Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Ćwiczenia w basenie
Bądź aktywna na wakacjach!

Dla większości z nas słoneczny dzień nad basenem to czas tak wyczekiwany, że chcemy czcić każdą chwilę błogim nicnierobieniem. Na szczęście, ćwiczenia w wodzie można wykonywać nawet plotkując z przyjaciółką, czyli tak jak lubimy, łączyć przyjemne z pożytecznym.

Nie dajmy ponieść się bezwarunkowemu lenistwu - taki rodzaj odpoczynku niekoniecznie musi służyć psychice. Zrób przerwę w opalaniu, wskocz do basenu i popracuj nad sylwetką, którą z dumą będziesz później prezentować na leżaku. Zobacz, jakie to proste.

Praca u podstaw

Już samo pływanie jest doskonałym ćwiczeniem angażującym całe ciało, więc zacznij od spokojnych długości stylem zmiennym (np. po 4 baseny grzbietu, kraula i żabki). Odpocznij przez chwilę i powtórz cykl.

Wyznaczaj sobie cele i nagrody za dokończenie każdego cyklu. Na brzegu może czekać na ciebie coś pysznego, na co będziesz mogła pozwolić sobie bez wyrzutów sumienia.

Bieg z przeszkodami

Właściwie z jedną istotną przeszkodą - oporem. W miejscu, w którym woda sięga przynajmniej do wysokości bioder, próbuj dość szybko pokonywać krótkie odcinki, pomagając sobie intensywnymi ruchami ramion. Później możesz przesunąć się nieco głębiej i biec z ramionami pod wodą - większy opór to większy wysiłek i jeszcze skuteczniejszy trening.

Walka z oporem

Wszystkie ćwiczenia, które znasz z siłowni, a możesz przenieść do basenu, będą efektywniejsze w mokrym środowisku. Wykroki, unoszenia nóg, przysiady, skręty tułowia - przykłady można mnożyć. Pamiętaj tylko, by woda sięgała nieco wyżej niż do kostek :-) Musisz czuć opór!

Głowa na powierzchni

Wypłyń z przyjaciółką na odrobinę głębszą wodę (najlepiej będzie, gdy towarzyszka spocznie na materacu) i odwracając uwagę rozmową, spróbuj jak najdłużej utrzymać głowę nad lustrem wody. Pracuj intensywnie nogami i rękami, pozostając cały czas w jednym miejscu. Jeśli potrzebujesz przerwy, chwyć się materaca lub podpłyń do brzegu. Powtórz takie ćwiczenie kilka razy.

Lubisz wyzwania? Spróbuj zrobić to samo, trzymając ręce ponad głową.

Niepełne zanurzenie

Siedząc na stopniach basenu, ułóż ręce nieco powyżej bioder, palce skieruj w dół, ramiona trzymaj blisko ciała. Powoli zanurzaj się w wodzie uginając ręce w łokciach i unoś się napinając tricepsy. Kontynuuj, aż poczujesz pieczenie … w mięśniach, nie od słońca. Właściwie nie są potrzebne nawet schodki; wystarczy niski murek okalający basen.


Wskakuj i ciesz się urlopem, jednocześnie dbając o swoje ciało! Potem poleć nam ćwiczenia, które sama wymyśliłaś.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. gość (Gość)

    Ja kładę się tak, żeby nogi do kolan opierały się na brzegu i robię skłony łapiąc się za stopy. Albo opieram się na wyprostowanych rękach na murku i przekładam dłonie, obracając się raz przodem, raz tyłem do wody i tak sobie przechodzę całą szerokość np. Mega trudne!

  2. franekkon23

    Trening w wodzie jest bardzo trudny właśnie ze względu na ten opór. Pływanie jest fajne, jednak inne ćwiczenia są wyczerpujące.