serie i ciezar

  1. mam pytanie, jak powinnam dokladnie robic serie w cwiczeniach? np: robie trzy serie i w kazdej zmieniam ciezar z mniejszej na wieksza! czy prawidlowo?

  2. Wszystko zależy od tego jaki masz cel, czy chcesz wyrabiać mięśnie, nabrać siły czy co tam?

    Generalnie to co robisz to system który się nazywa piramida.
    Robisz 3 serie, co serie dokładasz ciężar zmniejszając liczbę powtórzeń.

    przykładowo przysiady:
    seria 1: 20 przysiadów z 20kg
    seria 2: 16 przysiadów z 25kg
    seria 3: 12 przysiadów z 30kg

    to tylko przykład, w kulturystyce stosuje się zazwyczaj, 12, 10, 8, 6 (ciężar dobierany indywidualnie)

    To co robisz jest jak najbardziej ok, dalsze szczegóły to tak jak już pisałem, zależy jaki masz cel.

  3. Ale ćwiczysz na własną rękę, czy w jakimś klubie? Wydaje mi się, że dobrze by było, gdyby Ci te serie ułożył jakiś trener. Dobrze ułożone serie przynoszą znacznie lepsze efekty, jeśli człowiek się zaprze i będzie się tego systemu trzymał. Powodzenia. :-)

Odpowiedz
Dodaj odpowiedź

Więcej opcji

Odpowiadasz jako: Gość

mamZdrowie.pl logowanie

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?

Zamknij

mamZdrowie.pl szybka rejestracja

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestrując się akceptujesz Regulamin serwisu.

Zamknij

mamZdrowie.pl przypomnienie hasła

Masz już konto? Zaloguj się

Zamknij