Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Co jeść, aby żyć jak najdłużej?

Wzmacniają serce, zapobiegają nowotworom, osteoporozie i otyłości. Czy naukowcy odkryli jakieś cudowne tabletki? Nie, najlepsze lekarstwo na długie i zdrowe życie znajdziesz we własnej spiżarni.

Nawet w najlepszych aptekach nie znajdziesz produktów, które pozwoliłyby ci cieszyć się życiem, zdrowiem i młodym wyglądem wiecznie. Najlepsze więc co możesz zrobić dla swojego organizmu, to zacząć jeść produkty, które dzięki cennym właściwościom witamin, minerałów i substancji aktywnych, potrafią zapobiegać nawet najcięższym chorobom. Warto więc wprowadzić je do swojej diety na stałe!

Regularne spożywanie tych produktów pozwoli ci cieszyć się zdrowiem przez długie lata, ponieważ nie tylko wzmacniają serce, ale także zapobiegają miażdżycy, otyłości i osteoporozie. Dlatego jedz je jak najczęściej... na zdrowie!

Awokado

Niektórzy rezygnują z jego jedzenia, gdyż zawiera sporo kalorii (160 kcal w 100g, czyli prawie cztery razy więcej niż jabłko). Jednak tłuszcz ten jest niezwykle cenny dla naszego organizmu i nie powinniśmy się go pozbawiać! Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które zapobiegają chorobom serca i miażdżycy. Ponadto awokado jest bogate w kwas foliowy, który jest niezbędny do prawidłowego powstawania komórek krwi.

Jogurt

Pij zwłaszcza ten naturalny, z żywymi kulturami bakterii, które gdy znajdą się w jelitach produkują substancje antyrakowe zwane maślanami. Szczególnie dużo tych związków powstaje, jeśli w jednym posiłku połączysz jogurt z ciemnym razowym pieczywem. Ten napój to też kopalnia wapnia, dlatego zapobiega osteoporozie.

Suszone śliwki

Są tak pyszne i słodkie, że z powodzeniem możesz nimi zastąpić cukierki, i są od nich o zdrowsze! Likwidują problemy z zaparciami, a tym samym zapobiegają rozwojowi raka jelita grubego. Sprawnie usuwają z organizmu wolne rodniki, czyli substancje przyspieszające proces starzenia.

Jabłko

Już jedno jabłko dziennie chroni przed zawałem serca. Zawarte w nim witaminy, błonnik i flawonoidy obniżają poziom złego cholesterolu.

Herbata

Ten napój jest kopalnią składników antyrakowych i opóźniających starzenie. Żeby jednak z nich korzystać, nie należy dodawać do herbaty mleka. Dozwolona jest cytryna. Dobroczynne związki zawarte w herbacie działają na nasz organizm 200 razy silniej niż witamina E w czystej postaci. Jest to więc źródło pięknej i zdrowej cery. Pijmy herbatę, kawę zaś sporadycznie.

Czosnek

Jeśli do tej pory unikałaś go ze względu na zapach, zrezygnuj z tego. Lepiej zafunduj sobie gumę do żucia, a czosnek jedz przynajmniej ząbek dziennie i to w formie surowej. Wówczas wzmacnia serce i zapobiega nowotworom. Gotowany zachowuje jedynie właściwości odkażające, które są wskazane w czasie przeziębienia i grypy. Nic tak jak czosnek nie pomoże nam się szybko i skutecznie wykurować.

Sardynki

To dietetyczny skarb ze względu na dużą zawartość kwasów omega-3, które są orężem w walce z chorobami serca i zakrzepami. Ponadto bogate w wapń sardynki łagodzą objawy artretyzmu, zapobiegają powstawaniu nowotworów i osteoporozy. Opóźniają też powstawanie zmarszczek. Natomiast duża zawartość żelaza sprawia, że chronią przed anemią.

Woda

Nawilżona skóra będzie wyglądała młodziej, natomiast nawilżony organizm będzie dłużej sprawny. Nic nie zastąpi picia wody! Optymalna jej ilość każdego dnia to 2,5 litra. Osoby pracujące fizycznie lub przebywające w wysokich temperaturach powinny wypijać jej jeszcze więcej. Płyn ten wspomaga działanie błonnika zawartego w diecie, a tym samym przyczynia się do obniżenia poziomu złego cholesterolu.

Natka pietruszki

Pietruszka redukuje cellulit, przyspiesza tempo przemiany materii poprzez usuwanie z tkanek nadmiaru wody. Dwie łyżki świeżej natki dziennie to absolutne minimum w zdrowej diecie.

Cebula

To warzywo bogate w błonnik. Jej jedzenie obniża poziom złego cholesterolu, normuje ciśnienie krwi, zapobiega powstawaniu zakrzepów. Cebula nazywana jest naturalnym antybiotykiem ze względu na obecność w niej siarki, która niszczy bakterie i wirusy. Surowa zawiera alicynę, która zapobiega nowotworom.

Kefir

Nazywany jest "napojem stulatków". Chroni nie tylko przed wrzodami żołądka, rakiem jelita, ale dba też o to, abyśmy na długo zachowali młodość, zdrowie i urodę. Jest to zasługa kultur bakterii, które wspomagają nasz system odpornościowy. Warto pić go codziennie!

Brokuły

Są bogate w błonnik, beta-karoten, kwas foliowy i witaminę C, które wspomagają pracę serca i układu krwionośnego. Ponadto zawierają cały zestaw substancji, które oczyszczają organizm ze związków sprzyjających powstawaniu nowotworów. A zawartość dużej ilości wapnia chroni jedzącego brokuły przed osteoporozą.

Płatki owsiane

Owies jest bogaty w błonnik obniżający poziom złego cholesterolu. Warto go jeść codziennie w formie płatków górskich, które są mało przetworzone. Po ich zjedzeniu długo czujemy się syci i mamy dużo energii. Płatki owsiane zapobiegają też nowotworom, zawłaszcza jelit i piersi.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. jk242 (Gość)

    Brokuły to moje ulubione warzywo. Jem w każdej postaci. Nawet nie wiedziałam, że są takie zdrowe.

  2. kosmetyczka (Gość)

    tak tak... dzisiaj na obiad m.in. brokuły :) :D

  3. Asia (Gość)

    A ja lubię wszystkie wymienione składniki na liście :) Na śniadanie płatki owsiane z suszonymi śliwkami jogurtem i do tego starte jabłuszko, popijane zieloną herbatką ( moją ulubioną)

  4. GOSIUNIA (Gość)

    JA LUBIE WSZYSTKIE WYMIENIONE SKLADNIKI A NAJBARDZIEJ LUBIE CZOSNEK ON JEST NAPRAWDE SUPER I BARDZO ZDROWY POLECAM WLASNIE DZIS JADLAM BUZKA..!!!!!

  5. ~Ania~ (Gość)

    Ja tez uważam ze czosnek to remedium na wszystko, zwlaszcza na okres jesienno ziomy kiedy cześciej chorujemy. MOże przesadzono, ze jeden dziennie ale na pewno jeden na 3 dni to tez odpowiednia ilosc. A co do platkow owsianych, smaka mi zrobiliscie :D zaraz chyba sobie zrobie xD Wszystkim na zdrowie :)

  6. Dami (Gość)

    Wszystko bardzo dobre :) sredni

  7. Saju1 (Gość)

    Świetna sprawa ta dieta ! napewno każdy się po niej lepiej poczuje !

  8. varadero (Gość)

    produkty to nie wszystko liczy się także sposób przyrządzenia i uzyty sprzęt kuchenny

  9. ulek75

    ja jem warzywa i owoce zamknięte w kapsułce polecam www.juiceplus.pl

  10. Edumed_com_pl

    Myślę że to bardzo indywidulana kwestia i wszystko tak naprawdę zależy od naszego organizmu. Nie ma złotej recepty,wiadomo tylko jedno,aby prowadzic zdrowy i aktywny tryb życia.

  11. patrycjafol (Gość)

    Te jogurty, sardynki czy brokuły na osteoporozę to ok ale moja babcia od lat stosuje Młody jęczmień, jest to sproszkowany ekstrakt z listków młodego jęczmienia. Dużo ludzi używa trawy pszenicznej itp. ale zbadano, ze Młody jęczmień ma 37 razy więcej wysokoprzyswajalnego wapnia no i z tego co widzę to działa bo moja babcia ma dobre wyniki, jakby postępowanie osteoporozy się zatrzymało i nawet mi każe to pić bo mówi, że ona jakby odmłodniała to może ja się nie zestarzeję tak szybko, hehe :)

  12. susi (Gość)

    Zgadzam sie w 100% co do płatków owsianych, zwłaszcza jesli mamy problemy z wypróznieniem sie, powinnismy obowiązkowo włączyć je do naszej diety.

  13. Aurelia (Gość)

    Tak właśnie płatki owisiane bardzo pomagają. Młody jęczmień także bo stosuje go od lat, mi szczególnie pomógł na zaburzenia pracy tarczycy i nadciśnienie :)

  14. marcin (Gość)

    Od lat stosuję Młody jęczmień wraz z żoną i potwierdzamy, że jest rewelacyjny! Żonie ten sok pomógł na anemię a ja piję do towarzystwa ale samopoczucie mi się poprawiło, jakbym się zaczłął odtruwać :)