Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Grejpfruty jednak odchudzają?

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że dzięki bogatej zawartości witaminy C, grejpfruty są jednymi z najzdrowszych owoców. Potwierdzają to najnowsze badania, które dodatkowo sugerują, że domniemane właściwości odchudzające tych gorzkawych cytrusów wcale nie są przesadzone.

W badaniu przeanalizowano dane kobiet powyżej 18 roku życia i stwierdzono, że regularne spożycie grejpfrutów może znacząco obniżyć ryzyko przewlekłych schorzeń. U pań, które uwzględniały grejpfruty w codziennej diecie, wykazano znacznie wyższe spożycie kluczowych składników odżywczych, w tym witaminy C, potasu, błonnika pokarmowego, beta karotenu, magnezu i witaminy B6, niż u kobiet, które nie spożywały cytrusów.

Obecność grejpfrutów w diecie oznaczała też niższe spożycie cukrów, tłuszczów nasyconych i cholesterolu. Panie wykazywały wyższe stężenie „dobrego” cholesterolu HDL oraz niższe stężenia szkodliwych trójglicerydów i białek C-reaktywnych, które informują o aktualnie toczącym się w organizmie stanie zapalnym. Taka biochemia przekłada się z kolei na obniżone ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego.

W końcu, stwierdzono również, że panie, które regularnie spożywały grejpfruty, miały niższą wagę ciała, niższe BMI i mniejszy obwód talii niż kobiety, które nie uwzględniały grejpfrutów w codziennej diecie.

„Włączenie grejpfrutów do codziennej diety nie tylko pomoże kobietom zaspokoić podstawowe zapotrzebowanie na kluczowe składniki odżywcze, ale też pozwoli na uruchomienie istotnych mechanizmów prewencyjnych, chroniąc między innymi przed chorobami serca i zespołem metabolicznym” – podsumowuje Gail Rampersaud z Uniwersytetu Floryda.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość