Witamina B

  1. Jeżeli macie napisac do szkoły pracę o witaminie B proponuję Wziąść witamine B1 . Pani na 100 % uzna . Dzięki za uwagę ; )))

  2. Ja potrzebuje witamine B na Przyrode ale samą witamine B!!!!!!!!!!!...:]

  3. (B1 B2B6 B12 )to kilka substanci występującuch wspólnie w tychsamychproduktach,głównie w mięsie,drożdżachiziarnachzbóż.Ich niedobór powoduje zaburzenia pracy układu nerwowego oraz niebezpiecznie dla zdrowia zamiany składu krwi

  4. Witaminy jak każdy inny składnik naszego organizmu nie działają same .... do działania potrzebują odpowiednich warunków ...
    1.Wody... duzo wody aby mogły się przemieszczać po organizmie
    2. Szereg innych składników /mikro i makroelementów oraz białek/ niezbędnych w organizmie koniecznych do kontroli ich oddziaływania na nasz organizm /np elementów obronnych tych pozytywnych których efektem jest wybudowanie pewnych struktur w organizmie z elementami buulca witaminy lub w razie przedawkowania wytworzenie elementów obronnych organizmu na daną witaminę które muszą sie pojawić podczas zarejestrowania przez organizm przyjęcia nadmiaru leków/ Fakt że na niektóre leki jestesmy uczuleni to również taki efekt obronny. 
    3. Odpowiednio przygotowane miejsce wchałniania się witamin w odpowiedniej dawce, /zwykle kilka procent tego co połkniemy.../ Jeżeli jelita są w złym stanie to już mamy ułamek procenta ... i nawet najlepsze leki nam nie pomogą
    4. Każda witamina powinna być wprowadzana do organizmu w różnej konfiguracji składników towazyszących aby organizm mógł uzupełniać wszystkie elementy mikro i makroelementów współdziałających ze sobą z dana witaminą w róznych proporcjach.
    Pozdrawiam

  5. Ja mam niedobor tej witaminy i jak ja przyjmuje to wogole nie pomaga

  6. Ja też musze napisać funkcje witminy B a tu nic nie ma holera :(

  7. Nie ma tutaj na liście witaminy B17, którą odkrył w latach 50-tych dr Krebbs. Jest to witamina, która leczy niemal wszystko i dlatego jest pomijana przez firmy farmaceutyczne.

  8. Nie mogę znaleźdź informacji o witaminie b. To moje zadanie domowe.

  9. WITAMINA "B"

    Wszystkie witaminy z grupy B mają wiele cech wspólnych i często są określane jako witamina B - kompleks. Przeważnie występują w tych samych produktach spożywczych (pełne ziarno, wątroba, drożdże piwne). W skład kompleksu wchodzi 8 substancji.

    Mega B Complex - Witamina B - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁYWitamina B1 (tiamina)
    Brak tej witaminy powoduje zaburzenia przemiany węglowodanowej, porażenie nerwów obwodowych, niedowłady. Dobrym źródłem witaminy są ziemniaki, wieprzowina, wątroba, nerki, orzechy brazylijskie, nasiona dyni, słonecznika i sezamu, fasola i brunatny ryż.

    Witamina B2 (ryboflawina)
    Odgrywa podstawową rolę w metabolizmie, czyli przetwarzaniu energii chemicznej pożywienia na energię przydatną w organizmie. Umożliwia prawidłowe pełnienie funkcji wit. B6. Zapotrzebowanie dorosłego człowieka wynosi 1,3 mg dziennie (750 ml mleka) większe zapotrzebowanie mają kobiety w ciąży i matki karmiące.
    Ryboflawina występuje w przetworach mleczarskich, jajach, drobiu, wzbogaconych płatkach zbożowych.

    Witamina B3 (niacyna) PP
    Brak tej witaminy powoduje osłabienie, bóle głowy, apatię i schorzenia skórne. Pomaga utrzymać prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Do najlepszych źródeł witaminy należą wątroba, mięso, drób, nasiona roślin strączkowych, ryż, ziemniaki.

    Witamina B5 (kwas pantotenowy)
    W rzeczywistości witamina B5 to mieszanina związków chemicznych:

    kwasu pantotenowego,

    panteiny (pochodnej kwasu pantotenowego),

    pantenolu (należącego do grupy alkoholi, nie występującego w przyrodzie, ale aktywnego biologicznie w stosunku do ludzi i zwierząt),

    koenzymu A (aktywnej biologicznie formy kwasu pantotenowego).

    Kwas pantotenowy obecny jest we wszystkich produktach pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Najpopularniejsze źródła to: suszone owoce, wątróbka, otręby pszenne, ryby (np. śledzie, makrele, pstrągi), grzyby, mleko pełne, mięso kurczaka, mleczko pszczele, pestki słonecznika, sery, orzechy, jajka, owoce awokado, pomarańcze, ziemniaki, brokuły, ciemny ryż, melony, pełnoziarnisty chleb, soja, masło orzechowe, banany.
    Jest niezbędna do prawidłowego metabolizmu białek, cukrów i tłuszczów oraz do syntezy niektórych hormonów, przyspiesza gojenie ran, warunkuje prawidłowy przebieg procesu uwalniania energii, zapobiega przemęczeniu i usprawnia układ sercowo-naczyniowy, nerwowy i pokarmowy, bierze udział w wytwarzaniu tłuszczów, cholesterolu, hormonów i przekaźników nerwowych, uczestniczy w regeneracji tkanek, poprawia pigmentację i stan włosów.
    Jest znana też jako witamina antystresowa, ponieważ wpływa na gruczoł produkujący adrenalinę.
    Niedobór tej witaminy powoduje drętwienie palców stóp.

    Witamina B6 (pirydoksyna)
    Brak tej witaminy powoduje niedokrwistość i zmiany chorobowe skóry. Przepisywana jest często przy zaburzeniach przedmenstrualnych, szczególnie przy zmianach nastroju i wzdęć brzusznych. Działa również przy skutkach ubocznych tabletek antykoncepcyjnych. Nie należy przekraczać zalecanych dawek, ponieważ może powodować zaburzenia neurologiczne objawiające się słabością lub drętwieniem kończyn. Dzienne zapotrzebowanie może zaspokoić duży filet z łososia lub duża porcja wzbogaconych płatków zbożowych.

    Witamina B7 (biotyna)
    Biotyna inaczej witamina H zwana też witaminą B7 – organiczny związek chemiczny występujący w organizmach zwierzęcych i roślinnych. Stanowi koenzym kilku różnych enzymów. Zaliczana jest do witamin rozpuszczalnych w wodzie.

    Występuje we wszystkich produktach pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Dobrym źródłem są: wątroba i nerki, sery, pełnoziarniste pieczywo, masło, orzechy, jajka. Niedobór występuje bardzo rzadko. Przeważnie u pacjentów odżywianych dożylnie. Objawami niedoboru są: wypadanie włosów, stany zapalne skóry (złuszczanie), utrata łaknienia, nudności i bóle mięśni.

    Witamina B9 (kwas foliowy)
    Kwas foliowy – witamina z grupy B (folacyna, witamina B9, witamina M, witamina B11). Występuje w żywności w postaci folianów, dlatego często termin witamina B9 utożsamia się z całą grupą związków których w przyrodzie jest około 20 rodzajów. Nazwa kwasu pochodzi od łacińskiego słowa folium, co oznacza "liść".

    Pełni w organizmie ważną rolę:

    reguluje wzrost i funkcjonowanie komórek

    wpływa pozytywnie na system nerwowy i mózg

    ma pozytywny wpływ na wagę i rozwój noworodków

    bierze udział w przekazywaniu cech dziedzicznych komórek

    zapewnia sprawne funkcjonowanie wątroby, żołądka i jelit

    chroni organizm przed nowotworami ( szczególnie rakiem macicy)

    pobudza procesy krwiotwórcze

    Niedobór kwasu foliowego powoduje:

    małą ilość czerwonych krwinek

    kłopoty z koncentracją

    stany lękowe, depresję

    problemy z pamięcią

    kołatanie serca

    przedwczesną siwiznę

    bezsenność

    brak apetytu, utratę wagi ciała

    zahamowanie wzrostu u dzieci

    Witamina B12 (cyjanokobalamina)
    Pełni w organizmie następujące funkcje:

    uczestniczy w wytwarzaniu czerwonych ciałek krwi

    wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego

    umożliwia syntezę w komórkach, przede wszystkim szpiku kostnego

    zapewnia dobry nastrój, równowagę psychiczną

    pomaga w uczeniu się, w skupieniu uwagi

    odgrywa rolę przy odtwarzaniu kodu genetycznego

    wpływa na układ kostny

    pobudza apetyt

    Skutki niedoboru witaminy:

    anemia

    opóźnienie wzrostu

    częste biegunki

    stany depresyjne

    zaburzenia neurologiczne ( drętwienie, trudności z chodzeniem, mrowienie)

    utrata pamięci Połowę zapotrzebowania możemy zaspokoić dużą porcją wzbogaconych płatków zbożowych lub szklanką mleka. Najwięcej witaminy B12 znajdziemy w wątrobie, nerkach i sercu, a także w mięsie, rybach, serach, jajach.

  10. nigdzie nie nalazłam nic o wit.B co a szajs nie da się na pisać,a mam zadanie o wit.:A,B,C,D,E,K,H,P! ! ;"(

  11. Szkoda, że nie ma nic o samej witaminie B.

  12. ostatnio przeczytałam ciekawy artykuł o wapniu i skwalenie bardzo wazne informacje! przeczytajcie na stronie Studiozycia

  13. Unknown message

  14. wiecie co dobrze jest stosować codziennie jakieś preparaty witaminowe żeby nie mieć niedoborów. Szczególnie myślę, ważny jest magnez http://www.magvit.com.pl/ zobaczcie ten suplement. Wydaje mi się że magnez jest bardzo ważny, a jeżeli pijemy kawe jest on notorycznie wypłukiwany z organizmu.

  15. Ja wszelkie witaminy dostarczam dzieciom poprzez suplementy diety, które dbają o układ odpornościowy jak np http://visolvit.pl :) Pewnie go pamiętacie jeszcze z dzieciństwa, mnie przynajmniej mama takie dawała. :)

  16. Ja dużo ćwiczę, mam aktywny tryb życia, więc staram się przyjmować witaminy regularnie. Teraz witaminę B12 można kupić w postaci sprayu, firma sprayme.in takie właśnie sprzedaje. Kupiłem i super jest, łatwo aplikować i zawsze można mieć przy sobie.

Odpowiedz
Dodaj odpowiedź

Odpowiadasz jako: Gość

mamZdrowie.pl logowanie

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?

Zamknij

mamZdrowie.pl szybka rejestracja

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestrując się akceptujesz Regulamin serwisu.

Zamknij

mamZdrowie.pl przypomnienie hasła

Masz już konto? Zaloguj się

Zamknij