Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Jak uniknąć efektu jojo

Schudłaś i wracasz do trybu życia sprzed diety? To największy błąd, który jest zarazem najkrótszą drogą do efektu jojo i zrujnowania efektów odchudzania. Jak walczyć temu zapobiec?

Jest kilka zasad, których trzeba przestrzegać zarówno na diecie jak i po niej. Bez tego ani rusz, bo każda dieta będzie kończyła się powtórnym przybieraniem zrzuconych kilogramów.

Po pierwsze musisz stopniowo zwiększać dzienną porcję kalorii. Jeśli do tej pory byłaś na diecie 1000 kcal, to nie możesz nagle jeść na dzień 2000 kcal, tylko stopniowo, co tydzień, zwiększaj porcje kaloryczną o 100-200 kcal, aż dojdziesz do swojego dziennego zapotrzebowania.

Po drugie wciąż musisz jeść często, ale w małych porcjach. Podziel dzień na 5 posiłków i trzymaj się tego. Jeśli zapominasz o regularnym jedzeniu, to ustawiaj sobie przypomnienie w telefonie. Ostatni posiłek zjadaj najpóźniej o godz. 19.

Po trzecie wciąż musisz odżywiać się zdrowo. Nie wystarczy jeść pięć razy, ale posiłki tłuste lub słodkie. Dieta musi być zrównoważona, bogata w warzywa, błonnik i zboża.

Po czwarte ćwicz! Nic lepiej nie utrzyma rezultatów twojej diety niż trening. Biegaj, jeździj na rowerze, pływaj, po prostu ruszaj się! Aby wysiłek miał sens musi trwać przynajmniej 30 minut (to absolutne minimum). Ćwicz trzy razy w tygodniu.

Po piąte choć najważniejsze - nie stosuj diet cud i wszelkich głodówek. Po nich - mimo wszystkich naszych zasad - efekt jojo jest murowany!

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Bohna (Gość)

    Stosuję
    zdrową, zrównoważoną dietę korzystając z przepisów
    zgromadzonych w "Twój przepis na zdrowie" z IMP. Dodatkowo
    ruszam się i piję dużo płynów