Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta dla cukrzyków

Diabetolodzy zalecają, żeby osoby chore na cukrzycę przestawiły się na dietę 1500 kcal, w celu ograniczenia tkanki tłuszczowej.

Tkanka tłuszczowa z natury uboga jest w receptory insulinowe - przez nie do wnętrza komórki dociera glukoza i jest zamieniana w energię. Gdy tych receptorów jest mało, glukoza z pozywienia nie wnika do komórek, lecz pozostaje we krwi. A im więcej jej znajduje się w krwiobiegu, tym jest to groźniejsze dla zdrowia. Dlatego też tak ważna jest dieta dla diabetyków. Nie mogą oni pozwolić sobie nawet w czasie świat na łamanie zasad diety.

10 przykazań żywieniowych dla cukrzyka

  1. Posiłki powinny być jadanie regularnie, zawsze o tej samej porze.
  2. Należy ułożyć sobie jadłospis tak, żeby podzielić posiłki pod względem energetycznym:

    • śniadanie - 25 procent
    • drugie śniadanie - 10 procent
    • obiad - 25-30 procent
    • podwieczorek 10-15 procent
    • kolacja - 20 procent
  3. Jedz zawsze pięć posiłków

  4. Wpisz na czarną listę potrawy tłuste takie jak: wędliny, tłuste mięso, parówki, smalec, masło, śmietanę, żółte sery, konserwy mięsne, pasztety, chipsy, orzeszki. Do sałatek dodawaj oliwę z oliwek. Unikaj potraw smażonych. Pieczywo smaruj miękkimi margarynami.

  5. Staraj się ograniczyć sól - potrawy doprawiaj ziołami, czosnkiem, chrzanem.

  6. W twojej diecie powinno znaleźć się dużo warzyw i owoce. Unikaj jednak owoców słodkich np. winogron. Możesz jeść wiśnie, grejpfruty.

  7. Z jadłospisu wyeliminuj cukier, wyroby czekoladowe, słodkie napoje, soki i ciasta.

  8. Możesz pić niegazowaną wodę, herbatki ziołowe

  9. Posiłki staraj się gotować na parze, dusić lub piec w folii.

  10. Ryby i mięso gotuj lub grilluj. A przed gotowaniem usuń z mięsa tłuszcz, a przed jedzeniem zdejmij z drobiu skórkę.

Jednak nie zawsze można tak dokładnie stosować się do wszystkich zaleceń. Zdarza się przecież, że idziemy gdzieś na przyjęcie i trudno będzie powstrzymać się, żeby czegoś nie skosztować. Od czasu do czasu można ulec pokusie zjedzenia kawałka ciasta - ale tłustego kremu. Należy tylko uwzględnić to w wyliczeniach dietetycznych dnia.

Należy też zaplanować dawkę insuliny lub odpowiedni wysiłek fizyczny, który pomoże zużytkować nadmiar zjedzonych kalorii. Jeśli wybieramy się z wizytą do znajomych, możemy zapytać gospodarzy o menu i czas podawania posiłków, bo może będzie konieczne przesunięcie pory wstrzyknięcia insuliny lub zjedzenie przekąski. Konieczne też jest zmierzenie poziomu glukozy we krwi przed i po przyjęciu.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. oadiasfh (Gość)

    super

  2. Paulina LUIR, Berlin (Gość)

    CUKRZYCA typu 2. Można ją POKONAĆ !!
    BH.304.
    MOTTO: CUKRZYCA typu 2, a stabilny poziom cukru przez 24h !!

    Przy cukrzycy ważnym jest aby dostosować odżywianie do tabel z tzw. __NISKIMI węglowodanami. Są to węglowodany, które po spożyciu podnoszą poziom cukru we krwi maksymalnie do 26% wzrostu, czyli nie nadwyrężają TRZUSTKI.
    Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie NIE przekraczające po spożyciu DOZWOLONEJ granicy; __czyli 26% wzrostu.
    Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy.

    Mając cukrzycę powinniśmy zatem stosować, dietę wg tzw. __NISKICH węglowodanów, tj. do 26% wzrostu, i nie chodzi bynajmniej o ilość czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki POWODUJĄ we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki WW węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają JAKOŚCI !!

    Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.
    Dostosowanie się do tabel ZALECANE i DOZWOLONE pozwala w kilka DNI ustabilizować poziom cukru we krwi i NIE jest to TRUDNE !!

    1. Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani ____POWIETRZE, ani ____WODA mineralna, lecz ZJADANE węglowodany.
    2. Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani ____POWIETRZE, ani ____WODA mineralna, lecz ZJADANE węglowodany.
    3. Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani ____POWIETRZE, ani ____WODA mineralna, lecz ZJADANE węglowodany.

    Taki sposób odżywiania jest skuteczny i warto go zastosować OD ZARAZ !!

    R E F L E K S J A:
    __INDEKS ŻYWIENIOWY, a; __INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
    IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody. IG; to marketing, obłuda i biznes.

    Zobacz też; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW.
    __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
    Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
    __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL

  3. robson (Gość)

    takie porady mogą tylko zaszkodzić, wyregulowałem sobie poziom glukozy zastępując węglowodany tłuszczem i białkiem, przy okazji tez schudłem. Mam cukrzycę 2 typu, autorzy tych porad zanim zaczną radzić innym niech się zapoznają z Biochemią Harpera, indexem glikemicznym itp. Przede wszystkim nie szkodzić poprzez mieszanie prawdy i kłamst