Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Jak obniżyć cholesterol zdrową dietą

Stężenie złego cholesterolu w twojej krwi szybko spadnie, gdy skorygujesz nieco swoją dietę. Ogranicz więc szkodliwe przyjemności, a jedz więcej takich, które służą twojemu zdrowiu.

Najwięcej cholesterolu znajduje się w produktach zwierających tzw. tłuszcze nasycone, pochodzenia zwierzęcego, np. w śmietanie, maśle, pełnotłustych serach, tłustym mięsie i wędlinach. Wiele też kryje się w słodyczach o długim terminie przydatności do spożycia, czyli wszelkich batonikach, czekoladkach i ciasteczkach. Tych produktów powinnaś unikać w swojej diecie, a najlepiej całkowicie je wyeliminuj. Zamiast tłuszczów zwierzęcych używaj tych pochodzenia roślinnego. Domowe ciasteczka i inne wypieki na pewno będą zdrowsze niż kupowane, ale też nie powinnaś się nimi często objadać. Ogranicz też spożycie soli i cukru, bo one również rujnują twoje tętnice.

Przede wszystkim postaw na zdrowe menu: pieczywo z pełnego przemiału, rośliny strączkowe oraz warzywa i owoce (świeże, mrożone i suszone). Wszystkie te produkty bogate są w błonnik, który wiąże tłuszcz i cząsteczki cholesterolu, a przy okazji przyspiesza przemianę materii. Na śniadanie zamiast jajecznicy zjedz porcję musli z orzechami, ciemny razowy chleb zamiast słodkiej bułki i margarynę zamiast masła. Żółty ser zastąp chudym białym twarożkiem, pasztet wędzoną makrelą, frytki pieczonymi w mundurkach ziemniakami, a śmietanę jogurtem naturalnym. Sałatki podawaj z oliwą z oliwek, sok pomidorowy popijaj zamiast piwa, a na deser serwuj sałatki owocowe lub suszone owoce. Jeśli lubisz coś przegryzać w czasie oglądania filmu, sięgnij po pestki dyni, słonecznika lub świeże warzywa. Zrezygnuj ze słonych chipsów i popcornu.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. LuizaCULAL

    ____________________________________________________________________________________
    ODCHUDZANIE PRZY OTYŁOŚCI / NADWADZE / CUKRZYCY / CHOROBACH SERCA: INTELIGENTNE, TAKIE POLECAM. *****

    1. Jemy niskotłuszczowo czyli:
    INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.

    2. Niskowęglowodanowo, a zatem:
    NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

    3. Puenta to tabele:
    IŻ PRODUKTU.

    P. S. Realizując klasyfikację IŻ, organizm sam wykorzystuje złogi trójglicerydów w żyłach, oczyszczając je. Zwyczajne biologiczne reakcje, które równocześnie eliminują miażdżycę i nadciśnienie, a także cukrzycę typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane.

    4. Wykluczamy jednak z diety (niezdrowe dla człowieka) tzw:
    WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26,01% WZROSTU.

    ZOBACZ TAKŻE; CUKRZYCA TYPU 2, WG: IRL KRAKÓW.

    ____________________________________________________________________________________