Najlepsze źródła magnezu.

  1. Witam, chciałbym Was zapytać jakie źródła magnezu polecacie?... głównie ze względu na dużą zawartość i dobrą przyswajalność.
    Po wstępnym researchu zaplanowałem sobie zakup Magnefaru B6 Cardio( http://www.magnefar.pl/?p=2528 ), a z naturalnych pestki dynii i kakao. Planuje wzbogacić dietę w magnaz ze względu na okazyjne ukłucia serca i wahania ciśnienia.

  2. Heyah!
    Ja akurat stosuje Chela-Mag B6 - polecila mi go bowiem moja trenerka fitness. Musze przyznac, ze naprawde dziala - wchlania sie bardzo dobrze i juz po paru dniach regularnego zazywania widac roznice.

  3. W przypadku magnezu polecam preparaty oparte na rozpuszczalnym jonowym cytrynianie magnezu, np. Mag365, gdyż jest to najbardziej przyswajalna forma tego pierwiastka (z przyswajalnością wynoszącą 90%). Niestety na rynku wciąż popularne są preparaty zawierające tlenek magnezu z przyswajalnością 4% czy ten pozyskiwany z soli nieorganicznych np. z węglanu (30%). Natomiast jeśli chodzi o dobrze przyswajalne chelaty magnezu, również i one mają niższą biodostępność niż preparaty cytrynianu.

    http://suplemencikowo.pl/pl/p/Mag365-o-smaku-marakui/57

  4. Ostatnio czytałam tekst z którego dowiedziałam się, że ludzki organizm nie jest w stanie wytworzyć wystarczającej ilości magnezu, dlatego musimy go przyjmować razem z pożywieniem. Ludzie dorośli powinni przyjmować 300-400 mg magnezu dziennie. Jego źródłem są m.in. pieczywo i zboże pełnoziarniste, sery, rośliny strączkowe, pestki dyni, migdały, czy kasza gryczana. Magnez pełni dużą rolę w przemianach enzymatycznych i energetycznych (np. w spalaniu węglowodanów i tłuszczów), w budowie mięśni szkieletowych i kości oraz w funkcjonowaniu mięśnia sercowego - dlatego tak ważne jest jego uzupełnianie. Na przykład ja oprócz prawidłowej diety, przyjmuję suplement Doppelherz aktiv Magnez-B6 Forte 400, z najwyższą dawką magnezu (400mg). Preparat ten może być stosowany w okresie intensywnej pracy umysłowej i stresu, w stanach wyczerpania oraz w celu poprawy pracy mięśni.

  5. Polecam Polomag B6 Max, który składa się z cytrynianu magnezu, czyli organicznej formy tego pierwiastka, która się dobrze przyswaja. Jego skład uzupełniono o witaminę B6. Zalecany jest w stanach zmęczenia i znużenia, okresach intensywnego wysiłku umysłowego czy fizycznego, a także w przypadku nadużywania kawy, tytoniu i alkoholu.

    http://www.polomag.pl/

  6. Doskonale się przyswaja magnez zawarty w tabletkach https://www.znamlek.pl/aspargin-267.html, uzupełnia jeszcze dodatkowo potas, polecany jest w profilaktyce chorób serca, bardzo kompleksowy preparat, no i cena jest świetna

  7. Też słyszałam że organizm nie jest w stanie wytworzyc tyle magnezu ile potrzebuje i trzeba mu go dostarczać. Ale wlasciwie skąd wiecie że macie niedobór? po czym to poznać? oprócz skurczy w łydkach ;p

  8. Objawy niedoboru tego magnezu są bardzo charakterystyczne, a są to m.in. skurcze mięśni, drganie powiek, podatność na stres czy kłopoty z zasypianiem. Jeśli już szukasz odpowiednio suplementu magnezu, to mogę polecić Ci: http://www.magvit.com.pl/
    Chyba najlepiej wchłaniany ze wszystkich produktów na rynku.

  9. magnez jest w dużych dawkach w bananach i awokado, można sobie takie owocki serwowac zamiast tabletek

  10. myślę że tylko i wyłącznie magnez w tabletkach, w owocach i warzywach oczywiście jest zdrowszy i moze lepszy, ale nie przyswajalny w takim stopniu jak ten w kapsułkach czy tabletkach, dlatego uważam że warto ainwestować parę groszy w tego typu tabsy i mieć spokój https://sklep.kfd.pl/kfd-mgznb6-zma-120-tabletek-p-4126.html ja ten kupuję i bardzo sobie chwalę

  11. Magnefar ma 500 mg cytrynianu magnezu i można go brac 4 tabletki na dobę, a ten Polomag B6 Max ma tylko 100 mg cytrynianu i można tylko raz na dobę? Coś tu chyba nie gra?

  12. Jeśli szukasz naturalnych źródeł magnezu to polecam na pewno:
    pestki dyni
    kakao
    otręby pszenne
    kaszę gryczaną
    orzechy laskowe
    banany
    groch :)

    Na tej stronie wszystko jest jeszcze dokładniej opisane: http://www.interaktywna.pl/zdrowie/dieta/skad-czerpac-magnez/ . Jeśli pomimo zmiany diety nadal odczuwasz dolegliwości wynikające z niedoboru magnezu ( skurcze, stres oraz zmęczenie) to warto jest zastaonwić się nad suplementacją. Najlepiej magnez w połączeniu z witaminą b6 ponieważ działaja synergistycznie.

  13. Co do skuteczności tabletek się nie wypowiem, ale przełyka się je łatwo jak kluczyki od Punto. Nie wiem kto testuje te tabletki (konie?) i kto wymyśla, ze takie są a nie inne ich rozmiary, ale nawet połowę mniejsze gdy nie są powlekane są trudne do zażycia.

  14. Moja wypowiedź miała być odpowiedzą na wypowiedź DETRAMAX'u,, ale z jakiś powodów zapisało ją jako odrębny wpis na temat, więc uzupełniam. Co do skuteczności tabletek POLOMAG K+ się nie wypowiem, bo wczoraj je kupiłam, ale przełyka się je łatwo jak kluczyki od Punto. Nie wiem kto testuje te tabletki (konie?) i kto wymyśla, ze takie są a nie inne ich rozmiary, ale nawet połowę mniejsze gdy nie są powlekane są trudne do zażycia.

  15. Widziałem gdzieś artykuł o awokado że jest świetnym źródłem magnezu. Ale chyba nigdy nie jadłem tego owoca, nawet nie wiem pod jaką postacią to sie spożywa i co z tego można zrobić.

  16. Dobre opracowanie dotyczące źródeł magnezu https://cheers.com.pl/wiedza/naturalne-zrodla-magnezu/

  17. Ja zażywam taki suplement magnez + vit. B6. 60 tabletek a kosztuje niecałe 3zł np. w https://aptekaverano.pl/ Naprawdę daje dobre efekty, wzmacnia pracę układu nerwowego, zapobiega skurczom i osłabieniu mięśni oraz ułatwia koncentrację i zapamiętywanie.

  18. Awokado, orzechy włoskie i otręby mają w sobie bardzo dużo magnezu. Ja w ciąży często jadłam te potrawy, ale i tak brałam suplment mama dha premium+, który też ma w składzie magnez, bo niestety przez działanie hormonów moje ciało nie przyjmowało tyle magnezu, ile powinno z diety.

  19. Nie jestem dietetyczką, ale wiem, że dużo magnezu jest w otrębach i pestkach dyni. No i oczywiście w kakao ;) Ale w ciąży i tak brałam tabletki mama dha premium, bo mój organizm nie przyjmował tak dobrze magnezu z pożywienia i konieczna była suplementacja. To w sumie dobrze, bo miałam tam kwas foliowy i inne witaminy.

Odpowiedz
Dodaj odpowiedź

Odpowiadasz jako: Gość

mamZdrowie.pl logowanie

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?

Zamknij

mamZdrowie.pl szybka rejestracja

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestrując się akceptujesz Regulamin serwisu.

Zamknij

mamZdrowie.pl przypomnienie hasła

Masz już konto? Zaloguj się

Zamknij