Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Ćwicz w biurze

Siedząca praca to naczelny wróg szczupłych ud i jędrnych pośladków. Zobacz, jak pozostać w formie nie wstając zza biurka.

Nie oszukujmy się... będąc niemalże przywiązaną do biurka, nie jesteś w stanie wiele zdziałać, ale nie oznacza to, że dla twoich ud i pośladków nie ma żadnej nadziei. Wykonuj regularnie 4 proste ćwiczenia, które pozwolą zachować jędrność tym najbardziej newralgicznym częściom ciała. Nie zakłócą w żaden sposób twojej pracy i nikt nawet nie zauważy, że ćwiczysz!

Uda

  • Siedzimy wyprostowane na krześle, kolana zgięte pod kątem około 90 stopni. Podnosimy do góry jedno kolano napinając mięśnie ud i zachowując kąt 90 stopni w kolanie. Wytrzymujemy kilka sekund i opuszczamy kolano. Wykonujemy 20 powtórzeń na każdą nogę. To samo można zrobić z wyprostowanymi nogami, które unosimy pojedynczo 5 centymetrów nad ziemię, napinamy i utrzymujemy przez kilka sekund. By zintensyfikować ćwiczenie, można zastosować obciążniki na kostki.

  • By wzmocnić wewnętrzną stronę ud, potrzebna ci będzie średniej wielkości piłeczka. Umieść ją między kolanami i zaciskaj tak często, jak to możliwe. Jeśli oprzesz stopy na palcach, pracować będą również mięśnie łydek. Piłeczkę możesz też ułożyć na ziemi i unosić ją złączonymi stopami. Napinaj wtedy mięśnie nóg i utrzymuj stopy przez 10 sekund nad ziemią.
  • By wzmocnić zewnętrzną stronę ud, owiń wokół złączonych kostek elastyczną taśmę do ćwiczeń. Podczas gdy jedna stopa pozostaje na ziemi, drugą delikatnie unosisz i starasz się odwieść w bok tak daleko, jak to możliwe. Przytrzymaj nogę w tej pozycji przez kilka sekund, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Powtarzaj ćwiczenie na obie nogi tyle razy i tak często, jak masz ochotę. Z biegiem czasu możesz zwiększać opór przez zacieśnianie opaski wokół kostek. Jeśli chcesz jeszcze bardziej utrudnić sobie zadanie, podpierając się na biurku unoś obie nogi i rozciągaj opaskę oddalając od siebie kostki.

Pośladki

  • Najłatwiejszym i najdogodniejszym ćwiczeniem jest napinanie pośladków, gdyż możesz je wykonywać w każdej chwili, zarówno siedząc, jak i stojąc. Po prostu napnij mocno mięśnie na ok 5 sekund, a następnie rozluźnij i powtórz kilkanaście razy. Wykonuj takie serie tak często, jak to możliwe.
Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość