Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Jak jeść mniej tłuszczów

1g tłuszczu to 9 kcal. Dziennie nie powinien on przekraczać ilości większej niż 30% spożywanych kalorii. W tym 10% powinny stanowić tłuszcze nasycone. Jeśli zjadasz większe ilości, sprawdź, jak możesz je ograniczyć.

Oto wskazówki, których przestrzeganie pozwoli ci zredukować ilość spożywanych dziennie tłuszczów. Im ich mniej w naszej diecie, tym ładniejszą figurę i zdrowie uda nam się osiągnąć czy też utrzymać. Jeśli jesz ich dużo, tłuszcz odkłada się wokół pasa. Komponując dietę należy pamiętać, by przede wszystkim wybierać tłuszcze wielonasycone i jednonasycone, które są zdrowsze od tłuszczów nasyconych. Te ostatnie są w dużej mierze odpowiedzialne za otyłość, podwyższony poziom złego cholesterolu, twardnienie żył, choroby serca i udary.

Aby zjadać mniej tłuszczu:

  • Zamień mleko pełnotłuste na chude lub sojowe.
  • Odcinaj z mięsa nadmiar tłuszczu.
  • Usuwaj skórkę z drobiu.
  • Ogranicz spożycie serów twardych i pełnotłustych.
  • Ogranicz spożycie masła i margaryny.
  • Jeśli smarujesz chleb majonezem, nie używaj już masła.
  • Unikaj smażenia. Posiłki przyrządzaj na parze bądź grillu.
  • Nie jedz fast foodów i posiłków sprzedawanych na wynos.
  • Sporadycznie jadaj jajka, bekon, jagnięcinę i wołowinę.
  • Ogranicz ilość, a najlepiej w ogóle zrezygnuj ze spożywania słodyczy, a także naleśników, makaronu, biszkoptów i ciastek, które są źródłem tłuszczów typu trans, równie szkodliwych dla zdrowia, co tłuszcze nasycone.
Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. marika (Gość)

    tłuszcze można jeść w dużych ilościach ale trzeba wiedzieć jakie :) dla mnie idealnym rozwiązaniem są oleje świata z oleofarm. duży wybór, do tego można ich używać na różne sposoby. mój ulubiony to z orzechów laskowych i włoskich.