Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta wiosenna (nowalijkowa)

Zimą nasza przemiana materii została nieco uśpiona przez wysokokaloryczne posiłku, ubogą w świeże warzywa i owoce oraz mniejszą ilość ruchu na świeżym powietrzu. Aby ją pobudzić sięgnij po pierwsze nowalijki, bogate w błonnik owoce i zacznij się ruszać. W tydzień możesz zrzucić 1-3 kg.

Pierwsze dni wiosny skłaniają nas do bliższego przyjrzenia się swojej figurze. Po zimie oceniamy ją zazwyczaj bardzo krytycznie. Kilogramy odłożone na skutek małej ilości ruchu, jedzenia zawiesistych zup, sosów, wysokokalorycznych mięs pora więc zrzucić. I to natychmiast. Na szczęście wiosna wychodzi nam na przeciw dużą ilością świeżych warzyw, nowalijek, bogatych w witaminy i błonnik, który reguluje i przyspiesza uśpioną zimą przemianę materii. Co warto jeść? Oczywiście rzeżuchę, młody szczypiorek, kiełki, rzodkiewkę, sałatę i szpinak, a także świeże zioła, natkę pietruszki, koperek. Tego nigdy dość, wzbogacaj nimi główne dania, dodawaj do past na kanapki, białego sera itp. Nie zapomnij jednak o produktach zbożowych, które również są bogate w błonnik i regulują pracę układu trawiennego. Wzbogacaj śniadanie o płatki owsiane, kaszę jaglaną lub jęczmienną, obiad o brązowy ryż lub kaszę gryczaną, a na kolację zjedz kanapkę z pieczywa wieloziarnistego. Tłuste mięso wieprzowe zastąp chudym białym, drobiowym i rybami. Te drobne modyfikacje pozwolą ci szybko zrzucić kilka kilogramów, jeśli oczywiście nie zapomnij o codziennej porcji ruchu. Teraz, gdy jest coraz cieplej godzinny spacer na świeżym powietrzu wystarczy, by wzmocnić formę i ciało przed letnimi wojażami.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Katarina5 (Gość)

    Niedługo będą nowalijki i będzie można zmienić dietę, lżej jeść, no i zacznę wreszcie biegać! Już nie mogę się doczekać. Może poprawi mi się kondycja. W końcu lekarze w moim Zgierzu w MED PRO zalecili mi ruch i zmianę diety, a w centrum kardiologii chyba wiedzą co mówią. WIOSNO, gdzie jesteś?