Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Ból mięśni i stawów - jak się go pozbyć

Ból mięśni i stawów pojawia się zazwyczaj kilka godzin po nadmiernym wysiłku fizycznym - po pierwszych zajęciach aerobiku, intensywnym bieganiu, całym dniu na nartach lub pracy w ogrodzie czy w domu. Dolegliwości można złagodzić domowymi sposobami.

  • Ruch - to najlepszy sposób na zakwasy i ból. Jeśli mięśnie zostaną znów rozruszane, ból ustąpi. Najlepsze są ćwiczenia rozciągające (stretching), jazda na rowerze lub spacer.

  • Kąpiel - w ciepłej wodzie (ok.36 st. C) rozluźni mięśnie i szybko przyniesie ulgę. Warto dodać do niej ziołowe napary np. z rozmarynu, lawendy lub pędów sosnowych.

  • Masaż - oliwką z chilli. Łyżeczkę sproszkowanego chilli wymieszaj z 1/2 litra oleju słonecznikowego i zacznij masaż (wcześniej sprawdź, czy twoja skóra nie reaguje podrażnieniem na chilli, smarując olejem skórę pod kolanem lub w zgięciu łokcia). Olejek rozgrzej w dłoniach, a następnie opuszkami palców uciskaj napięte mięśnie.

  • Kompres - ręcznik frotte namocz w wodzie z dodatkiem kilku kropli olejku imbirowego. Przyłóż go na bolące mięśnie lub stawy. To je rozgrzeje złagodzi dolegliwości.
Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Sandra (Gość)

    Bardzo
    ważna jest rozgrzewka przed każdym dłuższym ruchem. "Ciepłe"
    stawy znacznie lepiej zniosą wysiłek. Dieta bogata w kolagen
    również pomaga. Suplementacja kolagenem też powinna pomóc.

  2. arlecia

    Ja słyszałam ostatnio sporo pozytywnego na temat terapii falą uderzeniową. Ponoć potrafi ukoić ból. Sama mam kontuzje i zastanawiam się nad zakupem profesjonalnego aparatu do terapii: http://bitmed.pl/194-aparaty-do-terapii-fala-uderzeniowa - ciekawa oferta oraz solidny sklep.