Jak biegać żeby schudnąć?

  1. Często dostaję pytanie "Jak biegać żeby schudnąć" głównie tyczy się to szybkości biegu i tętna.


    Jak szybko biegać?

    Najlepsza szybkość biegu aby jak najefektywniej spalać tłuszcz to bieg w strefie tlenowej czyli takiej w której nasze tętno ma 65-75% tętna maksymalnego (dla tych co biegają z pulsometrem).
    Jeśli nie masz pulsometru biegaj w takim tempie aby móc swobodnie rozmawiać bez nabierania oddechu itd. W większości przypadków jest to bardzo wolny bieg.

    Kiedy najlepiej biegać?

    Najlepszą pora na bieganie jest ranek, wtedy kiedy nasz organizm jest na czczo i nie ma zgromadzonych zapasów energetycznych. Przez to dużo szybciej zaczynamy spalać tłuszcz, a nie energię zgromadzoną, a dopiero później tłuszcz.

    Jak długo biegać?

    Jeśli biegamy rano na czczo to wystarczy 50min biegu.

    Jeśli nasz bieg odbywa się po posiłku lub w dzień musi to być ponad 60minut lub więcej.


    Co pomoże

    Przed biegiem dobrze wypić sobie kawę która wspomaga spalanie tłuszczu. (30-40 minut przed biegiem)


    Co po biegu?

    Po biegu na początek najlepiej pić wodę, organizm z moczem musi wydalić wszystkie nieciekawe kwasy.
    Tak po 30-40minutach można zjeść pełnowartościowy posiłek. Dlaczego 30-40 minut dopiero? Bo zaraz po treningu jeszcze spalamy...


    To tak w skrótach....

    Jeśli są jakieś pytania to chętnie odpowiem :)

    Podziękowali (1):

  2. Przyznam, że zaabsorbował mnie fakt, że po treningu jeszcze spalamy. Poza tym mam takie pytanie, czy od samego biegania nasze mięśnie nie zaczną robić się cienkie i włókniste? Wydaje mi się, że sam trening cardio w gruncie rzeczy nie jest taki super dla naszej sylwetki (przynajmniej męskiej). To taka luźna uwaga i będę bardzo wdzięczny za ewentualną odpowiedź.

  3. Hej. mam problem. Jestem bardzo niska (158cm) i ważę 59kg. Kiedyś było nawet 47 ale to było głupie odzywianie i podejrzewam, że przez to mam spowolniony metabolizm ponieważ od dłuzszego czasu nie mogę schudnąć. Już tyle nocy przepłakałam, jestem psychicznie wykończona jak patrzę na siebie w lustro; ( Od kilku miesięcy prowadzę bardzo zdrowy tryb odżywiania, zero słodyczy, duzo wody, czerwonej herbaty, zdrowe jedzenie, posiłki co 3h.
    Może jeszcze nadmienię, bo to pewnie ważne, że biorę hormony (jestem pewna, że duża ich zasługa w tym jak teraz wyglądam:/ ale pomogły mi bardzo na cerę, więc biorę je juz pół roku). Teraz za kilka dni ide do ginekologa po inne tabletki i poproszę o takie, które nie powodują zatrzymywania wody w roganizmie, tycia i cellulitu; /
    Ale do rzeczy...
    Biegam od 4 dni codziennie wieczorem , bardzo wolno ale długo- około 50minut. I jedyne co zauważyłam to powiększenie się nóg :( ( wygląda to jeszcze gorzej niż przedtem i już teraz to w ogóle jestem zdołowana swoim wyglądem... Chcę mieć szczupłe, smukłe [mogą być nawet chude] nogi! (przy moim wzroście nie bedzie to wyglądać źle).
    Pomocy :(

  4. http://www.bieganie.pl/index.php?show=1&cat=13&id=256
    Polecam do przeczytania każdemu kto chce schudnąć przez bieganie.

  5. Ile bym schudła przez 4 tygodnie 5 treningów w tygodniu rano od 6:30 do 8:00

  6. moim zdaniem bieganie to najlepszy trening, gdyż rzeźbi całe ciało
    kiedyś biegałam regularnie i miałam figurę jak modelka, niestety zapuściłam się trochę io od jutra znowu zaczynam bieganie :)

  7. Mam takie pytanie ile bym schudła gdybym codziennie biegała rano o
    5;30-6;00 i wieczorem od 19;50-20;20 + w ty nie jem po 19;00 od ponad roku i
    wieczorem codziennie robie brzuszki 5 serii po 50 powtórzeń ;)
    Proszę o szybką odpowiedź ;)  
    z góry dzięki ;)  

  8. a mi się wydaje, że żeby widzieć efekty z jakichkolwiek ćwiczeń, należy to robić regularnie, dlatego postawą do wszystkiego jest motywacja.
    kilka ciekawych artykułow na ten temat znajduje się tutaj:
    http://www.odchudzamsie.pl/odchudzanie/motywacja-w-odchudzaniu
    http://www.dieta.pl/nowosci/psychologia/motywacja_w_odchudzaniu-742.html
    http://dietadlazdrowia.pl/artykuly/eksperci/7/motywacja_w_dietetyce_lekcja_1_/88...

  9. można wypić piwo od czasu do czasu?

  10. witam. ja biegam od trzech miesiecy po 40-50 minut od pon. do piątku i po biegu jeszcze jeżdzę na rowerze ok 40 minut. jem 3-4 razy dziennie, rano dwie kanapki i herbata ok. 8.00 godz. potem obiad o 13.00 zawsze zupa z otrębami i o 15 albo 16 kakao z otrębami albo jakąś kanapke. Nie wiem co robic bo moja waga nic sie nie zmienila waże tyle samo co przed zaczęciem czwiczeń. CO MAM ROBIĆ ?? ?

  11. marcyśka a firgura nic się nie zmienia? Waga często się nie zmienia bo cały tłuszcz zamienia tkanka mięśniowa która też waży. Waga nie jest taka ważna - ważny jest ogólny wygląd i samopoczucie :) .

  12. Żeby schudnąć to warto interwałowo biegać. np 20 sekund szybko i 30 truchtem itd. To się nazywa HIIT i jest bardzo skuteczną techniką a i nie wykańcza

  13. Ja bym powiedział - konsekwentnie i systematycznie, w dobrych butach i po trochu coraz dalej :)

  14. bieganie to najlepsza rzecz :) odkąd biegam to w końcu chudne :)

  15. Ja się muszę przyłączyć. Kiedyś sobie nie wyobrażałam, że mogłabym przebiec chociaż 300m bez zadyszki - obecnie biegam codziennie 14 km, a później jeszcze 1.15 jeżdże w szybkim tempie na rowerku stacjonarnym - wiem to głupie, ale dla mnie sport obecnie to nałóg. Do tego stosuję dietę - takie 1000 - 1200 kcal. Chudnąć tak na prawdę zaczęłam najwięcej jak zaczęłam biegać - ale uwaga - zgadzam się z marchewką - waga stanęła w miejscu w pewnym momencie, ale ciało zaczęło wyglądać coraz lepiej. Poprawiła się jędrność, zniknął cellulit ohydny i przede wszystkim cudownie wyrzeźbiły się mięśnie - przede wszystkim nóg i pośladków, ale i brzuch trochę bo biegam w pasie neopreonowym czy jak to się tam nazywa. Generalnie grunt to nie poddawać się np. jak sypie śnieg i jest na dworze -15 stopni! Jak już wyjdziesz biegać - ruszysz się to dobiegniesz! trzymam kciuki za wszystkich początkujących i odchudzających się (ja w sumie z 85 kg zeszłam do 48-49 przy 163 cm wzrostu :) ).

  16. czy powinno się biegać codziennie? ja biegam rano, ok.10-15 min. Czytała jednak, że powinno się biegać co drugi dzien.

  17. Czy prawdą jest to, że każdy musi biegać swoim tempem ?? Moje jest raczej wolne...powiedziałbym, że jest to szybszy marsz, przyśpieszając zmęczę się tak szybko, że po 10 minutach mogę już przestać :) Czy nie lepeij dłużej a wolniej ??

  18. Na początku na pewno tak, aczkolwiek w miarę tego jak Ci będzie szło coraz lepiej należy przyśpieszyć tempo. Poczytaj sobie o programie biegaj40minut, jest świetny dla początkujących.

  19. Dla początkujących biegaczy przydatne może być bieganie interwałowe, czyli takie ze zmienną częstotliwością biegu :) Na początku sama tak robiłam, intensywny bieg a po chwili żwawy marsz i tak kilka razy. Jeżeli ktoś chce mieć jeszcze lepsze efekty warto grubo się ubierać, żeby się pocić. Najlepsze spalanie pojawia się dopiero po 20 minutach biegu, kiedy organizm czerpię energię z tłuszczy :)

  20. Nie uważam żeby efektywny bieg musiał trwać minimum 50 minut. Powyżej 20 minut nasz organizm włącza drugi bieg spalania tłuszczu, który utrzymuje się jeszcze jakiś czas po zakończonym treningu. Gruby ubiór to też mit, można się wypocić = odwodnić a nie spalić więcej tłuszczu.

  21. Ja jak zaczynam bieganie to biegnę góra 20 minut i to bardzo wolno-niby wszyscy mówią, że trzeba biegać co najmniej 30 minut aby był efekt ale sobię myślę, że chyba lepiej te 20 niz wcale. Co myślicie?

  22. Żeby na początku nie zrazić się do biegania trzeba unikać jakichkolwiek kontuzji, a te najczęściej przytrafiają się stopom. Trzeba kupić odpowiednie buty. Ja noszę New Balance, najlepsze buty na jakie mogłam trafić, długo wybierałam i żadne nie były wygodne do dłuższego biegania, New Balance pod tym względem sprawdził się w 100%.

  23. ja biegam codziennie po godzinie po pracy , zaczynałam od 20 min i tak potem wyciągałam a energii dodaje mi zielona kawa max - waga spada -5kg. Hura, hura!

  24. biegam 3 razy w tygodniu plus sauna i basen i waga moja spadła .

  25. u mnie samo bieganie nic nie pomaga waga stoi w miejscu zastanawiam się nad jakimś suplementem.

Odpowiedz
Dodaj odpowiedź

Więcej opcji

Odpowiadasz jako: Gość

mamZdrowie.pl logowanie

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?

Zamknij

mamZdrowie.pl szybka rejestracja

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestrując się akceptujesz Regulamin serwisu.

Zamknij

mamZdrowie.pl przypomnienie hasła

Masz już konto? Zaloguj się

Zamknij