Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta jodowa

Jod przechytrzy twój rozleniwiony metabolizm, zwiększając produkcję hormonów tarczycy. W ten sposób zmniejszy się twój apetyt na słodycze i odczujesz przypływ energii. Dzięki diecie jodowej szybciej spalisz zbędny tłuszcz.

Hormony tarczycy - tyroksyna i trójjodotyronina - to główni zawiadowcy przemiany materii. A o tym, że dobra przemiana materii, to szczuplejsza sylwetka, chyba nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać. Im zatem więcej hormonów tarczycy i są one lepszej jakości, tym przemiana materii działa sprawniej. Często osoby cierpiące na nadczynność tarczycy mają tak dobrą przemianę materii, że są aż za szczupłe. Aby jednak hormony prawidłowo pracowały i były dobrej jakości potrzebny jest im jod. Im więcej go dostarczysz z pokarmem, tym hormony tarczycy będą aktywniejsze i skuteczniejsze.

Mniej niż 50 ug jodu w codziennej diecie to często za mało. Objawia się to zmniejszoną aktywnością, apatią i zwiększoną sennością. Często błędy żywieniowe prowadzą do jeszcze większego obniżenia poziomu dostarczanego dziennie jodu, np. jedzenie słodyczy, roślin strączkowych i kapustnych hamuje wchłanianie tego pierwiastka. Dodatkowo jodowi nie służy herbata, kawa i cola, zbyt obfite miesiączki i intensywne treningi. Na niedobory jodu narażasz się również mieszkając w górach, gdyż im dalej od morza, tym mniej go w glebie i żywności.

Dieta jodowa

Dziennie powinnaś dostarczać organizmowi ok. 140-160 ug jodu. Najlepszym jego źródłem są ryby i owoce morza. Pół dzwonka śledzia zawiera 52 ug jodu, 100g dorsza - 300ug, a ostryg - 522 ug. Dobrym źródłem są też produkty mleczne - 60ug/kg i jaja - 93 ug/kg. Z warzyw najwięcej tego pierwiastka mają: szpinak - 200 ug/kg, szczypiorek - 60 ug/kg i natka pietruszki - 60 ug/kg. Uważać natomiast należy na sól jodowaną, która podwyższa ciśnienie.

Jak jeść

  • codziennie zjadaj dwa posiłki bogate w jod
  • do śniadanie wypijaj napar z morszczynu lub wodę z kroplami Herbaton
  • do obiadu albo kolacji pij wodę bogatą w jod, np. Jodis
  • codziennie dostarczaj sobie 800-900 kcal i 100-200 ug jodu

Dietę możesz przedłużyć do 14 dni i stosować dwa razy w roku, kiedy poczujesz, że znów trochę utyłaś.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. bejzik (Gość)

    bzdura!!! nadmiar jodu też szkodzi i prowadzi do nadczynnośc tarczycy.. kto wymyślił tą dietę?!

  2. ana (Gość)

    Powinno być ostrzeżenie dla osób z nadczynnością i stanami zapalnymi tarczycy- takie osoby powinny się wystrzegać produktów o wysokiej zawartości jodu.

  3. gość (Gość)

    Razem z jodem trzeba pamiętać o przyjmowaniu produktów bogatych w selen, inaczej nie ma to sensu. I witamina D, a wtedy magnez ;) I, dla kobiet, bo to głównie one chorują - badać się na Hashimoto, leczyć!

  4. chrzanik (Gość)

    Polecam książkę "Ukryte terapie", obala sporo mitów nabijających kabzę koncernom.

POLECAMY