Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta jajeczna

Dieta jajeczna ma już obecnie sporo wariacji, jednak ta podstawowa nadal pozwala schudnąć najskuteczniej. Czy również zdrowo, to kwestia dyskusyjna – na pewno jednak szybko. Ceną za utratę wagi jest monotonia spożywanych posiłków.

Żywienie polega tu bowiem na jedzeniu jaj. Ugotowanych na twardo. Na śniadanie, obiad oraz kolację. Przez kilka do kilkunastu dni…

Na czym polega dieta jajeczna?

Mówiąc w największym skrócie, na zjadaniu codziennie sześciu jaj, po dwa na każdy posiłek. To jednak oczywiście nie wszystkie wymogi diety jajecznej.

Należy również:

  • każdego dnia diety koniecznie trzeba zjeść te sześć jajek;
  • należy wypijać około 3 litrów płynów dziennie – wody mineralnej, herbatek ziołowych czy owocowych, słabej herbaty bądź kawy;
  • nie używać cukru ani soli;
  • dietę można wzbogacić warzywami;
  • wykluczamy produkty tłuste;
  • maksymalnie ograniczamy węglowodany.

W mniej restrykcyjnej wersji, podczas kolacji jaja można zastąpić kawałkiem piersi z kurczaka lub ryby, muszą jednak być gotowane na parze, nie smażone.

Dietę jajeczną zaleca się stosować przez maksymalnie dwa tygodnie. Większość jednak lekarzy oraz dietetyków jest zdania, że bezpiecznie można się w ten sposób odżywiać maksymalnie przez 3 – 5 dni.

Przykładowy jadłospis diety jajecznej

Przykład 1:
Śniadanie: 2 jajka na twardo, jeden grejpfrut
Obiad: 2 jajka na twardo, sałatka jarzynowa (np. z marchewki, jabłka i selera)
Kolacja: 2 jajka na twardo, jedno jabłko lub pomarańcza

Przykład 2:
Śniadanie: 2 jajka na twardo, pół grejpfruta
Obiad: 2 jajka na twardo, sałatka z sałaty i pomidorów, kawałek melona
Kolacja: 2 jajka na twardo, warzywa gotowane na parze

Ile można schudnąć – i czy jest to zdrowe?

Ponieważ dieta jajeczna mocno ogranicza węglowodany, dostarcza zaś dużo białka – schudnąć można szybko i sporo. Nawet około 5 kg w kilka dni. Będzie to jednak rzecz jasna chudnięcie pozorne, w większości spowodowane odwadnianiem się organizmu. Duże ilości jajek dostarczają niestety również sporo cholesterolu, ten zaś może sprawiać wiele problemów zwłaszcza osobom, które już mają zbyt wysoki jego poziom.

Potencjalne problemy wynikające z diety jajecznej: silne zmęczenie, osłabienie fizyczne; mdłości i zawroty głowy; problemy z trawieniem i nieświeży oddech;

Jeżeli jednak nie ma przeciwwskazań, a my wykażemy się pewną dozą rozsądku i nie będziemy przesadnie przeciągać tej diety – jako doraźny sposób zrzucenia kilku kilogramów przed ważnym spotkaniem, na którym koniecznie musimy pojawić się w zbyt wąskiej obecnie sukience – będzie skuteczna.

Nie dziwmy się jednak, że zaraz po jej zakończeniu utracone rzekomo kilogramy zaczną błyskawicznie wracać.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

POLECAMY