę i każdego następnego dnia pielęgnacja balsamami powinna wyglądać tak samo. Peeling robimy co trzy dni. Raz na tydzień wykonujemy peeling kawowy.

PRZEZ TYDZIEŃ

DIETA

Od poniedziałku przez pięć dni, codziennie, zjadamy pięć posiłków. Nasza dieta ma być przyjazna, nieskomplikowana, a co najważniejsze sycąca. Żelazne zasady:

1) Bezwzględny zakaz jedzenia słodyczy (w wersji spokojnej można sobie pozwolić na batonika musli dwa razy w tygodniu na deser)

2) Białe pieczywo zamieniamy na razowe, ziemniaki i biały ryż na różnego rodzaju kasze

3) Jemy jak najwięcej warzyw

4) Ostatni posiłek zjadamy trzy godziny przed snem, a kolacja powinna zawierać białko. Najlepiej, jeśli to będzie twaróg, kurczak, ryba, a nawet koktajl proteinowy.

5) W wersji spokojnej nie przekraczamy 1500 kcal, a w wersji wojowniczej 1200 kcal.

Jeśli masz ochotę na coś słodkiego zjedz garść orzechów włoskich lub migdałów.

TRENING

Wersja spokojna:

  • W poniedziałek maszerujemy znowu 30 min., a we wtorek godzinę pływamy na basenie. Środa wolna. W czwartek udajemy się na siłownie lub ćwiczymy z ciężarkami w domu 40 min. Trening kończymy ćwiczeniami kardio, o których było wcześniej. Piątek odpoczywamy. W sobotę powtarzamy czwartkowy trening, a w niedzielę robimy brzuszki - do bólu.

Wersja wojownicza:

  • W poniedziałek odpoczywamy po weekendzie, ewentualnie udajemy się do sauny. We wtorek wykonujemy taki sam trening ja w weekend (siłowy plus kardio). W środę rano godzina marszu, a wieczorem basen. Czwartek fundujemy sobie godzinę aerobiku. W piątek odpoczywamy.

  • Poszczególne treningi można wykonywać w dowolnej kolejności. Np. w czwartek basen, a aerobik w środę itp. Dzienniki odchudzania

Swoje dzienniki z Wielkiej redukcji wagi możecie zakładać na Forum w dziale dietetyka. Tam też znajduje się dziennik redaktorki portalu Stylistka.pl - Hanny P. - zatytułowany "Szczupła na wiosnę". Pomocne zestawy ćwiczeń

Jeżeli nie masz pomysłu jak ćwiczyć, oto zestawy, które mogą się okazać dla Ciebie niezbędne:

  • Ćwiczenia na brzuch, które prezentujemy są naprawdę skuteczne. Wykonuj je w wolnych chwilach, a na efekty nie będziesz musiała długo czekać. Zestaw ćwiczeń znajdziesz w tekście Żegnaj brzuszku! Ćwiczenia na płaski brzuch
  • Ćwiczenia na pośladki, które możesz z powodzeniem wykonywać w domu na dywanie szukaj w tekście Chcesz mieć zgrabne pośladki? Ćwicz z nami!
  • Jeśli nie wiesz jak ćwiczyć z ciężarkami koniecznie zajrzyj do tekstu Wzmocnij ramiona, brzuch, pośladki i uda.
Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. bzdura (Gość)

    Uprzejmie proszę o nieumieszczanie przez portal artykułów któe moga przyczyńić się do kalectwa ...bezmyślnych userów tego portalu....stosowanie porad z artykułu prowadzi do ciężkiego kalectwa...bezmyślne stosowanie porad...grożi utrata zdrowia....

  2. toja (Gość)

    zamiast rzucania się pędem na bieżnię i udawania, że dbam o zdrowie, wolę wypić kolejną filiżankę czerwonej herbaty - utrata wagi będzie może wolniejsza, ale za to zdrowsza.

  3. Styna (Gość)

    Ruch jest super, ale żeby chciało się ruszać i miało na to siły trzeba dożywić organizm.

  4. pitersmak

    Ruch jest zalecany zawsze, ale musi być stosowany z umiarem. Oprócz tego ważny jest dobrze zbilansowany posiłek.

  5. rozm.34 (Gość)

    Super ! ale co zrobić żeby przytyć na wiosnę ? może jakieś propozycje ?