Uzależnienie od kanabinoidów

Konopie indyjskie pali się w postaci „jointa” lub w fajce wodnej albo dodaje do tytoniu. Głównym psychoaktywnym składnikiem jest tetrahydrokanabi-nol - THC. Przewlekłe używanie prowadzi do uzależnienia. Wysokie dawki mogą dać efekt podobny do halucynogenów. Zdarzają się interpretacje urojeniowe, podejrzliwość, urojenia i omamy, epizody clerealizacji i depersonalizacji. Znaczy odsetek używających przechodzi do stosowania „cięższych” środków uzależniających.

Objawy intoksykacji to zaburzenia koordynacji motorycznej, euforia, lęk, uczucie spowolnienia upływu czasu, zaburzenia osądu rzeczywistości, wycofanie społeczne. Występuje również nastrzyknięcie spojówek, wzrost łaknienia, suchość w ustach, tachykardia, rzadziej zaburzenia percepcji przy czystej świadomości lub majaczenie. Zaburzenia psychiczne związane z używaniem konopi (o zaburzenia psychotyczne, lękowe i depresyjne. Melaboii-ty kanabinoidów można zidentyfikować w moczu jeszcze po 7-10 dniach od przyjęcia, a n osób przyjmujących substancje codziennie i w wysokich dawkach - nawet po 2—4 tygodniach.

 

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość