Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Jak przyspieszyć metabolizm

Aby uregulować metabolizm, dostosuj swoje menu do rytmu dobowego organizmu. Wyrównasz poziom cukru we krwi, zaczniesz spalać tłuszcze i schudniesz.

Jeśli twój metabolizm uległ zakłóceniu przez nieregularne posiłki lub rezygnację z niektórych, np. śniadania, organizm zaczął gromadzić tłuszcz, zamiast go spalać. Pora to naprawić. Wystarczy do stosować przemianę materii do rytmu życia i zmodyfikować codzienne menu.

Jedz zgodnie z rytmem dobowym

Przed śniadaniem zjedz jabłko lub gruszkę, wypij sok owocowy. Cukry z owoców zostaną wówczas szybko spalone i wykorzystane jako energia do pracy.

Do południa, gdy jesteś bardzo aktywna, potrzebujesz dużo energii do pracy - jedz warzywa, owoce (z wyjątkiem winogron) i produkty bogate w węglowodany złożone (np. produkty z pełnego ziarna). Na śniadanie możesz zjeść np. płatki owsiane, kukurydziane lub musli. Produkty te zawierają dużo błonnika, który zmniejsza przyswajanie tłuszczów z posiłków, a pęczniejąc w żołądku sprawia, że dłużej jesteś syta.

Po 2-3 godzinach zjedz drugie śniadanie. Sięgnij po warzywa i produkty zawierające cukry złożone (np. ciasteczka owsiane, pieczywo razowe), które przyspieszą metabolizm.

Obiad powinien składać się przede wszystkim z warzyw (dostarczają sporo witamin, minerałów i błonnika) i produktów zawierających białko, np. mięso i ryby.

Po południu i wieczorem sięgaj po nabiał, jaja, chude mięso i ryby. Te ostatnie jedz wyłącznie gotowane, pieczone lub z rusztu. Wieczorem spalasz najmniej tłuszczu, gdyż poziom kortyzolu we krwi jest najniższy. Nie objadaj się.

Ważne wskazówki:

  • unikaj nadmiaru soli i glutaminianu sodu - zatrzymują one wodę w organizmie i zwiększają ciśnienie krwi,
  • do przygotowywania potraw używaj oliwy lub oleju lnianego,
  • do dań z warzyw i owoców dodawaj orzechy, pestki dyni, ziarna słonecznika lub sezamu,
  • stosuj przyprawy takie jak czosnek, imbir, pieprz cayenne, które przyspieszają metabolizm,
  • używaj octu balsamicznego, sosu sojowego, sięgaj po świeże zioła: bazylię, tymianek, oregano, melisę lub mięte - one doskonale ułatwiają trawienie i pobudzają wątrobę do spalania tłuszczu,
  • wypijaj co najmniej 2 litry płynów każdego dnia, przed południem soki owocowe, wodę niegazowaną i herbaty owocowe; po południu - soki warzywne, które mają mniej kalorii i cukrów niż soki owocowe. Wieczorem wypij zieloną herbatę lub herbatę pu-erh, które przyspieszają spalanie tłuszczów.
Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. magda (Gość)

    świetny artykuł, za identyczne wskazówki zapłaciłam 50zł
    A tu pisze jasno i wyraźnie co i kiedy spożywać, polecam ;)

  2. gość (Gość)

    Jeśli chcecie schudnąć odradzam ziarna słonecznika czy też soi - zawierają sporo tłuszczu (w końcu wyrabia się z nich olej) - ps. teoria pochodzi od dietetyczki

  3. gość (Gość)

    w niewielkich ilościach ziarna słonecznika( przyspieszają metabolizm )

  4. secrwet (Gość)

    Jakich tabletek? Tu są rady dotyczące zdrowego żywienia :)

  5. Polonistka (Gość)

    *przyspieszyć

  6. elkaee (Gość)

    fajnty art jak zwykle na http://mamzdrowie.pl/ :)