Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta orzechowa

Choć orzechy są kaloryczne i dość tłuste (ale to nienasycone kwasy tłuszczowe), to jednak obniżają cholesterol, zawierają witaminy E i C oraz kwas lanolinowy.

Dieta orzechowa polega na dodawaniu orzechów do dietetycznych dań. Wzmocnimy w ten sposób smak, a także wzbogacimy dietę w bogactwo mineralne i witaminowe, które zawierają orzechy.

Przykładowe śniadania:

  • jogurt grecki z orzechami i miodem
  • muesli z orzechami i chudym mlekiem
  • owocowy koktajl z dodatkiem orzechów

Przykładowe obiady:

  • makaron razowy z pesto i orzeszkami piniowymi
  • rolada z kurczaka nadziewana orzechami i żurawiną, kasza i surówka (przepis na roladę)
  • indyk w migdałach, brązowy ryż, duszona marchewka
  • krem z brokułów z dodatkiem migdałów
  • grillowany kurczak, surówka z selera z orzechami, kasza/brązowy ryż

Kolacja:

Na kolację zjadamy tradycyjny posiłek - już bez orzechów - ale musi być to posiłek zawierający białko. Np.: ryba, kurczak, twaróg

Mieszankę orzechów można również w niewielkiej ilości zjeść na drugie śniadanie i podwieczorek.

Czytaj także jak obierać orzechy i migdały ze skórki.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość