Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Hula hoop - trening jak zabawa

Zbyt często myślimy o ćwiczeniu jak o kolejnym przytłaczającym obowiązku. Choć wskazane jest, by fitness stał się integralną częścią codziennego życia, rzeźbienie ciała nie musi być obrzydłą rutyną, a może wręcz stać się zabawą. To tylko kwestia znalezienia odpowiedniej dla nas aktywności.

Dziś z premedytacją wracamy do czasów, gdy aktywność fizyczna była dla nas tak naturalna i spontaniczna jak oddychanie i przypominamy jedną z ulubionych zabaw z dzieciństwa: hula hoop!

Kręcenie taką kolorową obręczą to doskonały trening mięśni brzucha i pleców. Instynktownie angażujemy mięśnie poprzeczne, które tworzą swoisty wewnętrzny gorset owijający się wokół narządów wewnętrznych i kształtujący korpus. Pracują również mięśnie pleców, odpowiedzialne za postawę ciała, a także modelujące talię mięśnie skośne.

Nie martw się jeśli od czasu, gdy ostatni raz próbowałaś kręcić hula hoop upłynęły lata, których wolisz nie liczyć. Zacznij od krótkich 30-60 sekundowych ćwiczeń, najpierw zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a potem w przeciwnym kierunku i powtórz kilka serii, dodając sekundy i liczbę powtórzeń w miarę wzrastania kondycji. Ręce trzymaj złożone przed sobą, tak jakbyś kogoś obejmowała – to pomoże ci zminimalizować ruchy górnej części ciała. Ruchy dolnych partii również powinny być tak niewielkie, jak to możliwe. Docelowo pracują wyłącznie głębokie mięśnie korpusu.

Fot. keepwaddling1 Fot. keepwaddling1

Co więcej, hula hoop możesz wykorzystać do innych ćwiczeń. Poniżej podajemy kilka przykładów. Zaawansowani kręcący mogą pokusić się nawet o zakup obręczy z obciążeniem.

I nie myśl, że może ci się to znudzić! Gdy poczujesz się już dość pewnie, zacznij eksperymentować i świetnie się bawić, na przykład tańcząc do ulubionej muzyki.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość