Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Akcja: Szupła na wiosnę
Wielka redukcja wagi - Cz. II

Przed nami ciężki okres świąteczny. Ciężki, bo kompletnie nie sprzyja odchudzaniu. Po minionym tygodniu mamy jednak skurczone żołądki, dlatego nasz świąteczny cel - utrzymanie wagi - nie powinien być taki trudny.

Świąteczne przysmaki można skutecznie przechytrzyć i w efekcie nie przytyć w święta! Jak to zrobić?

1) Mazurki, baby i inne słodkości. A czekoladowy zając? Wydaje się, że patrzą na nas ze stołu i wołają "Zjedz mnie, zjedz mnie!", a my nie potrafimy ich sobie odmówić. Aby nasze słodkie grzeszenie nie przyniosło dodatkowych kilogramów zjadajmy słodkości w umiarkowanej ilości, ale uwaga, zamiast posiłków! Czyli np. na drugie śniadanie skosztujemy baby, a na podwieczorek mazurka. Unikajmy natomiast zjadania ciast na deser, bezpośrednio po obiedzie.

2) Rodzinne, świąteczne obiady także są bardziej syte niż zwykle. Uroczyste posiłki są niestety kaloryczne i często niezdrowe. Aby oszukać nasz organizm zastosujmy tutaj dietę niełączenia. Mięso zjadamy z surówkami, a w tym momencie rezygnujemy z ziemniaków, kluseczek, frytek i innych węglowodanów. Jeśli natomiast nie jadamy mięsa, to zjadamy białko/ tłuszcz w innej postaci (np. soja) i również łączymy z warzywami. Pamiętajmy, żeby nie łączyć węglowodanów z tłuszczem i wszystko będzie dobrze! Warto także tak komponować swój posiłek, by na naszym talerzu królowały warzywa.

3) Święta Wielkanocne są zdominowane przez jajka. Warto je wykorzystać w celu dietetycznym i jeść na kolację. Jajek staramy się jednak - podobnie jak z obiadem - nie łączyć z węglowodanami. Uważajmy też na tłuste sosy z majonezu.

4) Magiczne słowo w czasie świąt - spacery! Spaceruj jak najwięcej. Rano rób brzuszki, przysiady, streching. Każdą wolną chwilę wykorzystaj na to, by pobudzić metabolizm wysiłkiem fizycznym. A może któregoś ranka wyjdziesz pobiegać? I jeszcze jedno - wysypiaj się!

5) Pij ziołowe herbatki. W czasie świąt czyhają na nas wzdęcia i rewolucje żołądkowe. Można im całkowicie zapobiec stosując się do punktów 1-4, ale także pić jak najwięcej zielonej i czerwonej herbaty, dziurawca, rumianku, mięty i ziołowych herbatek z sensem, które ułatwiają wypróżnianie. Poza tym są to bezkaloryczne napoje, a wypełniają nasz żołądek.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Alicja (Gość)

    Nie zapominajcie o ćwiczeniach na płaski brzuch. Czasem wystarczy tak niewiele wysiłku. Podstawa to ćwiczenia 8 minut dziennie. A a połączeniu z dietą dają świetne wyniki.
    znajdziecie je tutaj:
    plaskibrzuch24.blogspot.com/

  2. paulinakruk.pl (Gość)

    Witajcie!
    Tylko dieta oparta na prawidłowych wartościach
    indeksu glikemicznego pomoże schudnąć. Przeprowadzono dużo badań na ten
    temat. Już nie patrzymy na kilokalorie, a na IG :) Zresztą układam diety
    wg IG i moi pacjenci chudną ;) Pozdrawiam wszystkich walczących ze swoją wagą-uwierzcie w swój cel, pracujcie nad tym, a skutecznie
    schudniecie :)
    Dietetyczka z Łodzi