Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Bób na 10 sposobów

Wygodny fotel ustawiony w półcieniu, dobra książka i micha z bobem na kolanach to idealny scenariusz leniwego, letniego popołudnia. Jeśli nie przepadasz za strączkami w takiej najprostszej postaci, dodaj je do sałatki, zupy, ryżu lub makaronu, albo przyrządź pyszną, aromatyczną pastę do kanapek.

Bób to doskonałe źródło białka i błonnika, a także witaminy A i C, potasu, żelaza, niacyny i kwasu foliowego. Do tego jest stosunkowo mało kaloryczny (100 g zawiera około 70 kcal) i jedyny powód, dla którego powinniśmy poskromić niepohamowany apetyt to właściwości wzdymające. Spożywany z umiarem, może tylko wyjść nam na dobre. Oto kilka pomysłów na włączenie go do wakacyjnego menu:


Spodobał ci się któryś z powyższych przepisów? Znasz inne, którymi warto się podzielić?

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Kaśśka (Gość)

    hmmm... ja szczerze mówiąc nie mogę się przekonać do tego smaku :) Aczkolwiek zamawiam sobie kiełki na widełki - taki zdrowy catering i dzięki nim i tak poznałam wiele smaków których wcześniej nie znałam.