Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta dla 20-latek

Oczywiście nie można dać się zwariować - nie stosujmy żadnych restrykcyjnych diet. W tym wieku aktywność fizyczna znacznie lepiej pozwali na utrzymanie i osiągnięcie dobrej sylwetki niż stosowanie głodówek.

Około 25. roku życia nasze kości są najsilniejsze i najzdrowsze. Dlatego w tym wieku mamy najlepszą sylwetkę. Już teraz warto o nie zadbać, by zmniejszyć ryzyko osteoporozy. Twoje posiłki powinny dostarczać witaminy D, wapnia, magnezu i białka. Panie w tym wieku są szczególnie narażone na anemię, głównie w związku z obfitymi miesiączkami i złą dietą. Żeby do tego nie dopuścić, musimy pamiętać o spożywaniu odpowiedniej ilości żelaza, białka pochodzącego z białego mięsa, witaminie B12 oraz kwasu foliowego. Regularne posiłki, zwłaszcza pierwsze i drugie śniadanie, zapewniają optymalny poziom glukozy we krwi, ułatwiając koncentrację w pracy.

W Twoim jadłospisie nie może zabraknąć:

  • białka: jedz chude mięso, mleko i jego przetwory - wybierając produkty niskotłuszczowe

  • węglowodanów: znajdziesz je w makaronie, ryżu, ziemniakach

  • tłuszczów: masło, oliwa - w niedużych ilościach

  • owoców i warzyw: bez żadnych ograniczeń

Przykładowe menu:

Zestaw I

śniadanie - serek wiejski ze szczypiorkiem, kromka ciemnego pieczywa lub pieczywo chrupkie, kawa lub herbata zielona

drugie śniadanie - jogurt, dowolny owoc

obiad - łosoś, surówka z selera (seler, orzechy, jabłko, jogurt naturalny), ryż lub 1-2 ziemniaki, sezonowe owoce

podwieczorek - surówka z marchewki lub owoc

kolacja - sałatka jarzynowa z łyżeczką majonezu, kromka pieczywa ciemnego lub chrupkiego

Zestaw II

śniadanie - 1 jajka na miękko, pomidor, kromka pieczywa ciemnego lub chrupkiego, kawa lub zielona herbata

drugie śniadanie - banan lub pomarańcza

obiad - filet z kurczaka usmażony na oleju, ryż, zielona sałata

** podwieczorek** - kisiel z owocami

** kolacja** - kanapka z wędliną chudą, sałatą, pomidorem, owoc

Zestaw III

śniadanie - płatki owsiane z mlekiem, kromka pieczywa z twarogiem, plasterek pomidora, kawa lub zielona herbata

drugie śniadanie - dowolny owoc

obiad - zupa krem np. brokułowa,jarzynowa, udko kurczaka pieczone w folii, surówka jarzynowa

podwieczorek - budyń

kolacja - sałatka owocowa, szklanka mleka

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Kasia (Gość)

    Witam,

    Bardzo dobry artykuł, wiele mi pomógł.

  2. yyyh (Gość)

    czemu jedzenia jest tak MAŁO ?? ?? ?? ??  tyle samo schudnie się jak zamiast jednej kanapki na kolację (a potem o 22 atak głodu i napaść na lodówkę:///) zje się tę samą kanapkę z miską papryki i ogórków z łyżką jogurtu i przyprawami! od lat czytam te durne diety i nie wiem, jak można wytrzymać na takich porcjach. warzywa to podstawa...

  3. Fabryka Formy (Gość)

    Szanowni Państwo,

    w wieku 20 lat metabolizm jest na najwyższych obrotach, dlatego dość łatwo jest nam dbać o zachowanie odpowiedniej masy ciała. Wydawać by się mogło, że nie trzeba wówczas przykładać zbytniej wagi do tego, jak się odżywiamy. Nic bardziej mylnego. To, co jemy i ile się ruszamy dzisiaj, ma istotny wpływ na nasze samopoczucie i sprawność ruchową w przyszłości. Ważne jest, by w diecie 20-latków znalazły się produkty bogate w wapń, jak ser, mleko, zielona fasolka, groszek, brokuły oraz produkty bogate w witaminę C – sok pomarańczowy, zielone warzywa, słodkie ziemniaki. Równie ważne są systematyczne treningi. W tym wieku wskazana jest na pewno duża ilość pracy wydolnościowej związanej z uprawianiem takich dyscyplin, jak bieganie, jazda na rowerze czy pływanie, a także zajęcia grupowe poprawiające koordynację ruchową, stabilizację i równowagę oraz elastyczność mięśni. Dzięki nim 20-latki budują fundamenty do dalszych treningów. To najlepszy okres na to, by nauczyć się „dobrego” ruchu.

    Fabryka Formy

  4. gosc (Gość)

    żadna dieta, tylko racjonalne odżywianie, aczkolwiek z racji, że węglowodany trawią się najszybciej, to od nich powinniśmy zacząć dzień, a żeby uniknąć ''a potem o 22 atak głodu i napaść na lodówkę:///'', na kolację powinniśmy jeść białko, konkretnie potrawy z przeważającą ilością białka, trawi się najdłużej

  5. weronikawroblewska

    W wieku 20 lat nie powinno się mówić o odchudzaniu, ale o kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Takie rozsądne odżywianie się - jeżeli chodzi o pory jedzenia, częstotliwość posiłków i ich różnorodność z pewnością pomoże zachować odpowiednią wagę i ją utrzymywać. Szczególnie, że organizm się przyzwyczaja do takiego trybu i później łatwiej go utrzymywać :)

  6. Izka (Gość)

    Ja swoją dietę wspomagam preparatem oczyszczającym na bazie naturalnych składników Colon Pack. Czuję się lepiej już po kilku dniach stosowania. :)

  7. Nikola10

    Z dietami bywa różnie> Według nie najlepiej jeśli ktoś tzn specjalista przygotowuje dla nas odpowiednią dietę i dodatkowo zestaw ćwiczeń. Przesyłam plan 3 dniowej diety http://beactive.pl/diety/plan-diety-odchudzajacej-na-3-dni Może ktoś skorzysta. Powodzenia.

  8. witkowskabasia

    Polecam sprawdziłam na sobie aplikację mobilną, którą pobrałam na telefon Asystent Równowagi https://www.klubrownowagi.pl/jak-szybko-schudnac , dzięki niej udało mi się schudnąć już 9 kg, zmieniłam nawyki żywieniowe, mam wsparcie grupy i psychodietetyka. Polecam asystenta mobilnego. Mam 23 lata :)

  9. Mareniczka

    Czytaliście ostatnio o wypluwaniu jedzenia ? http://kobieco.pl/wypluwanie-jedzenia-zagrozenie-xxi-wieku/ to jakiś dziwny twór, chyba bym się nie umiała powstrzymać przed połknięciem jakiegoś smakowitego kąska :D

  10. KamilaL

    dieta to ćwiczenia i racjonalne żywienie :)