Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Bosu Fitness - trening równowagi
Ćwicz z nami!

Każda kobieta powinna trzymać się prosto i koordynować ruchy swojego ciała. Zadbaj więc o swoją równowagę, stabilizację i kondycję fizyczną ćwicząc z nami Bosu Fitness.

Przyrządem, który niezbędny jest do przeprowadzenia kompleksowego treningu równowagi jest BOSU - dwustronny półokrąg, stanowiący unikalne połączenie piłki i stepu. Jedna strona urządzenia stanowi rodzaj pneumatycznej kopuły pracującej (uginającej się) przy każdym ruchu ćwiczącego, druga zaś jest płaską i sztywną platformą. Możesz go kupić w dobrych sklepach sportowych. BOSU idealnie nadaje się do ćwiczeń statycznych, dynamicznych i poprawiających balans ciała, stabilizację tułowia oraz propriorecepcję (czucie głębokie). Może być stosowany w treningu rekreacyjnym, sportowym, treningu balansu i wytrzymałości, wzmacniania mięśni oraz równowagi i gibkości, a także w rehabilitacji.

Możesz ćwiczyć na jednym, dwóch lub kilku urządzeniach jednocześnie, wchodzić, schodzić, skakać, klęczeć… Wszystko to w dowolnym tempie i dowolnych pozycjach. Oto, co my możemy ci zaproponować:

1. Pozycja neutralna

Stań na BOSU i przestępuj z nogi na nogę. Napinaj mięśnie. Spróbuj zachować równowagę. BOSU dzięki swej sprężystej konstrukcji przyczynia się do zaangażowania znacznie większej liczby mięśni podczas treningu, niż ma to miejsce w przypadku stosowania innych tego typu urządzeń. To ćwiczenie doskonale wpływa na mięśnie posturalne, uelastycznia kręgosłup a przy okazji kształtuje świadomość własnego ciała.

2. Brzuszki

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha będą podwójnie efektowne, jeśli będziesz balansować własnym ciałem. Pracują wówczas wszystkie mięśnie. Usiądź prosto, a następnie odchylaj się do tyłu, ręce trzymając przed sobą. Powróć do pozycji wyjściowej.

3. Wymachy nóg

W tym i w następnych przypadkach ćwiczenia wykonywane są bardzo dynamicznie. Uklęknij na BOSU, ręce oprzyj o jego miękką część. Rób naprzemienne wymachy nóg. Miękkość przyrządu będzie amortyzowała stawy kolanowe.

4. Pompki

Wzmocnij swoje ręce i mięśnie ramion. Rób pompki, opierając swoje dłonie o drugą (twardą) stronę BOSU. Balansuj ciałem tak, aby nie chwiało się na boki.

5. Na nogi i pośladki

Przysiady i naprzemienne ponoszenia i opuszczanie nogi ugiętej w kolanie wzmocnią twoje uda i pośladki. Skoncentruj się na równowadze i nie spadnij z BOSU!

6. Wypad w przód

Wypady w przód to doskonałe ćwiczenia rozciągające mięśnie ud. Wzmocnią twoją gibkość i elastyczność. Rób je naprzemienne, opierając nogę zgiętą w kolanie o miękką stronę BOSU.

7. Wymachy nóg w bok

Ćwiczenia zakończ równoważnią. Stań na BOSU, a następnie staraj się utrzymać równowagę i stabilność stojąc tylko na jednej nodze. Najpierw na prawej, potem zmień ją powoli i płynnie na lewą nogę. Pamiętaj o oddychaniu.

Polecamy!

Ćwiczenia na BOSU, poza dotlenieniem organizmu i korzyściami płynącymi z uprawiania sportu, dostarczają wielu niezapomnianych wrażeń. To nie tylko trening, ale przede wszystkim wspaniała zabawa.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Izabela (Gość)

    a ile takie cos kosztuje ??

  2. Paloma

    no sporo:/ widziałam takie za ok.100 zł,ale może można kupić tańsze...

  3. xyz (Gość)

    na równowagę zrobie sobie jaskółkę i będzie ten sam efektP :-D DDDD

  4. ankaskakanka (Gość)

    Bosu oryginalne kosztuje nie coś koło 100 a prawie 900zł !!! jak nie wiesz koleżanko to nie wypisuj bzdur