Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Gotowi na plażę - pielęgnacja i relaks

Za wami 5 dni ciężkiej pracy - zasłużyliście na chwilę relaksującego zapomnienia, a wasze ciała na regenerujące odprężenie i czułą pielęgnację.

Po pięciu dniach intensywnych treningów dajcie sobie prawo do relaksu i odnowy. Rower, pływanie i łagodny jogging na pewno wam nie zaszkodzą, ale nie przesadzajcie z wysiłkiem. Na weekend zaplanujcie zabiegi pielęgnacyjne, które poprawią kondycję waszej skóry i uzupełnią to, co wypracowaliście rzetelnym treningiem.

Proponujemy wam zabiegi składające się z trzech kroków: kąpieli wyszczuplających, wygładzania i ujędrniania. Nie trzeba wam żadnych drogich kosmetyków - pełny rytuał pielęgnacyjny możecie wykonać na bazie produktów z własnej apteczki i lodówki. Poniżej znajdziecie kilka propozycji każdego typu zabiegu. Wybierzcie te, które uznacie za najbardziej zachęcające, ale pamiętajcie, że najważniejszy jest umiar. Pod żadnym pozorem nie wykonujcie codzienne peelingów i nie przedłużajcie kąpieli.

Fitobalneoterapia (odchudzające kąpiele)

Kąpiele z dodatkiem ziół są doskonałym uzupełnieniem diet odchudzających. Gruczoły znajdujące się na powierzchni skóry przepuszczają do krwiobiegu aktywne substancje, które rozprawiają się z toksynami i regulują procesy przemiany materii, a także działają rewitalizująco i ujędrniająco na skórę. Do najskuteczniejszych kąpieli należą:

Składniki: 1/2 szklanki majeranku, 2 łyżki kwiatów bzu czarnego, 4 łyżki ziela bratka trójbarwnego, 2 łyżki liści babki lancetowatej, 3 łyżki liści mięty pieprzowej, 3 łyżki korzeni lubczyku, pół szklanki prószu siennego.

Składniki: 1/2 szklanki liści pokrzywy, 5 łyżek korzeni lubczyku, 5 łyżek naowocni fasoli, 2 łyżki liści mięty pieprzowej, 2 łyżki liści rozmarynu lekarskiego, 3 łyżki owoców jałowca, 2 łyżki ziela bratka trójbarwnego, 2 łyżki kłączy perzu

Składniki: po garści igliwia sosny, świerku i modrzewia.

Wskazówki:

  • Aby przygotować kąpiel, potrzeba około 100-200 g suszonych ziół.
  • Zioła wsypujemy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy około 5 minut na nie-wielkim ogniu pod przykryciem. Odstawiamy na pół godziny, a następnie odcedzamy wywar i wlewamy do wody w wannie (temperatura wody nie może przekraczać 39 stopni Celsjusza).
  • Nie używamy żadnych środków myjących i zapachowych. Masujemy jedynie ciało szorstka rękawicą, by pobudzić krążenie i zmiękczyć skórę.
  • Kąpiele ziołowe powinny być stosowane co najmniej raz w tygodniu i trwać przynajmniej 10 minut, by były skuteczne. Nie należy jednak pluskać się dłużej niż 20 minut jednorazowo.

Przeciwwskazania: anemia, astma, choroba Gravesa Basedowa, choroby serca, dna moczanowa, gruźlica, nadciśnienie, nowotwory, słaba krzepliwośd krwi, wrzody żołądka i dwunastnicy.

Wygładzanie

Kolejnym krokiem na drodze do ponętnego ciała jest wygładzanie. Peelingi usuwają martwy naskórek, dając długotrwałe uczucie świeżości, ale też poprawiają koloryt skóry poprzez pobudzenie krążenia i głęboko oczyszczają pory, dzięki czemu skóra będzie łakomie chłonęła substancje odżywcze zawarte w ujędrniających balsamach do ciała.

  • Peeling kawowy

Przepis: Zaparz kawę po turecku z dużą ilością fusów. Gdy ostygnie, fusy z kawy wy- mieszaj z garścią cynamonu lub oliwą z oliwek (może być oliwka dla dzieci). Wmasuj dokładnie w całe ciało i spłucz ciepłą wodą.

  • Peeling owsiany

Przepis: Wsyp do miseczki garść zmielonych płatków owsianych, dodaj garść soli kuchennej i kubek śmietany. Wymieszaj składniki. Wmasuj papkę w wilgotną skórę na brzuchu, udach i pośladkach.

  • Peeling migdałowy

Przepis: Szklankę zmielonych migdałów zmieszaj z oliwą w takich proporcjach, aby uzyskać gęstą papkę. Wymasuj nią całe ciało, a następnie dobrze spłucz pod prysznicem.

  • Peeling z soli morskiej

Przepis: Gruboziarnistą sól morską (lub cukier) wymieszaj z żelem pod prysznic. Wy- masuj całe ciało pod prysznicem i spłucz ciepłą wodą. Jeśli masz jakieś ranki lub wyjątkowo wrażliwą skórę, lepiej zrezygnuj z tej formy peelingu.

Wskazówki: Peeling stosuj na wilgotną skórę, maksymalnie 2 razy w tygodniu. Zbyt częste złuszczanie wysuszy i podrażni skórę, gdyż nie będzie miała czasu na regenerację.

Ujędrnianie

Odżywiona i wygładzona skóra jest teraz doskonale przygotowana do przyjęcia kosmetyków ujędrniających, ale balsamy to tylko jedna z dostępnych opcji. Ta część pielęgnacji powinna rozpocząć się już pod prysznicem, a wśród naszych łazienkowych rytuałów powinny znaleźć się:

  • Naprzemienny prysznic – zaczynaj zawsze od bardzo ciepłego natrysku i za pierwszym razem powoli zmniejszaj temperaturę wody do możliwie najzimniejszej. Staraj się wytrzymać kilkanaście sekund, oblewając newralgiczne partie ciała. Następnie wykonaj kilka serii z gwałtowną zmianą temperatury wody. Zakończ zimnym prysznicem, by zamknąć pory. Taki masaż możecie wykonywać nawet codziennie.

  • Antycellulitowy olejek – do rondelka wlej 10 łyżek oliwy z oliwek. Podgrzej ją, a następnie dodaj po 4 krople olejku rozmarynowego i jałowcowego. Najlepiej po wieczornej kąpieli, gdy skóra jest rozgrzana, wmasuj płyn w skórę brzucha, ud i pośladków. Owiń ciało folią spożywczą. Połóż się na 30 minut i przykryj kocem. Po tym czasie zdejmij folię, a resztki mikstury usuń papierowym ręcznikiem. Wykonuj zabieg regularnie 2 razy w tygodniu.

  • Napinająca maska – stosowana regularnie (2 razy w tygodniu), pomoże ci uelastycznić i wzmocnić zwiotczałą skórę, zwłaszcza delikatną tkankę biustu, który najbardziej cierpi w wyniku naszej utraty wagi. Tak jak w przypadku peelingu, skuteczną maseczkę możecie wykonać sami:

Przepis 1: 2 żółtka wymieszaj z łyżą serka homogenizowanego i 2 łyżkami soku z grejpfruta. Taką miksturą posmaruj brzuch, pośladki i uda. Owio ciało folią spożywczą. Po 20 minutach zbierz resztki maski i spłucz skórę wodą.

Przepis 2: Rozgnieć pięć wyłuskanych orzechów i wymieszaj je z pięcioma łyżkami płynnego miodu. Taką odżywczą papkę połóż na piersi. Po 15 minutach usuń ją wilgotnymi chusteczkami higienicznymi. Skóra po zabiegu pozostanie gładka i lepiej napięta.

  • Balsam ujędrniający – balsam to w zasadzie jedyny kosmetyk, który musicie kupić. Najskuteczniejsze preparaty modelujące sylwetkę i działające antycellulitowo powinny zawierać w swoim składzie kofeinę, ekstrakt z alg Laminaria, wyciąg z he- banu i wyciąg z bluszczu.

I na tym kończymy nasz tygodniowy program. Oczywiście możecie wykonywać go cyklicznie i od poniedziałku znów zmierzyć się z morderczymi treningami Amandy Russell. Jeśli byliście z nami przez cały tydzień, możecie być z siebie dumni. Każda spalona kaloria przybliża was do upragnionego celu. Każda przełamana słabość wzmacnia was psychicznie. Do zobaczenia na plaży!

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Ewa (Gość)

    Wiem, że jestem dziwna :) ale nie lubię za bardzo zapachu kawy, więc dodaję do jakiegoś fajnie pachnącego żelu np. revive z granatem i marakują dodaję fusy z kawy i peeling gotowy :)