Najlepsze źródła magnezu.

  1. Witam, chciałbym Was zapytać jakie źródła magnezu polecacie?... głównie ze względu na dużą zawartość i dobrą przyswajalność.
    Po wstępnym researchu zaplanowałem sobie zakup Magnefaru B6 Cardio( http://www.magnefar.pl/?p=2528 ), a z naturalnych pestki dynii i kakao. Planuje wzbogacić dietę w magnaz ze względu na okazyjne ukłucia serca i wahania ciśnienia.

  2. Heyah!
    Ja akurat stosuje Chela-Mag B6 - polecila mi go bowiem moja trenerka fitness. Musze przyznac, ze naprawde dziala - wchlania sie bardzo dobrze i juz po paru dniach regularnego zazywania widac roznice.

  3. W przypadku magnezu polecam preparaty oparte na rozpuszczalnym jonowym cytrynianie magnezu, np. Mag365, gdyż jest to najbardziej przyswajalna forma tego pierwiastka (z przyswajalnością wynoszącą 90%). Niestety na rynku wciąż popularne są preparaty zawierające tlenek magnezu z przyswajalnością 4% czy ten pozyskiwany z soli nieorganicznych np. z węglanu (30%). Natomiast jeśli chodzi o dobrze przyswajalne chelaty magnezu, również i one mają niższą biodostępność niż preparaty cytrynianu.

    http://suplemencikowo.pl/pl/p/Mag365-o-smaku-marakui/57

  4. Ostatnio czytałam tekst z którego dowiedziałam się, że ludzki organizm nie jest w stanie wytworzyć wystarczającej ilości magnezu, dlatego musimy go przyjmować razem z pożywieniem. Ludzie dorośli powinni przyjmować 300-400 mg magnezu dziennie. Jego źródłem są m.in. pieczywo i zboże pełnoziarniste, sery, rośliny strączkowe, pestki dyni, migdały, czy kasza gryczana. Magnez pełni dużą rolę w przemianach enzymatycznych i energetycznych (np. w spalaniu węglowodanów i tłuszczów), w budowie mięśni szkieletowych i kości oraz w funkcjonowaniu mięśnia sercowego - dlatego tak ważne jest jego uzupełnianie. Na przykład ja oprócz prawidłowej diety, przyjmuję suplement Doppelherz aktiv Magnez-B6 Forte 400, z najwyższą dawką magnezu (400mg). Preparat ten może być stosowany w okresie intensywnej pracy umysłowej i stresu, w stanach wyczerpania oraz w celu poprawy pracy mięśni.

  5. Polecam Polomag B6 Max, który składa się z cytrynianu magnezu, czyli organicznej formy tego pierwiastka, która się dobrze przyswaja. Jego skład uzupełniono o witaminę B6. Zalecany jest w stanach zmęczenia i znużenia, okresach intensywnego wysiłku umysłowego czy fizycznego, a także w przypadku nadużywania kawy, tytoniu i alkoholu.

    http://www.polomag.pl/

  6. Doskonale się przyswaja magnez zawarty w tabletkach https://www.znamlek.pl/aspargin-267.html, uzupełnia jeszcze dodatkowo potas, polecany jest w profilaktyce chorób serca, bardzo kompleksowy preparat, no i cena jest świetna

  7. Też słyszałam że organizm nie jest w stanie wytworzyc tyle magnezu ile potrzebuje i trzeba mu go dostarczać. Ale wlasciwie skąd wiecie że macie niedobór? po czym to poznać? oprócz skurczy w łydkach ;p

  8. Objawy niedoboru tego magnezu są bardzo charakterystyczne, a są to m.in. skurcze mięśni, drganie powiek, podatność na stres czy kłopoty z zasypianiem. Jeśli już szukasz odpowiednio suplementu magnezu, to mogę polecić Ci: http://www.magvit.com.pl/
    Chyba najlepiej wchłaniany ze wszystkich produktów na rynku.

  9. magnez jest w dużych dawkach w bananach i awokado, można sobie takie owocki serwowac zamiast tabletek

  10. myślę że tylko i wyłącznie magnez w tabletkach, w owocach i warzywach oczywiście jest zdrowszy i moze lepszy, ale nie przyswajalny w takim stopniu jak ten w kapsułkach czy tabletkach, dlatego uważam że warto ainwestować parę groszy w tego typu tabsy i mieć spokój https://sklep.kfd.pl/kfd-mgznb6-zma-120-tabletek-p-4126.html ja ten kupuję i bardzo sobie chwalę

  11. Magnefar ma 500 mg cytrynianu magnezu i można go brac 4 tabletki na dobę, a ten Polomag B6 Max ma tylko 100 mg cytrynianu i można tylko raz na dobę? Coś tu chyba nie gra?

  12. Jeśli szukasz naturalnych źródeł magnezu to polecam na pewno:
    pestki dyni
    kakao
    otręby pszenne
    kaszę gryczaną
    orzechy laskowe
    banany
    groch :)

    Na tej stronie wszystko jest jeszcze dokładniej opisane: http://www.interaktywna.pl/zdrowie/dieta/skad-czerpac-magnez/ . Jeśli pomimo zmiany diety nadal odczuwasz dolegliwości wynikające z niedoboru magnezu ( skurcze, stres oraz zmęczenie) to warto jest zastaonwić się nad suplementacją. Najlepiej magnez w połączeniu z witaminą b6 ponieważ działaja synergistycznie.

  13. Co do skuteczności tabletek się nie wypowiem, ale przełyka się je łatwo jak kluczyki od Punto. Nie wiem kto testuje te tabletki (konie?) i kto wymyśla, ze takie są a nie inne ich rozmiary, ale nawet połowę mniejsze gdy nie są powlekane są trudne do zażycia.

  14. Moja wypowiedź miała być odpowiedzą na wypowiedź DETRAMAX'u,, ale z jakiś powodów zapisało ją jako odrębny wpis na temat, więc uzupełniam. Co do skuteczności tabletek POLOMAG K+ się nie wypowiem, bo wczoraj je kupiłam, ale przełyka się je łatwo jak kluczyki od Punto. Nie wiem kto testuje te tabletki (konie?) i kto wymyśla, ze takie są a nie inne ich rozmiary, ale nawet połowę mniejsze gdy nie są powlekane są trudne do zażycia.

  15. Widziałem gdzieś artykuł o awokado że jest świetnym źródłem magnezu. Ale chyba nigdy nie jadłem tego owoca, nawet nie wiem pod jaką postacią to sie spożywa i co z tego można zrobić.

  16. Dobre opracowanie dotyczące źródeł magnezu https://cheers.com.pl/wiedza/naturalne-zrodla-magnezu/

  17. Ja zażywam taki suplement magnez + vit. B6. 60 tabletek a kosztuje niecałe 3zł np. w https://aptekaverano.pl/ Naprawdę daje dobre efekty, wzmacnia pracę układu nerwowego, zapobiega skurczom i osłabieniu mięśni oraz ułatwia koncentrację i zapamiętywanie.

  18. Awokado, orzechy włoskie i otręby mają w sobie bardzo dużo magnezu. Ja w ciąży często jadłam te potrawy, ale i tak brałam suplment mama dha premium+, który też ma w składzie magnez, bo niestety przez działanie hormonów moje ciało nie przyjmowało tyle magnezu, ile powinno z diety.

  19. Nie jestem dietetyczką, ale wiem, że dużo magnezu jest w otrębach i pestkach dyni. No i oczywiście w kakao ;) Ale w ciąży i tak brałam tabletki mama dha premium, bo mój organizm nie przyjmował tak dobrze magnezu z pożywienia i konieczna była suplementacja. To w sumie dobrze, bo miałam tam kwas foliowy i inne witaminy.

Odpowiedz
Dodaj odpowiedź

Odpowiadasz jako: Gość

mamZdrowie.pl logowanie

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?

Zamknij