Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Aqua jogging

Biegać w wodzie może każdy. Ta forma ruchu doskonale buduje kondycję i rzeźbi figurę, bez obciążania stawów.

Aqua jogging łączy w sobie zalety pływania i biegania, a także korzyści, jakie płyną z uprawiania tych rodzajów sportu. Można go trenować, niezależnie od tego, czy umie się pływać, czy ma się dobrą kondycję, jakieś kontuzje czy bóle kręgosłupa. Kiedy "biegniemy" pod wodą, wykonujemy bardzo obszerne ruchy, które zmuszają do pracy niemal każdy mięsień. Przy każdym kroku nogi pracują od bioder, aż po staw skokowy. Ramiona i ręce zostają wzmocnione i ujędrnione, widać ich wyraźne wysmuklenie już po kilku tygodniach ćwiczeń. Jogging w wodzie to jedna z najzdrowszych aktywności fizycznych. Nie obciąża stawów, gdyż po zanurzeniu w wodzie odczuwalny ciężar wynosi ok. 10% własnego ciała. Minimalizuje się wiec ryzyko kontuzji. Brak też obciążenia kręgosłupa.

W wodzie, która sięga ok. 140 cm unosi bas pas styropianowy lub silikonowy. Dodatkowym obciążeniem mogą być ciężarki w rękach lub doczepione do kostek.

W wodzie biega się powoli, właściwie w miejscu, bo trzeba pokonać duży opór wody. Warto spróbować tej formy aktywności, gdyż jest prostsza niż maszerowanie po dnie.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość