Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Ćwiczenia na płaski brzuch

Prezentujemy ci sprawdzone ćwiczenia na mięśnie brzucha, które pozwolą ci w szybkim tempie uzyskać piękny i płaski brzuszek.

Niech w nawyk wejdą ci codzienne skłony i brzuszki, a także rytmiczne napinanie mięśni nawet podczas oglądania telewizji czy czytania książki. Instruktorzy fitness zalecają, by regularnie wykonywać proste ćwiczenia utwardzające mięśnie brzucha. Oto kilka propozycji ćwiczeń, które z powodzeniem możesz wykonywać sama w domu.

Zaprezentowany trening składa się z dziesięciu ćwiczeń, które fantastycznie kształtują wszystkie partie mięśni brzucha. Wśród nich zauważycie nieco utrudniony "rowerek" (ćwiczenie drugie), który na podstawie specjalistycznych badań uznano za najskuteczniejsze ćwiczenie wzmacniające brzuch.

Taki zestaw możecie wykonać więcej niż raz, w zależności od stanu zdrowia, formy i zaawansowania, ale jeśli dacie z siebie wszystko, nawet jedna seria wystarczy, by za jakiś czas cieszyć się wysportowanym, godnym pozazdroszczenia brzuchem.

Jeśli zdecydujecie się na więcej niż jedną serię ćwiczeń, pomiędzy obwodami możecie zrobić krótką przerwę, ale starajcie się nie odpoczywać między poszczególnymi ćwiczeniami w obwodzie.

Nie zapominajcie też, że w walce o płaski brzuch macie wrogów i sprzymierzeńców w kuchni. Przysłużą wam się na pewno niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste (błonnik!), owoce jagodowe, chude mięso. Unikajcie przede wszystkim węglowodanów prostych, napojów gazowanych, wzdymających potraw, smażonej żywności, a nawet gumy do żucia, która powoduje zbieranie się powietrza w jelitach.

By zlikwidować uciążliwe wzdęcia, które powodują widoczne powiększenie okolic brzucha, należy zadbać o odpowiednią ilość błonnika w codziennej diecie. Jego najlepszymi źródłami są owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste, ale wspomagać można się również suplementami. Bardzo często błonnik występuje w towarzystwie chromu, który wykazuje zdolność do hamowania łaknienia, a także reguluje przemiany metaboliczne (Błonnik z ananasem + chrom w sklepie mamZdrowie.pl). Dużą popularnością cieszy się również Nopalina, w 100% naturalna formuła oddziałująca na wszystkie kluczowe mechanizmy odpowiedzialne za utratę wagi.

Spośród suplementów wspomagających odchudzanie, z pewnością godny polecania jest też sprzężony kwas linolowy, czyli CLA, dostępny z dodatkiem ekstraktu z zielonej herbaty tutaj. Udowodniono, że przyjmowanie suplementów CLA już przy niewielkim wysiłku blokuje enzym umożliwiający przenikanie tłuszczu do komórek tłuszczowych, przez co sprzyja odchudzaniu, a także wpływa korzystnie na przyrost tkanki mięśniowej. Z kolei związki zawarte w zielonej herbacie wzmagają termogenezę, czyli zwiększają wykorzystanie spożytych kalorii do wytwarzania ciepła w organizmie.

Zobacz także:

Aerobiczna 6 Weidera plan treningowy na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na zgrabne pośladki

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. landryna (Gość)

    OOooo! Pierwszy raz widze ruchome obrazeczki cwiczen , swietnie

  2. landryna (Gość)

    Tego cwiczenia nie znałam, trzeba wyprobowac

  3. Marzena18 (Gość)

    No ja tez! Dobry patent. Przynajmniej wszystko dokładnie widac jak powinno wyglądać ćwiczenie. Wypróbuję.

  4. dagula (Gość)

    fajnie ze widac bo po opisie czasami trudno wyobrazic sobie jak one rzeczywiscie powinny wygladac coprawda niektore figury wydaja mi sie zbyt trudne zwlaszcza ta z podniesionymi nogami w pionie ale postaram sie po swojemu i zobacze mam nadzieje ze starczy mi wytrwalosci a cwiczenia okaza sie skuteczne :) ))pa

  5. anek (Gość)

    Naprawdę bardzo dobrze zrobione :D trzeba zacząć ćwiczyć :) może komuś już się udało dzięki tym ćwiczeniom zdobyć płaski brzuszek?

  6. aaaala (Gość)

    ja takie same ćwiczenia mam na wuefie .
    czy robią coś na płaski brzuch - trudno powiedzieć.
    wiem jednak, że na mięśnie brzucha i nie tylko działają bdb .
    no i żeby mieć płaski brzuch trzeba pamiętać, żeby zawsze być wyprostowaną...

  7. ania (Gość)

    próbowałam je wykonac i okazuje sie ze jest to cwiczenie na mięsnie przy dolnej cześci kregosłupa. wiec albo ja coż zle zrobilam albo te mięsnie też sa odpowiedzialne za płaski brzuch

  8. eXpReSsO gIrL (Gość)

    elo elo...wykonywałam wszystkie te cwiczenie z własnej woli tak dla przyjemnosci...rezultat: kondycja, figura w miarę się zmieniła...ale teraz juz nie cwicze tak często i muszę znowu wrócic do cwiczen...ehh tylko trochę cieżko...pamiętajcie!: JESLI CHCECIE MIEC KONDYCJE I PŁASKI BRZUCH NIE PSZESTAWAJCIE CWICZYC...CWICZCIE JAK MACIE NA TO CZAS!! NIE POPEŁNIAJCIE MOJEGO BŁĘDU PSHESTAWANIA CWICZYC..wiem człowiek uczy się na własnych błędach...teraz znowu zaczynam cwiczyc sprubuję regularniej ;-) pozdrawiam

  9. Misia (Gość)

    Zjefajny artykuł :) zobaczymy czy mi sie uda xD Bo moj brzuch jest straszny ;/ no dzieki temu art moze schudne xD :P powodzenia tez dla innych co beda prubować xD

  10. Emcia ;) (Gość)

    Nio to dziś zaczynam! xD hehe ... Mam nadzieję, że ćwiczenia przyniosa pożądane efekty :D

  11. Becia . . (Gość)

    ja zaczne od jutra. heh . uparłam sie i bede ćwiczyć .. xD .. heh,mam nadzieje że pomorze.[;..

  12. REN KAR (Gość)

    NARAZIE PO 10 ALE UDA SIĘ CWICZE Z MAMĄ. TRZYMAM KCIUKI ŻEBY SIĘ UDAŁO.

  13. lalka (Gość)

    To chyba naprawde dziala wczoraj pierwszy raz sprobowalam wszystko mnie boli ...

  14. Anedia (Gość)

    Ciekawe po jakim czasie widać efekty....w sumie może warto spróbować :) trenowałam wcześniej aerbiczną 6 Weidera ale do końca nie dobrnęłam, może z tym się uda :)

  15. Justys (Gość)

    zrobilam kazde cwiczenie po 20razy... padam.. to musi dzialac bo inaczej nie odczuwalo by sie takiego zmeczenia... bede cwiczyc codziennie. Pozdrawiam :)

  16. lonka (Gość)

    strasznie trudne ćwiczenie dla początkujących czyli dla mnie po 10 razach padlam

  17. lala (Gość)

    ojej te ćwiczenia nie sa takie proste jak sie wydaje ale mam nadzieje ze dam rade haha

  18. Agusia :D (Gość)

    Siemka
    Dziś zaczynam ćwiczenia na mój mały mięsień piwny ;)
    Przecież 5 stycznia 2008 roku mam studniówkę i muszę jakoś wyglądać. Jak zobaczę jakieś efekty to mam znać i proszę abyście tez pisali jak będą jakieś widoczne efekty. pozdrawiam Agata :D

  19. bolek (Gość)

    Aj pierwszy raz ćwiczycie brzuch po dłuższej przerwie i myślicie ze nie będzie "zakwasów" myślcie co piszecie... Znam dużo bardziej efektywny plan a poza tym jest mniej ćwiczeń wiec zyskamy na czasie i należy sie zastanowić nad efektywnością ćwiczeń np. mniej powtórzeń w serii ale za to bez odpoczynku pomiędzy seriami... Radze spróbować wtedy to będziecie zmęczeni :P P

  20. sandra (Gość)

    ja robię ćwiczenia na mięśnie brzucha i te na pośladki, z drugiego artykułu. Fajne są te ruchome obrazki. Wiem, jak ćwiczyć :) Efekty ... mam nadzieję, że beda wkrótce widoczne :)

  21. dziewczyna (Gość)

    zaczynam cwiczyc mam nadzieje ze dobrze pojdzie ;p

  22. emilly (Gość)

    Ja robię różne ćwiczenia i tak wydaje mi się że mój brzuch jest zbyt duży mam 165cm wzrostu ważę 52kg a w pasie mam 64 jestem szczupła a brzuch i tak lekko odstaje POMOCY

  23. Agniecha (Gość)

    Ja już niewiem co mam zrobić mam krągły brzuszek choc jestem szczupła...trzeba wykorzystać te ćwiczenia...mam nadzieje że pomogą!!

  24. anka (Gość)

    mam nadzieje ze te cwiczenia pomogą.3 miesiace temu urodziłm synka a wyglądam jak bym była w 5 miesiącu ciązy.licze na szybki efekt bo za misiac mam slub

  25. agnesa (Gość)

    cwiczenia sa fajne ja juz cwicze z 7 lat a moj brzuch i tak nie jest plaski szczegolnie po jedzeniu staram sie pomijac kolacje ale to nie pomaga n

POLECAMY