Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Gimnastyka zmęczonych oczu

Eye-fitness, czyli gimnastyka zmęczonych oczu to ćwiczenia relaksujące i wzmacniające mięśnie oczu. Pomocna zwłaszcza wtedy, gdy długie godziny spędzamy w pracy przed monitorem komputera.

Suche i podrażnione gałki oczne, nieostre widzenie, ból i piasek pod powiekami to pierwsze symptomy problemów z oczami, pojawiającymi się na skutek zbyt długiego wpatrywania w monitor komputera. Już teraz, czytając ten artykuł, zacznij więc ćwiczyć swoje oczy, by je wzmocnić i uniknąć uciążliwych dolegliwości.

  • Zacznij od pobudzenia ruchliwości gałek ocznych. W tym celu obrysuj wzrokiem kontury kilku przedmiotów z otoczenia, np. mebli. Ćwiczenie powtórz 10-15 razy.

  • Następnie wyciągnij rękę z podniesionym kciukiem i popatrz na niego tak, by widzieć go ostro na rozmytym tle. Teraz z kolei przenieś wzrok na tło - kciuk powinien rozdzielić się na dwa obrazy. Powtarzaj ćwiczenie naprzemiennie ok. 10-15 razy.

  • Unieś wyprostowane ręce z palcem wskazującym skierowanym ku górze - spójrz najpierw na prawy palec, potem na lewy. Powoli zbliżaj je do siebie, patrząc raz na jeden, raz na drugi, aż do momentu, gdy się zetkną. Powtórz ćwiczenie kilkukrotnie.

  • Nie zapominaj o mruganiu! Bez niego powieki nie mogą nawilżać oczu i oczyszczać ich z kurzu. Raz na godzinę wykonuj 10 szybkich mrugnięć - powieś sobie na komputerze karteczkę, która będzie ci o tym przypominała.

  • Raz na jakiś czas zamknij oczy i odczekaj kilka minut, następnie popatrz daleko przed siebie, najlepiej za okno na zieleń drzew i trawy. Pozwól oczom odpocząć.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość