Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Dietetyczne sekrety Europejek

Dlaczego Francuzki nie chorują na Alzheimera, Włoszki na bóle brzucha, a Greczynki zachowują znakomitą sprawność fizyczną do późnej starości? Sekret tkwi w ich diecie. Sprawdź więc, co jedzą Europejki i bierz z nich przykład.

Norweżki

Nie przeziębiają się tak często jak my, chociaż ich klimat jest o wiele surowszy. Są zahartowane? Nie! Po prostu jedzą duże ilości tłustych ryb morskich, które zwiększają odporność na wirusy.

Francuzki

W ich diecie podstawą jest chude mięso i sałaty (bez śmietany!). To dzięki niej nie obawiają się choroby Alzhaimera. Obfitujące w witaminę PP (usprawniającą pracę mózgu) chude mięso drobiowe i zielone sałaty (bogactwo kwasu foliowego, który ułatwia procesy zapamiętywania), pojawiają się na stole podczas każdego obiadu.

Włoszki

Chociaż ich dieta nie należy do najlżejszych (duże porcje makaronu i zawiesistych sosów, posypanych serem), rzadko cierpią na niestrawność. Sekret ich gotowania tkwi w dużej ilości ziół, które dodają do przygotowywanych potraw. Najważniejszym jest oregano, które ułatwia trawienie.

Bułgarki

Na tle innych Europejek wyróżniają się zdrowymi, mocnymi kośćmi i olśniewająco białymi zębami. Wszystko to za sprawą jogurtu (doskonałego źródła dobrze przyswajalnego wapnia), który w Bułgarii jest jadany codziennie.

Greczynki

Do późnego wieku są sprawne i aktywne fizycznie, dzięki czosnkowi, którym przyprawiają wszystkie rodzaje mięs oraz sałatek. Zawarte w nim flawonoidy blokują enzymy biorące udział w powstawaniu stanów zapalnych chrząstki stawowej.

Polki

A czego od nas mogą się uczyć Europejki? W naszej kuchni dominuje czerwone mięso, które jednak nie jest uważane za najzdrowsze i bardzo zdrowa kapusta (bigos, kapuśniak, pierogi, krokiety...). To warzywo obniża ryzyko zachorowania na raka żołądka, dwunastnicy i jelita grubego. Ostatnio jednak często o tym zapominamy.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. ja (Gość)

    Świeże zioła nauczyłam się używać w dużych ilościach własnie dzięki kuchni włoskiej. Nei wyobrażam sobie bez nich potraw.

  2. LoLo (Gość)

    Najlepsza dieta to jeść chudo i dużo warzyw.

  3. Jedz z umiarem! (Gość)

    Można jeść wszystko,ale z umiarem!

  4. malenstwo (Gość)

    Boże jak ja lubie jeść xDD Ale z umiarem,moim zdaniem można jeść prawie wszystko co się chce,tylko w ograniczonych ilościach :)

  5. Sylwunia1383 (Gość)

    zgadzam sie. pyszne jedzonko jest dla wszystkich ale w umiarkowanych ilosciach

  6. ja (Gość)

    do swojej kuchni wprowadziłam rozmaite herbaty, np. zieloną z prażonym ryżem, którą pijam po posiłkach jak w dobrych barach sushi w innych krajach europejskich

  7. Ruriko (Gość)

    19 września 2012 By Piotr Smolik Zostaw komentarz Dieta nsokerwa czyli dieta oparta na jajkach i grejpfrutach, opracowana została przez norweskich lekarzy i specjalistf3w żywienia, jako 14 dniowy program