Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Ćwiczenia na plecy i ramiona

Mocne plecy, to stabilna postawa całej sylwetki. Nie zaniedbuj ich. Oto ćwiczenia, które mają za zadanie je wzmocnić. Ćwicz z nami!

Zacznij od rozgrzewki. Wykonuj serię 10 skrętów, skłonów tułowia, krążenia ramion i ich wyrzutów w bok. Twoje mięśnie i stawy będą gotowe do dalszych ćwiczeń, w których przyda ci się ekspander.

  • Ćwiczenie 1 - Stań w rozkroku, w dłonie chwyć ekspander i unieś nad głową. Powoli opuszczaj ręce, zgięte w łokciach, napinając mięśnie ramion, karku i pleców. Przechylaj ręce raz w jedną, raz w drugą stronę po 5 razy. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Ćwiczenie 2 - Dalej stojąc w rozkroku, zaczep ekspander o jedną z nóg, obróć całe tułowie w jego stronę. Pochyl się i przyciągaj ekspander do siebie, ćwicząc bicepsy i górne mięśnie pleców. Powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Ćwiczenie 3 - Złącz nogi i pochyl sylwetkę do przodu. Ekspander zaczep tym razem o obie stopy. Przyciągaj go do piersi, uginając mięśnie ramion. Ćwicz stabilizację pleców i bicepsy. Powtórz ćwiczenie 15 razy, pamiętając o napinaniu mięśni i oddechu przy każdym podciągnięciu.
  • Ćwiczenie 4 - Usiądź po turecku. Ekspander chwyć w obie ręce i załóż z tyłu pleców. Rozciągaj, unosząc jedną rękę do góry. Pracują plecy i ramiona. Powtórz ćwiczenie 15 razy, odpocznij i zmień rękę, która będzie rozciągała do góry ekspander.

I jeszcze krótki film instruktażowy

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. znafczyni (Gość)

    Dostałam ekspander pod choinkę. Wreszcie mi się przyda :)

  2. justyna (Gość)

    bardzo fajne ćwiczenia zwłaszcza to ostatnie bardzo działa..

POLECAMY