Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta jabłkowa

Jabłkowa dieta nie tylko pozwala stosunkowo szybko schudnąć, ale też jest po prostu przepyszna. Tak naprawdę ma ona dwie odmiany: mniej restrykcyjną, w której zjadamy mniejsze i lżejsze posiłki uzupełniając je jabłkami, oraz trzydniową bardzo ścisłą, gdzie jabłka stają się jedynym pożywieniem.

Ścisła dieta jabłkowa

Zaplanowana jest na trzy dni – i tylko tyle powinna trwać! Nie skuście się na jej przedłużenie, ponieważ może to wywołać osłabienie, zawroty głowy, a nawet zasłabnięcia. Dieta składająca się wyłącznie z jabłek pomoże oczyścić organizm, nie zapewnia jednak nawet ułamka niezbędnych nam składników odżywczych – dlatego może być stosowana tylko przez krótki czas.

Już na kilka dni przed zastosowaniem ścisłej diety jabłkowej należy się do niej przygotować. Jedz mniejsze porcje, eliminuj wędliny, słodycze, kawę. Zastępuj je owocami i warzywami, dzięki temu unikniesz w ciągu tych trzech dni porządnego rozstroju żołądka.

Dzień 1. diety: Jedz tylko jabłka, za to tyle, na ile masz ochotę. Pij napar z mięty albo rumianku, 3-4 szklanki, oraz wodę mineralną w dowolnej ilości.

Dzień 2. diety: Nadal jedz same jabłka, pijąc wodę mineralną (brak ograniczeń).

Dzień 3. diety: Jedz oczywiście same jabłka, wypij przynajmniej 8 szklanek płynów.

Istotne jest to, żeby poza jabłkami, herbatkami i wodą mineralną, nie jeść ani nie pić niczego innego. Po zakończeniu maksymalnie trzeciego dnia stopniowo zaczynamy wprowadzać do posiłków inne produkty – lekkostrawne, żeby nie obciążyć od razu układu pokarmowego.

Mniej restrykcyjna dieta jabłkowa

Działanie tej wersji diety opiera się na fakcie, że jabłka są jednym z najbogatszych źródeł błonnika pokarmowego – szybko zapewniają więc poczucie sytości, jednocześnie same będąc niskokaloryczne.

Tutaj oprócz jabłek zjadamy także inne produkty – uwaga jednak! Nadal nie dostarczamy swojemu organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje. Dlatego też ta dieta także musi być ograniczona czasowo, powiedzmy do 5. dni.

Przykładowy dzień diety:

Śniadanie: jabłko pokrojone na małe kawałki, 1/2 grejpfruta podzielonego na cząstki, zalane szklanką chudego jogurtu naturalnego, posypane łyżką płatków kukurydzianych; kromka chrupkiego pieczywa z miodem; do picia herbata lub kawa.

II śniadanie: 5 liści zielonej sałaty, drobno pokrojone jabłko i 2 marchewki starte na tarce, wymieszane i skropione sokiem z cytryny, polane jogurtem; tost z pieczywa pełnoziarnistego posmarowany masłem; szklanka soku z warzyw.

Obiad: 2 naleśniki smażone na patelni bez tłuszczu; nadzienie z 2 jabłek (pokrojonych i uduszonych z niewielką ilością wody, przyprawionych odrobiną cukru i cynamonu). Sok z warzyw.

Podwieczorek: kubek naturalnego jogurtu wymieszanego ze startym jabłkiem i 2 łyżkami miodu.

Kolacja: 200 g białej kapusty drobno pokrojonej, wymieszanej z łyżką ziaren słonecznika i pokrojonym jabłkiem, doprawionej sokiem z cytryny, 2 łyżkami oliwy, odrobiną cukru, kminku i gałki muszkatołowej; do tego herbata lub kawa z chudym mlekiem.

Ogólne zasady diety:

Każdy dzień rozpoczynamy wypiciem szklanki wody zmieszanej z łyżką octu jabłkowego. Pobudza to przemianę materii i pomaga organizmowi oczyszczać się z toksyn.

Codziennie należy wypić około 2l płynów – powinna to być woda mineralna lub herbatki ziołowe.

Każdego dnia w diecie powinny znaleźć się jabłka i jogurt naturalny.

Posiłki powinny być niskokaloryczne, unikamy soli i tłuszczu.

Przepisów na zgodne z tą dietą posiłki jest mnóstwo, można jednak zdać się także na własną inwencję – jeśli stosować się będziemy do powyższych zasad.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. nikola (Gość)

    działa! polecam ! (:

  2. gosc (Gość)

    ile sie chudnie

  3. terry (Gość)

    wlasnie, podbijam pytanie przedmówcy, ile mozna na niej schudnac? wiem ze monodiety nie sa najlepszym wyjsciem, ale z moim trybem zycia nie mam czasu na gotowanie jakis zapiekanek z bakłazanów itp ;)

  4. terry (Gość)

    p.s. chodzi mi o te diete 3-dniową, bardziej restrykcyjną :)

  5. kinga (Gość)

    super dieta w 3 dni schułam 2 kg . Stosowałam tą pierwszą , zawsze byłam najedzona ; p

  6. karolina (Gość)

    nie polecam ! jadłam 3 jabłka na dzien . moze i mało ale nie miałam ochoty na nic . cały czas było mi słabo ,kreciło mi sei w głowie itp .dzisiaj w czwartym dniu zjadłam rano kanapke suchego chleba pełnoziarnistego podziubałam troche i odrazu zaczełam wymiotowac samymi jabłkami.
    czuje sie okropnie a to co szchudłam przez 3 dni dzisiaj nadrobiłam przez mame i babcie które powiedzialy ze jzu nigdy nie pozwola mi nie jesc obiadow

  7. kirka

    Wszelkie diety, które bazują na jednym składniku i są przeprowadzane bez kontroli lekarza mogą mieć katastrofalne skutki. Warto mieć tego świadomość. Lepiej jest przed przejściem na taką dietę zrobić sobie wszystkie badanie i udać się do lekarza. Może to i kłopot,ale wydaje mi się, że warto- w końcu zdrowie ma się tylko jedno

  8. kaska85

    soli trzeba unikać, bo zatrzymuje wodę w organizmie.
    a jabłka? hmmm, to cudowne źródło błonnika :)

  9. ola (Gość)

    ja po pierwszym dniu stosowania tej 3 dniowej diety czułam się źle bolała mnie głowa i brzuch nie mogłam w nocy spać!

  10. Elenkaaaa:D (Gość)

    Od poniedziałku dieta + 3 razy w tygodniu aerobik i fitnes 2 razy , ćwiczenia . Muszę ważyć 48 ,kto ze mna ?

  11. magda (Gość)

    ostrzegam przed tą dietą. Efekty co prawda były natychmiastowe- utrata 3.5 kg w ciągu 3 dni jednek kilogramy szybko wróciły, a do tego garściami zaczeły mi wypadać włosy i pojawił się okropny tądzik. Meczyłam się z tym prawie pół roku po tej diecie. ODRADZAM!

  12. justyna (Gość)

    to chyba zależy od organizmu :D ja dziś zaczęłam :D za 3 dni zdam relację :)

  13. madwoman

    ja tam nie mogę jeść jabłek, bo mam po tym wzdęcia

POLECAMY