Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dieta zwalczająca zaparcia

Z problemem zaparć boryka się prawie 50% kobiet i około 25% mężczyzn. Jedzenie byle czego w pośpiechu oraz dieta uboga w warzywa i owoce to główni winowajcy tego problemu.

Najczęściej przy zaparciach sięgamy po zioła przeczyszczające, ale nie możemy ich przecież pić na okrągło, gdyż może to prowadzić do skutków ubocznych. Naszą dietę musimy wzbogacić o większą ilość błonnika . Występuje on w produktach pochodzenia roślinnego. Błonnik wiąże wodę zwiększając w ten sposób objętość masy kałowej, poprawia ukrwienie jelit i poprzez drażnienie ścian jelita grubego wpływa korzystnie na perystaltykę. Błonnik chroni nas nie tylko przed zaparciami, ale też przed nowotworem jelita grubego, stanami zapalnymi jelit i miażdżycą. Podczas kuracji odchudzających powinien być stałym elementem twojej diety. Daje uczucie sytości, przyspiesza perystaltykę jelit i zmniejsza wykorzystanie energii z pożywienia.

Warzywa

Najlepiej aby w każdym posiłku znalazły się warzywa. Wzbogaćmy posiłki o marchew, buraki, brokuły, seler, kalafior, również kiełki z różnych nasion. Ograniczmy spożycie potraw z nasion strączkowych powodujących wzdęcia brzucha.

Owoce

Powinny one być nieodzownym składnikiem naszej diety. Szczególnie te, bogate w błonnik: jabłka, kiwi, maliny, gruszki, porzeczki, winogrona, poziomki, awokado. W czasie dokuczliwych zaparć należy ograniczyć jedzenie bananów, które spowalniają pracę jelit.

Produkty zbożowe

Wybieraj pieczywo ciemne, pełnoziarniste z dodatkiem słonecznika, otrąb, śliwki suszonej itd. Zamiast ziemniaków wprowadź kaszę, ciemny ryż, razowy makaron. Do surówek, jogurtu dodawaj łyżkę otrąb.

Napoje

Należy pić do 3 litrów płynów dziennie. Ograniczmy mocną czarną herbatę na rzecz soków owocowych i warzywnych, wody mineralnej. W walce z zaparciami pomocne są napoje mleczne fermentowane - jogurty, kefir. Polecam też rano na czczo wypić szklankę wody przegotowanej z miodem lub z cytryną albo po prostu samej ciepłej przegotowanej wody. Wieczorem możemy również namoczyć kilka suszonych śliwek, a rano je zjeść i wypić wodę, w której były namoczone. Dobrym sposobem przy zaparciach jest dodanie do jogurtu siemienia lnianego, może być mielone lub w postaci nasion.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. ortograf (Gość)

    spowalniają pisze się przez "s" nie "z". ;DD

  2. lilus (Gość)

    pszenica a nie przenica^^

  3. si (Gość)

    otrębów, a nie otrąb ;P

  4. guzikowiec

    Korekta by się przydała temu artykułowi :P

  5. grazia

    Wprowadźcie sobie do diety zdrową wodę - w zasadzie gdybym nie dostała jej za darmo, to pewnie też bym nie spróbowała. Tutaj macie jej opis - http://www.i-apteka.pl/product-pol-43877-WODA-GORZKA-JANOSZ-wegierska-woda-miner... Moje zaparcia mnie dobijały, potrafiłam przez 2 tygodnie nie mieć stolca. Nie wiem czy to w 100% rola wody, ale teraz stolec jest raz na 1-2 dni, objawia się bez bólu, i to dla mnie naprawdę potężna zmiana.

  6. opi1 (Gość)

    Dieta bogata w błonnik jest bardzo ważna. Są jednak takie sytuacje, kiedy trzeba się szybko ratować, bo np. jesteśmy na wakacjach a zaparcia psują nam wypoczynek. W takich sytuacjach zawsze biorę Dulcobis. Najlepsze jest to, że biorę tabletkę na noc a efekty są już z rana. Polecam stronę stopzaparciom.pl

  7. Latisha

    Ale o bananach nie wiedziałam ;p

  8. ola (Gość)

    Ta dieta bardzo pomaga, wspomagałam się przez miesiąc dicopegiem ale teraz już wszystko gra.

  9. bluszcz

    Artykuł bardzo przydatny, nie będę krytykowała bo dieta się sprawdza, warto na początek zastosować dicopeg bo nie działa ona natychmiast, o czym się niestety nie wspomina w tego rodzaju publikacjach.

  10. celesina (Gość)

    Dieta bardzo dobra ;) ale niestety ja mało kiedy w diecie potrafię wytrwać. Dlatego jak już mnie męczą te koszmarne zaparcia, stosuje dicopeg.

  11. zdrowka

    Dzięki, na pewno się przyda ;)

  12. BelllaT (Gość)

    Od jutra rozpoczynam odchudzanie, kto sie odchudza ze mna? Znalazlam w necie dobry plan na chudniecie, wpiszcie sobie w google - xxally radzi jak szybko schudnac

  13. slejs (Gość)

    smute było u mnie to że dieta nie działała na zaparcia a byłam już w 9 miesiacu ciazy i przerażał mnie fakt porodu a potem problemów z wypóżnianiem. Dlatego zażyłam dicopeg by mieć spokój i większy komfort. Wiadomo ze po porodzie wypróżnianie jest bez szału i też boli lekko ale to już nie to samo co połaczenie tego z zaparciem

  14. slejs (Gość)

    smute było u mnie to że dieta nie działała na zaparcia a byłam już w 9 miesiacu ciazy i przerażał mnie fakt porodu a potem problemów z wypóżnianiem. Dlatego zażyłam dicopeg by mieć spokój i większy komfort. Wiadomo ze po porodzie wypróżnianie jest bez szału i też boli lekko ale to już nie to samo co połaczenie tego z zaparciem

  15. Ewka (Gość)

    zaparcia to był mój mega problem w ciąży, żadne diety, żadne cuda nie pomagały, musiałam zażywać jakieś leki, które z różnym skutkiem łagodziły problem, dopiero jak ginek zapisał mi czopki (choć za tą formą nie przepadam) eva qu coś się wreszcie ruszyło, polecam jak kogoś męczy ten problem.

  16. Ela (Gość)

    moim zdaniem dieta to podstawa, ale czasem i takiej osobie, która zdrowo sie odżywia mogą się trafić zaparcia. Ja tego nie znoszę. ja często podróżuję i wtedy sie pojawia problem, ale też stosuję te czopki eva/qu. nie trzeba długo czekać i efekt jest praktycznie natychmiastowy.

  17. fitMarcelina (Gość)

    O82 Najistotniejsza w odchudzaniu jest motywacja moje drogie panie, ja codziennie ogladam metamorfozy przed i po odchudzaniu i daje mi to powera do cwiczen, kto chce tez troche motywacji niech sobie wpisze w goglu: odchudzanie przed i po by sasetka

  18. Werra283 (Gość)

    Dziewczyny odchudzanie proponuje zaczac od motywacji, jak chcecie cos na motywacje, wpiszcie sobie w google; odchudzanie przed i po by sasetka

  19. madziak (Gość)

    ja czasami zapominam o piciu wody i zjadaniu owoców a wtedy pojawia się problem z zaparciami póki co próbuje domowych sposobów ale jeszcze nie znalazłam zadnego skutecznego,siostra mowiła mi ze dicopeg 10g jest idealny na takie problemy wiec chyba dzis po niego pójde,mi niestety ziemniaczki makaroniki i zboża zapychają jelitka i ciężko je trawie,więc chyba tez musze weliminowac te składniki z mojego menu

  20. Magnetoplag

    Do posiłków możesz dodawać łyżkę otrąb pszennych. Perystaltykę wspomaga: kefir, wody gazowane, kawa, siemię lniane, miód, suszone śliwki, masło, oliwa z oliwek czy surówki.

    Zwiększ także spożycie kaszy gryczanej, produktów pełnoziarnistych, warzyw i owoców.

  21. Kasia (Gość)

    ważne jest picie wody, w okresie wakacyjnym uwielbiam jeść owoce i warzywa, czasem to jednak nie wystarcza i dopadają mnie zaparcia, wtedy mam na to sprawdzony sposób czopki eva qu.

  22. cela (Gość)

    ja niestety jestem antyczopkowa :) w sytuacjach awaryjnych a zwlaszcza w okresie urlopowym zawsze pije dicopeg 10g

  23. Meg (Gość)

    Wolę czopki niż syropki czy herbatki. Na ogół takie specyfiki działają na zasadzie niespodzianki. Nie wiadomo kiedy zadziałają. Już wolę moje sprawdzone czopki które działają dokładnie w 15 minut.

  24. Meg (Gość)

    Wolę czopki niż syropki czy herbatki. Na ogół takie specyfiki działają na zasadzie niespodzianki. Nie wiadomo kiedy zadziałają. Już wolę moje sprawdzone czopki które działają dokładnie w 15 minut.

  25. kawoszka (Gość)

    Każdy lubi co innego :) ja raczej za czopkami nie będę, bo syndrom czopka prześladuje mnie od dzieciństwa. Widzę mamę biegającą za mną i mnie wrzeszczącą, że nie dam sobie go włożyć ;/ zresztą dlatego też sama, ale moim dzieciakom daję własnie ten dicopeg ale dla nich jest wersja dicopeg junior Też działa równie szybko a nie muszę się z nimi szarpać