Indeks glikemiczny

  1. Spotkałam się niedawno z określeniem indeks glikemiczny, podobno bardzo ważna sprawa jeśli chodzi o tematykę odżywiania i diety.

    Czy ktoś może napisać coś więcej i jakie produkty mają najlepszy indeks, tak abym mogła zastosować je w swojej diecie?

  2. "Im wyższa wartość indeksu glikemicznego (IG) danego produktu, tym wyższy poziom glukozy we krwi po spożyciu tego produktu.Wiele badań wskazuje na fakt korzystnego wpływu diety opartej o niski indeks glikemiczny na redukcję masy ciała u osób z nadwagą i otyłością. Produkty o wysokim indeksie glikemicznym sprzyjają odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Po ich spożyciu szybko wzrasta poziom glukozy we krwi. Skutkuje to gwałtownym podniesieniem się poziomu insuliny – hormonu trzustki, która odpowiada za przenikanie glukozy do komórek. Obecność insuliny aktywuje proces litogenezy, czyli tworzenia tłuszczu z dostarczonej glukozy i jednocześnie powoduje hamowanie procesu spalania tłuszczów. Ponadto, wysoki poziom insuliny, obniżając gwałtownie poziom cukru we krwi, powoduje uczucie głodu. Z produktów o niskim indeksie glikemicznym glukoza uwalnia się powoli, przez co jej stężenie we krwi podnosi się stopniowo i na dłuższy czas. Powoduje to również stopniowy, niewielki wzrost poziomu insuliny. Posiłki o niskim indeksie glikemicznym powodują uczucie sytości, co wpływa na apetyt i jest pomocne w utrzymaniu należnej masy ciała.

    Przykładowe produkty o niskim indeksie glikemicznym (poniżej 55) to: pełnoziarnisty chleb – 45, pumpernikiel – 40, niedojrzały banan – 30, pomarańcza – 43, cebula – 15, fasola gotowana – 33, grapefruit – 25, jabłko – 36, marchew świeża – 33, mleko – 37, jogurt – 47, soczewica – 36, kasza gryczana gotowana –54, ryz brązowy – 55, pomidory – 15, otręby owsiane – 55, morele suszone – 30; o średnim IG (pomiędzy 56-69) to: mango – 55, sok pomarańczowy – 57, owsianka – 61, rodzynki – 64, kukurydza – 55, mango – 55, makaron – 65, dojrzały banan –52; a o wysokim IG (powyżej 70) to: ziemniaki puree – 90, płatki kukurydziane – 77, biały chleb – 70, ryż gotowany – 70, miód – 73, marchew rozgotowana – 85, bagietka – 95, arbuz – 72, frytki – 95, daktyle – 103, bułeczki drożdżowe – 90, naleśniki – 85"
    Autor: Katarzyna Wolnicka

    Podziękowali (2):

  3. INDEKS GLIKEMICZNY.
    BŁĘDY IG.
    __PODPOWIEDŹ:
    BH.41.
    MOTTO: Błędy merytoryczne, czyli Indeks Glikemiczny.

    CZEKOLADA GORZKA.
    Autorzy diet w oparciu o IG interpretują, jakoby IG dotyczył węglowodanów, które spożyte przez człowieka podnoszą odpowiednio poziom cukru we krwi po spożyciu, co kwalifikuje dane produkty w kategoriach: na chudnięcie EW. szczuplenie, na utrzymanie wagi oraz na tzw. tycie.

    I tu zauważamy w tabelach z tzw. IG ogromną ilość błędów, które w rzeczywistości są nieprawdą, zwłaszcza wobec ciekawych każdej diety otyłych mieszkańców naszej planety, a głównie błędem wobec chorych na cukrzycę.

    Przykład: CZEKOLADA GORZKA, o zawartości kakao minimum 70% jest według tych piewców IG produktem na chudnięcie, z uwagi na ICH klasyfikację , jakoby IG takiej czekolady wynosiło około 22, czyli IG = 22.

    Prawda rzeczywista wygląda jednak, oto tak: cukier zawarty w tej czekoladzie, pomijam toksyny i wolne rodniki, podnosi WYSOKO poziom cukru we krwi po spożyciu, a organizm odkładając trójglicerydy, po wydzieleniu się nadmiernej ilości insuliny z trzustki; mechanizm tych przemian tworzy OTYŁOŚĆ.

    Dramatu dopełnia, ogromna MASA tłuszczów zawartych w czekoladzie, która odkłada się w komórkach tłuszczowych bezpośrednio jako tłuszcz tzw. składnik wysoko energetyczny.
    Proces szybkiego tycia realizuje się skutecznie i trwale, co jest oczywiste.

    Czekolada tak zakwalifikowana jest najlepszym przykładem na BRAK badań i kpinę z inteligencji ludzi, zwłaszcza osób chorych na cukrzycę, jakoby ten produkt można spożywać w cyklu chudnięcia i konsumpcji __NISKICH węglowodanów.

    __CZEKOLADA: to
    35-40% cukru, biały lub brązowy spożywczy, jako energia zdecydowanie NEGATYWNA, bo plaga otyłości,
    i cukrzycy typu 2, 40% tłuszczu, nasycony to ten z mleka, i roślinny utwardzony tzw. TRANS !! Ekspresowe tycie. Czekolada dla ludzi myślących rozsądnie o swoim ZDROWIU, powinna być produktem zdecydowanie ZAKAZANYM !!
    Fabryki SMAKU działające w zakresie propagowania tzw. ziarna kakaowego, wykazują skuteczny MARKETING, a jakże. Indianin z dżungli BRAZYLIJSKIEJ, wybierze zawsze to kakao fabryczne, chemicznie przygotowane, pełne szkodliwych toksyn, a dlaczego ? a no bo, SMACZNIEJSZE.

    Zobacz też: __IRL KRAKÓW.
    __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
    Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
    __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL
    __ADRES_______: http://www.magdalirl.com.pl/

    Pozdrawiam Ciebie i WSZYSTKICH

  4. .

  5. Wpisz sobie w Google ____: MONTIGNAC w TVN.
    a. ADRES____: http://sandrarecho.pinger.pl/p/1 

Odpowiedz
Dodaj odpowiedź

Więcej opcji

Odpowiadasz jako: Gość

mamZdrowie.pl logowanie

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?

Zamknij

mamZdrowie.pl szybka rejestracja

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestrując się akceptujesz Regulamin serwisu.

Zamknij

mamZdrowie.pl przypomnienie hasła

Masz już konto? Zaloguj się

Zamknij