10 rad dla początkujących - dieta i ćwiczenia

  1. 1. NIE CZEKAJ z rozpoczęciem ćwiczeń lub diety - ani na "najlepszy czas do tego", ani na "najlepszy program treningowy / dietetyczny". Nigdy czas nie jest idealny, podobnie jak żaden program treningowy / żywieniowy nie jest skuteczny wiecznie. Odkładanie niczego nie zmieni, zacznij natychmiast, czas ucieka!

    2. NIE SPIESZ SIĘ! Nie porywaj się na programy do których nie jesteś przygotowany - ćwiczenie więcej niz organizm może znieść przyniesie efekty odwrotne od spodziewanych. Ponadto jeśli stopniowo będziesz zwiększać obciążenia treningowe, rosną szanse że wytrwasz przy postanowieniach i szybko się nie zniechęcisz.

    3. NIE ZMIENIAJ WSZYSTKIEGO NA RAZ! Od lenistwa i jedzenia byle czego do intensywnych ćwiczeń i zdrowej diety droga jest daleka. Nie próbuj nawet zmienić wszystkiego z dnia na dzień bo skończy się to raczej porażką. Zacznij po prostu ćwiczyć i stopniowo, powoli zmieniaj sposób odżywiania.

    4. NIE ĆWICZ TYLKO WTEDY GDY MASZ NA TO OCHOTĘ! Ćwiczenia (i również dieta) muszą się stać integralną częścią twojego życia i planu dnia abyś mógł przy nich wytrwać. Jeśli będziesz ćwiczyć i poprawnie jeść jedynie wtedy gdy masz na to chęć, za niedługo chęci do jakichkolwiek ćwiczeń i trzymania diety miną.

    5. NIE OCZEKUJ WYNIKÓW Z REKLAM. Nie wierz że jakikolwiek program, suplement czy urządzenie dadzą ci wymarzone wyniki w tydzień czy dwa czy nawet w miesiąc. Praca nad ładną sylwetka to miesiące lub nawet lata. Lepiej zdać sobie sprawę z tego na początku niż odpaść po dwóch tygodniach przez zniechęcenie brakiem wyników.

    6. NIE BĄDŹ NIEWOLNIKIEM JEDNEGO PROGRAMU - bo żaden nie jest idealny i każdy przestaje działać prędzej czy później. Staraj się nauczyć jak najwięcej o żywieniu i ćwiczeniach, przy czym gdy patrzysz na programy autorstwa różnych osób, zamiast skupiać się na tym czym one się RÓŻNIĄ, skup się na tym co mają WSPÓLNEGO! Jest duża szansa że jeśli coś jest polecane przez wielu speców z różnych treningowych lub żywieniowych szkół to to właśnie działa, a nie coś unikalnego i chwytliwego co proponuje jeden samotny internetowy guru żyjący z e-booków po $14,99

    7. NIE TRWOŃ CZASU I SIŁ - nie myśl że aby osiągnąć wyniki musisz ćwiczyć po 2 godziny dziennie. Więcej nie znaczy lepiej. W większości przypadków 3 x w tygodniu po 30-45 minut ćwiczeń wystarczy, a na pewno w ciągu pierwszych kilku miesięcy ćwiczeń. W ćwiczeniach dużo ważniejsza jest ilość pracy wykonana w jednostce czasu niż to jak długo się ćwiczyło.

    8. NIE RÓB TEGO CZEGO NIE ZNASZ - nie wykonuj nieznanych ćwiczeń, nie łykaj suplementów kórych działania nie znasz, nie przechodź na diety których podstaw nie rozumiesz. Najpierw poznaj, potem stosuj.

    9. NIE ĆWICZ DO UPADKU MIĘŚNIOWEGO, przynajmniej gdy zaczynasz. Dopóki nie opanujesz właściwej techniki wykonywania ćwiczeń i nie zwiększysz siły, zawsze zostawiaj 1-2 powtórzenia w zapasie.

    10. NIE POLEGAJ NA SUPLEMENTACH - każdy makro i mikroskładnik pochodzący z jedzonych w ramach normalnych posiłków produktów naturalnych jest dla ciebie lepszy i zdrowszy niż jakikolwiek jego sztuczny suplement. Nie daj się omamić reklamom pokazującym jakie to niby sylwetki zbudowali kulturyści dzięki odżywkom gdyż wszyscy oni stosowali, stosują i będą stosować niedozwolone środki farmakologiczne o których użyciu oczywiście nie piszą. Na początek najlepszym twoim suplementem powinno być JEDZENIE - w tak naturalnej formie jak to tylko możliwe.

    Autor: Tyka

  2. ja bym do tego dodala takie rady:
    1. jedz mniejsze posiłki, ale częściej
    2. słodycze zastąp owocami
    3. wyeliminuj slodkie soki i napoje
    4. pamiętaj, że bez ćwiczeń Twoje ciało nie będzie jędrne
    5. nie obiadaj sie po 18.
    6. nie glodź się, podczas głodówki organizm magazynuje zapasy, a po jej skończeniu szybko wraca dawana waga
    7. nie przesadzaj - pamiętaj, że umiar jest najważniejszy
    8. zmiany wprowadzaj stopniowo
    9. nie licz na szybkie efekty - wszystko przychodzi z czasem
    10. zapomnij o przekąskach. nie wliczasz ich do dziennego zapotrzebowania na kalorie, a paradoksalnie to przekąski tuczą najbardziej. nie jedz czekolady z zamkniętymi oczami - jeśli nie widzisz kalorii, nie znaczy, że ich nie ma ;)

  3. Dla mnie najważniejsza jest zdrowa dieta ,ponieważ wszystkie diety cud kończyły się porażką.Zaczynam od śniadania,jem małe posiłki co 3-4 godziny .Piję wodę przed posiłkami.Zdrowa dieta powinna zawierać wszystkie składniki  w odpowiednich ilościach pomagają schudnąć.No i na koniec nie ma pięknej sylwetki bez ćwiczeń,ale nie obawiaj się wcele nie musisz spędzać wielu godzin na siłowni.

  4. macie jakieś propozycje co do ćwiczeń?
    chodzi mi szczególnie o to , aby spadła mi waga i oczywiście mniejsza ilość kilogramów. Czy dam radę poprawić swoją sylwetkę do lipca?

  5. Ja tak sobie mysle ze w sumie ta aktywnosc fizyczna http://www.aqua-aerobik.pl/
    moze rzeczywiscie pozwolic nam i na zrzucenie zbednych kilogramów,ale równiez na bardzo miłe spedzenie czasu.

Odpowiedz
Dodaj odpowiedź

Więcej opcji

Odpowiadasz jako: Gość

mamZdrowie.pl logowanie

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?

Zamknij

mamZdrowie.pl szybka rejestracja

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestrując się akceptujesz Regulamin serwisu.

Zamknij

mamZdrowie.pl przypomnienie hasła

Masz już konto? Zaloguj się

Zamknij