Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Ćwiczenia w wodzie

Ćwiczenia w wodzie są doskonałe dla rozwoju ogólnej kondycji fizycznej, utrzymania prawidłowej wagi i szczupłej sylwetki. Doskonale wzmacniają też mięśnie grzbietu i pośladków, pomagają zlikwidować cellulit i poprawiają nastrój.

Zalety ćwiczeń w wodzie są nie do przecenienia. Może je uprawiać każdy - od niemowlaka po seniora. Ćwicząc w wodzie mniej się męczymy, a do tego wzmacniamy masę mięśniową całego ciała. Siłownia jest tu zbędna.

Najpopularniejszą formą ćwiczeń w wodzie jest aqua aerobik - połączenie aerobiku i pływania. Chodzą na nie nawet kobiety w zaawansowanej ciąży, osoby po operacjach, z nadwagą, problemami układu kostno-stawowego, czy z osteoporozą.

Gimnastyka w wodzie w ogóle nie obciąża bowiem kręgosłupa ani stawów. W czasie 45-minut ćwiczeń możesz natomiast spalić ok. 500 kcal.

Coraz popularniejszą formą ćwiczeń w wodzie staje się ostatnio aqua kick and box. Technika ta polega na kopnięciach, uderzeniach, wymachiwaniach rękami i nogami w wodzie. Te ćwiczenia polecane są dla osób, które rozpiera energia.

Łagodniejszy zestaw ćwiczeń, czyli aqua jogę wybiorą osoby, które chcą się odprężyć i wyciszyć.

Możesz też spróbować aqua cyclingu (aqua spinning lub hydro spinning), podczas którego ćwiczenia wykonuje się na rowerze stacjonarnym. Do wyboru masz również aqua step, aqua jogging, czy aqua walking.

Ćwiczenia, które możesz wykonywać w wodzie

  • Biegi - biegnij w miejscu podnosząc wysoko kolana do góry. Jednocześnie wykonuj lekko wymachy ugiętymi w łokciach rękami. Następnie unoś naprzemiennie raz lewe, raz prawe kolano do klatki piersiowej.

  • Żuraw - stań na baczność, ramiona ułóż wzdłuż tułowia, podskocz do rozkroku, jednocześnie podnosząc ręce do góry i wróć do pozycji wyjściowej.

  • Hula-hop - kręć dookoła biodrami raz w jedną, raz w drugą stronę.

  • Rozciąganie - stań na jednej nodze, drugą zegnij w kolanie i postaraj się przyciągnąć piętę do pośladka.

  • Skoki - podskocz do góry i spróbuj obiema piętami dotknąć pośladków.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

POLECAMY