Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta osoby pracującej w nocy

Jeśli pracujesz nocą i śpisz do południa twoja dieta powinna być dostosowana do trybu życia, jaki prowadzisz. Równie ważne jak kaloryczność jest odpowiednie rozplanowanie posiłków.

Posiłki powinno się jeść co 3 godziny, o stałych porach, niezależnie od tego, czy śpimy w nocy czy też w dzień. Gdy wychodzisz do pracy na noc, a wstajesz ok. 13 tak też rozplanuj swoje menu. A zatem, jeśli śniadanie zjadasz o 13, to drugie śniadanie o ok.16, obiad o 19, a podwieczorek o 22. Kolacja, ostatni posiłek, powinien być wówczas zjadany ok. 1 w nocy. Ważne zalecenia dotyczą jakości posiłków. Należy starać się nie jeść późnym wieczorem i w nocy węglowodanów (pieczywa, makaronów, ryżu), za to jeść więcej białka (chudego mięsa, nabiału) oraz warzyw. Prowadząc siedzący tryb życia zapotrzebowanie kaloryczne będzie wynosiło ok. 1000-1200 kcal na dobę, a pracując fizycznie, nie mniej niż 1500 kcal na dobę.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. ja (Gość)

    a jaką dietę stosować jak się pracuje w systemie zmianowym;nocki,dniówki po 12 godz?

  2. Malgonia (Gość)

    D59 Najwazniejsza w odchudzaniu jest motywacja dziewczyny, ja codziennie ogladam metamorfozy przed i po odchudzaniu i daje mi to kopa do cwiczen, kto chce tez troche motywacji niech sobie wpisze w goglu: odchudzanie przed i po by sasetka

  3. Werra76 (Gość)

    Dziewczyny odchudzanie proponuje zaczac od motywacji, jak potrzebujecie cos na motywacje, poszukajcie sobie w gogle; odchudzanie przed i po by sasetka