Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta Kopenhaska

Dieta Kopenhaska to bardzo rygorystyczna dieta, która ma za zadanie przyśpieszyć przemianę materii oraz zredukować nawet kilkanaście kilogramów.

Dieta trwa jedynie 13 dni, jednak już w tym czasie można schudnąć nawet do 15 kg. Wszystko zależy od tego z jakim zapasem startujemy.

Dietę tę proponuję osobom, które chcą zacząć przygodę z odchudzaniem z naprawdę mocnym startem.

Zasady i zalecenia:

  • dieta może być stosowana tylko raz na 2 lata

  • dieta trwa 13 dni, nie należy jej skracać ani wydłużać

  • jemy tylko i wyłącznie to co w jadłospisie, nie mniej, nie więcej

  • podczas diety należy pić 2 litry wody niegazowanej dziennie lub więcej

  • nie żuć gumy podczas diety

  • po zakończeniu diety nie należy sie objadać bo bardzo szybko powrócimy do poprzedniej wagi, a nawet i większe, stopniowo wprowadzać większe ilości jedzenia

  • podczas diety można przyjmować preparaty witaminowe

  • lunch i obiad można zamieniać miejscami tego samego dnia

  • kawa rozpuszczalna lub z ekspresu

  • chuda roba - dorsz lub pstrąg

Opis diety:

DZIEŃ 1 i 8 śniadanie: kubek kawy i kostka cukru lunch: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak , pomidor obiad: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną

DZIEŃ 2 i 9 śniadanie: kubek kawy i kostka cukru lunch: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną obiad: plaster szynki, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

DZIEŃ 3 i 10 śniadanie: kubek kawy i kostka cukru, grzanka lunch: gotowany szpinak, świeży owoc, pomidor obiad: plaster szynki, 2 gotowane jajka, sałata z olejem i cytryną

DZIEŃ 4 i 11 śniadanie: kubek kawy i kostka cukru lunch: tarta marchewka, jajko na twardo, twarożek naturalny obiad: sałatka owocowa, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

DZIEŃ 5 i 12 śniadanie: duża tarta marchew z cytryną lunch: duża chuda ryba obiad: befsztyk, sałata i brokuły

DZIEŃ 6 i 13 śniadanie: kubek czarnej kawy i kostka cukru lunch: kurczak, sałata z olejem i cytryną obiad: 2 jajka na twardo, duża marchewka

DZIEŃ 7 śniadanie: kubek herbaty bez cukru lunch: kawałek chudego grillowanego mięsa obiad: nic

UWAGA: Dieta nie może być stosowana przez kobiety w ciąży jak i osoby mające problemy zdrowotne.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. bola (Gość)

    czy zamiast tej kawy mozna pic herbate?bo ja nienawidze kawy

  2. Oliwka (Gość)

    Ja jem wszystko tylko w ograniczonych ilościach przy wzroscie 160cm ważę 50kg i bardzo dobrze się czuję Pozdrawiam Oliwka. Nie wierze w żadne diety cud lecz w silną wolę

  3. aneta .w (Gość)

    ta dieta wcale nie jest taka dobra zanim zaczniecie ja zastanowcie sie ja poniej schudlan tak 4-5 kg ale jak przestalam ja stosowac to i tak przybralam na kilogramy a poza tym mialam zle wyniki krwi mialam prawie anemie

  4. M...:( (Gość)

    ja juz bralam sie za nia 2 razy i nie wytrzymalam... mam tego dosc mam 165 i waze prawie 80 kg :( pomocy... potrzebuje diety ktora pozwoli mi schudnac w dwa tygodnie i DUZO... ZNA KTOS TAKA DIETE ??

  5. maja (Gość)

    głodówka. jeśli wytrzymasz. musisz mieć silną wolę.
    ale najlepiej weź się za ćwiczenia i normalną zdrową dietę, zamiast rozpaczać.

  6. ;)) (Gość)

    ta dieta wymaga silnej woli i osob ktore uwielbiaja szpinak i tym podobne;/,,,ja stosowalam diete 10 dni i nie wytrzymalam;/zajadalam sie potem produktami, o ktorych marzylam podczas diety i starania poszly na marne;/,...ale jesli jestes osoba wytrwala i zdesperowana to polecam ;) )i oczywiscie jesli masz dobra przemiane materii to sadze ze efekt moglby byc super ;) )ja niestety mam z tym problemy wiec 5 kilo, ktore zgubilam nabylam zaraz po obrzarstwie heh

  7. ;)) (Gość)

    aha i jeszcze dodam, ze od kilku miesiecy jem malo i z umiarem i juz schudlam 6 kilo ;p ..jupi ;p ....trzymam sie tego postanowienia i nie mysle podswiadomie o diecie, tylko jem malo ;) )...jednak to jest najlepsza "dieta" i bede sie jej trzymala ;) )pozdrawiam i zycze wytrwalosci wszystkim, bo wiem ,ze odchudzanie to zmora niejednej kobiety;/...

  8. Casia (Gość)

    "Przeżyłam" na tej diecie 10 dni. Schudłam 5 kilo, ale to co się później działo było straszne. Moje włosy wychodziły (dosłownie) garściami, były suche i łamliwe, a nigdy wcześniej tak nie miałam. Paznokcie były w koszmarnym stanie. Po 3 miesiącach wszystko się poprawiło. Więc jeśli ktoś jest nastawiony na tą dietę to polecam stosowanie witamin od samego początku, bo później mogą być problemy.

  9. kamilka (Gość)

    MOZESZ PIC NP. KAWE ZBOZOWA INKE ;) ALE BEZ MLEKA.

    stosowalam ta diete. Owszem schudlam 8kg przez tydzien, ale sa efekty JO JO.
    powiem szczerze,ze nie czekalam na nic jak na obiady. radykalna ale da sie wytrzymac, bo wcale tak malo sie nie je. ale nie polecam jesli ktos nie lubi szpinaku ;)

  10. Justyna (Gość)

    Czy mogę zamiast kawy pić zieloną herbatę?

  11. miroslawa (Gość)

    W ubieglym roku mialam wesele corki postanowilam wziasc sie za siebie :( przez 13 dni jadlam to co sie je przy diecie kopenhaskiej schudlam 8 kg ale potem efekt jojo,ale i tak sie ciesze,bo na weselu widac bylo efekty :) teraz juz znowu waze tyle samo moze troche wiecej :) niewazne pozdrawiam

  12. pineapple (Gość)

    jeżeli ktoś nie lubi szpinaku można go zastąpić brokułami lub kalafiorem

  13. alergia (Gość)

    Kopenhaska NIE dla cukrzyków i alergików...
    Dietę tą po raz pierwszy zrobiła moja mama, która ma cukrzycę, a po zakończeniu diety - parę miesięcy później nadal ma rozregulowany poziom cukru w organizmie. Ja, jako że nie mam problemów z cukrem ani nie jestem gruba postanowiłam spróbować diety kopenhaskiej ze względu na jej właściwości oczyszczające i regulujące przemianę materii. Nie wytrzymałam dłużej niż 9 dni na diecie, ponieważ od 6-7 dnia zaczęło mnie wszystko swędzieć od uczuleń (w moim przypadku swędziało zwłaszcza w nocy i pojawiła się pokrzywka oraz bąble jakby mnie pogryzło stado komarów). Nawet nie wiem z jakiego powodu, bo w jadłospisie nie ma nic, na co mój organizm prędzej by reagował (alergie pokarmowe/bezgluten). Pod znakiem zapytania jest tylko kawa, która myślę że nie może wywołać aż takiej reakcji alergicznej (ponieważ robiona z 1 płaskiej łyżeczki na kubek). Efektów diety nie można przewidzieć. Na mnie dieta kopenhaska akurat negatywnie zadziałała, więc przestrzegam innych chętnych o podobnych schorzeniach, aby się dobrze zastanowili przed jej rozpoczęciem, bo może też będą mieć po jej stosowaniu takie "atrakcje".

  14. moni_a1990 (Gość)

    Witam. Dieta jest bardzo dobra, ja schudłam na niej 11 kg. Najlepiej zacząć ją z kimś znajomym, by wzajemnie się podnosić na duchu. Ja 8 dnia miałam prawdziwy kryzys, bo nie mogłam wyjść po schodach na 2 piętro. Ale wtedy należy wypić dużo wody.
    Osobiście szpinak zastępowałam brokułami. Przez pierwszy tydzień biegałam. Później nie miałam sił. Ale efekty widać już po tygodniu. Nie przytyłam szybko. Przytyłam na wakacjach (gdy każdego dnia piłam kaloryczne drinki) :) :)

    Szczerze polecam dietę - WARZYWNĄ! Można jeść dowolną ilość warzyw (oprócz ziemniaków i warzyw strączkowych) ponadto można jeść grejfruty, cytryny i jabłka. Polecam. Dieta trwa 40 dni. Ale polecam!!!!!! 15 kg mniej schudł mój znajomy. Ja stosowałąm 20 dni i 7 kg mniej. Ale nie jest radykalna. Bo można jeść ILE SIĘ CHCE.

  15. ania (Gość)

    moja koleżanka byla na tej diecie... i poprostu zniklala w oczach.. blada, podkrążone oczy... to jest bardzo wyniszczajaca dieta bo nie zawiera w sobie tyle zapotrzebowanai na blonnik witaminy itp ile powinno byc... ja polecam:
    - zamiast slodyczy owoce: najlepiej jabłka i gruszki bo zaspokajaja mału głod i hamuja przed zachciankami
    - mrozone warzywa... duzo z nich jest mrozonych naturalnie i zawieraja w sobie potrzebne wartosci odżywcze
    - jogurty naturalne- reguluja prace jelit, polecam z płatkami fitella bo zaspokajaja głog na jakies 3 h
    - ruch ruch ruch- skakanka, plywanie 8i bieganie- nie ma nic lepszego:0 no i silka jak kogos stac ;) i ma czas ;)
    - o wodzie nie wspominam bo to wiadome ;)
    - szybki spacer bądź bieg przed sniadanie bo wtedy organixzm spala nadgromadzony tłuszcz a nie śniadanko zjedzone przed 10 minutami ;) a wiec powodzenia!!!;D

  16. Damian (Gość)

    A ja mam pytanie, bo wszędzie szukam jakiś informacji o ewentualnych zamiennikach potraw w tej dieci i nic nie moge znaleźć. Chodzi mi głównie o szpinak - ktoś mi powiedział, że można go zastąpić brokułami lub kalafiorem - wiecie może czy to prawda, może jakieś źródło gdzie znajde odpowiedź?

  17. aga (Gość)

    Ja juz mam za soba rozne diety cud,zawsze udawalo sie zrzucic pare kilogramow...ktore potem wracaly....Tak czy owak udalo mi sie schudnac po ciazy 15 kg ale doszlam do jednego wniosku ze najlepszy sposob to WIECEJ RUCHU,MNIEJ JEDZENIA!!!Chudlam powoli ale efekt sie utrzymuje.Oczywiscie pare zmian w nawykach zywieniowych,duzo wody,mniej slodyczy(bo calkowicie nie jestem w stanie z nich zrezygnowac). Jezdze tez codziennie 30-50 min na rowerze stacjonarnym.

  18. Betischatzi (Gość)

    Wydaje mi się,że nie ma żadnej diety.Poprostu wszystko zalezy jak się je i o których porach.Nawet słodycze,które są wyeliminowane z menu,człowiekowi tez nie zaszkodzą.Problem tkwi w tym,że trzeba to wszystko spalić.Podstawa to-pić wodę z cutryną przed sniadaniem.W ciągu dnia 1-2 litry wody.Oczywiśćie więcej warzyw,owoce tak,ale z umiarem.Jesli chodzi o chleb?.To nie odrzucać z menu całkowicie.Jeszcze chciałam dodać ,by człowiek nigdy nie był głodny.Jesli tak jest?.To nasze ciała nie odchudza się,tylko cierpi.Długo to nie potrwa i zaczniemy objadanie-efekt jojo natychmiastowy.
    Ja w swoim życiu stosowałam dużo diet.Zadna nie doszła do skutku.Teraz od 2 lat-podeszłam do tego cłkowicie na luzie.Jem kiedy jestem głodan,oczywiście staram sie póznym wieczorem ograniczać jedzenie.Często a małe posiłki.
    Prze śniadaniem albo po sniadaniu bieg pół godzinny(od 3 miesięcy biegam)
    W ciągu tych 2 lat schudłam ponad 15 kilo.Może to i mało ,ale dla mnie wielki sukces,bo nie przybieram na wadze.Powoli,ale z efektem.

  19. Paratiisi (Gość)

    Witam! Byłam na tej diecie, przyniosła spore efekty. Jest jednak bardzo nudna więc postanowiłam ją urozmaicić. Produkty można zastępować innymi z tej samej grupy i o podobnej ilości kalorii i tłuszczu. np.:
    zamiast samej sałaty -> sałatka z sałaty, pomidorów i ogórków z zieloną pietruszką,
    zamiennie za szpinak można jeść brokuły lub kalafior
    zamiast wołowiny -> pierś kurczaka bez skóry
    szynkę również można zastąpić kawałkiem kurczaka,
    można jeść jajka na twardo, na miękko lub smażone pod warunkiem, że przyrządzi się je bez tłuszczu (wykonalne tylko na dobrej teflonowej patelni).
    Musimy całą dietę pamiętać o witaminach, aby nie wyjałowić organizmu, oliwie w której rozpuszcza się część witamin, dzięki czemu są one przyswajane i o soku z cytryny, który pomaga trawić tłuszcze. Dodatkowo pijąc napary ze skrzypu polnego zapewnimy włosom i paznokciom źródło niezbędnych witamin i minerałów, a z ziela bratka trójbarwnego wspomożemy skórę (można je zastąpić dostępnymi w aptekach preparatami w tabletkach)

  20. Aśka 81 (Gość)

    Paratiisi ile kilogramów schudłaś ?? ? Jeśli te "zamienniki" rzeczywiście nie mają wpływu na skuteczność diety, to DZIĘKUJĘ ZA TĘ INFORMACJĘ BARDZO :) )) Nie znoszę szpinaku, ale mam też problem z pomidorem... Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czym ewentualnie tego pomidora zastąpić ?? Bardzo lubię ogóki, świeże, kiszone, konserwowe.Przy takich "dawkach" rezygnacja z jednej "czerwonej kulki" nie wchodzi w grę ;) Zaczynam od jutra. Trzymajcie kciuki.Proszę o odpowiedź..Z góry dziękuję.Pozdrawiam

  21. Mi 23 (Gość)

    Mam nadzieje, ze ta dieta nie koliduje z kuracja hormonalna? Mam na mysli tabletki antykoncepcyjne. Pozdrawiam

  22. Abea (Gość)

    Bylam na tej diecie 3 lata temu. Oczywiście schudłam (7 kilo), ale po czasie i tak kilogramy wrociły. Muszę dodać, że wcale duzo ne jadam. Polecam dietę MŻ, jedzenie mniejszych ilości normalnego jedzenia, duzo ruchu tez daje efekty. Nie ma czegoś takiego jak dieta cud. Musimy po prostu zmienic nawyki zywieniowe, wiecej sałatek a mniej tlustych potraw. Pozdrawiam wszystkich odchudzających się. Róbcie to tylko z glową

  23. Aśka 81 (Gość)

    Zaczęłam dietę kopenhaską wczoraj, także jeszcze nie ma się czym chwalić. Ale mam jeden problem. Coś mi się pogmatwało i wczorajsza kawa była z płaską łyżeczką cukru.8 8-O (Muszę zaznaczyć, że ja nigdy nie słodziłam i nie słodzę i w ogóle cukru używam sporadycznie, np. do naleśników)Zastanawiam się teraz, czy to mi nie przeszkodzi w osiągięciu efektu. Poza tym, dziś np. na obiad zjadłam dwie małe gruszki w ramach jednego dużego owoca. Zamieniam też pomodora na kawałek ogórka świeżego, szpinak na brokuły lub kalafior, a befsztyk i całe inne mięso na pierś grilowaną. Ryby lubię, więc nie ma problemu. Szynki też nie jadam, więc zostawiłam kawałeczek piersi na kolacje, ktora jadam w granicach 16.00. Mam 167 wzrostu i wczoraj ważyłam 65,4 kg. Dziś się jeszcze nie ważę, bo chyba jeszcze nie ma sensu.Optymalnie byłoby dojść do 59, ale jeśli będzie 60, to też będę zadowolona. Bardzo proszę o szybką odpowiedź, najlepiej jakiegoś eksperta :) , ale każda oczywiście mile widziana. Trzymajcie za mnie kciuki. Pozdrawiam. Asia

  24. Paratiisi (Gość)

    Pomidory można zastępować ogórkami, ale trzeba wtedy używać więcej soku z cytryny, bo są one zasadowe, a kwas jest nam potrzebny do utrzymania odpowiedniego odczynu moczu (w zasadowym albo obojętnym rozwijają się bakterie i zapalenie gotowe). Nie polecam ogórków konserwowych do których przyrządzenia używa się sporo cukru.
    W zeszłym roku na tej diecie zgubiłam ok.7kg, później dobiłam ok 5kg, ale dopiero opychając się w święta i po nich (ale to coroczna norma, bo nakładają się święta i urodziny kilku osób, a tortu nigdy nie odmawiam :D ), w tej chwili wróciłam bez stosowania diet do poprzedniej wagi.
    Co do słodzenia kawy, ta jedna łyżeczka cukru rano jest konieczna, można też zjeść dwa landryny albo jakiegoś cukierka, chodzi o podtrzymanie poziomu cukru we krwi. Jeśli zaczniemy to pomijać, to skończy się to zawrotami głowy i sennością.

    Dodam jeszcze, ze po zakończeniu diety najlepiej byłoby do dietetycznego jadłospisu dodać śniadanie np.: owsiankę na chudym mleku, kanapki z razowego pieczywa itp (unikajcie jednak musli i innych płatków, są one zdrowe, ale maja bardzo dużo kalorii, natomiast owsianka po ugotowaniu podwaja swoją objętość, czyli łatwiej się nią najeść, zasypując mleko mniejszą ilością). Do obiadu proponuje dodać więcej warzyw czy surówek. To będzie bardzo dobra dieta stabilizacyjna, która zapobiegnie powstaniu efektu jojo :)

  25. Aśka 81 (Gość)

    Paratiisi dziękuję za odpowiedź. Osiągnąć Twój wynik (ale tylko z DK, bo 13 kg, to dla mnie zdecydowanie za dużo), byłoby wspaniale. Serdecznie Ci gratuluję, bo naprawdę jest czego.
    Mogłabyś mi jeszcze powiedzieć, czy zamiast jednej kawy rano dwie coś zmieniają? Myślę, że nie, ale jeśli mogę się upewnić, to dlaczego nie... Kawy piję jedna po drugiej, więc godziny zachowane, traktuję to jak bardzo duuuży kubek ;)
    Dziś trzeci dzień. Właśnie się zważyłam z ciekawości i z 65,4 już jest 63,6 :) :) :) Jak dziś przeżyję, to jeszcze tylko 10. Myślę, że nie będzie źle, bo 29 sierpnia wychodzę za mąż, więc zmotywowana jestem, ale wiadomo jak to jest...
    A czy po diecie jadłaś normalne obiady, tzn. np. ziemniaki + filet z kurczaka w panierce z patelni + surówka? Bo ja np. bardzo lubię ziemniaczki. No i czy od czasu do czasu pozwoliłaś sobie na jakieś ZAKAZANE fasty, szczególnie pizza i fryty ?? ? Trzymaj kciuki za dziś ;)

POLECAMY