Antykoncepcja hormonalna

  1. Przyjmuje tabletki antykoncepcyjne Axia. W piątek przyjęłam druga tabletkę z blistra, jak zwykle o 21,o 23 wystapily niewielkie wymioty. Na wszelki wypadek gdy juz poczułam sie dobrze wzielam dodatkowa tabletke (ok 5.30 rano) ale po 7.00 wymioty znow sie pojawily (jednorazowe) wiec o 8.00 wzielam kolejna tabletke. Wszystkie trzy wziam w ciagu 11 godz od planowanej godziny przyjmowania. Czy skutecznosc zostala zachowana, czy istnieje ryzyko ciazy jeśli stosunek mial miejsce w srode przed tym zajsciem? Czy teraz musze dodatkowo sie zabezpieczac? Czy taka dawka hormonow mogla wplynac negatywnie na skutecznosc, cykl lub zdrowie? Bardzo prosze o odpowiedź. Pozdrawiam, Anna

  2. Ja bym jednak nie przyjmowała tylu dodatkowych tabletek z powodu wymiotów...

  3. W przypadku wymiotów nie powinnaś brać kolejnych tabletek, wiadomo wchłanianie może być obniżone ale przez dwie godziny na pewno spora część substancji czynnej zdążyła się przyswoić, czyli krótko mówiąc zafundowałaś sobie co najmniej podwójną dawkę hormonów. Na mojej ulotce (belarę stosuję) jest napisane że w razie wymiotów trzeba po prostu następne 7 dni stosować dodatkową antykoncepcję, ani słowa o braniu tabletki na zapas. I jak coś takiego mi się przydarzy tak robię, pamiętaj na zaś .

  4. Najlepiej takie pytania zadać ginekologowi a nie brać leki na własną rękę. Mój lekarz z Medicover https://www.medicover.pl/lekarze/ odpowiada zawsze na wszystkie moje pytania, nawet najbardziej trywialne.

Odpowiedz
Dodaj odpowiedź

Odpowiadasz jako: Gość

mamZdrowie.pl logowanie

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?

Zamknij

mamZdrowie.pl szybka rejestracja

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestrując się akceptujesz Regulamin serwisu.

Zamknij

mamZdrowie.pl przypomnienie hasła

Masz już konto? Zaloguj się

Zamknij