Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Jak zmienić złe nawyki żywieniowe

Jesz w pośpiechu, w stresie, przed telewizorem? Objadasz się słodyczami, a może podjadasz chipsy, krakersy i inne przekąski między posiłkami? Zastosuj nasze rady, by pozbyć się złych nawyków żywieniowych.

Gdy jesz w pospiechu, w stresie i tylko to, co akurat masz pod ręką, efekty widać bardzo szybko. Zbyt obfite kształty i złe samopoczucie. Aby oprzeć się nieregularnym i źle skomponowanym posiłkom, postaw na jeden, porządny, najlepiej na śniadanie. Zjedz je w spokojnej atmosferze, celebrując każdy kęs. Przygotuj coś, co lubisz, nawet jeśli w opinii wielu nie pasuje to na poranek. I tak spalisz szybko potrawę w ciągu dnia, a poza tym opanujesz chęć dojadania. Codziennie zabieraj też do pracy np. sałatkę i chrupkie pieczywo. Podczas jedzenia nie myśl o czekających cię obowiązkach. Zrelaksuj się!

Gdy podjadasz między posiłkami słone lub słodkie przekąski, nie masz co liczyć na to, że szybko schudniesz. Pora zamienić je na zdrowe przegryzki - chrupiące warzywa i owoce. Już wieczorem przygotuj warzywa - obierz je i pokrój w zgrane słupki, a potem przechowuj w hermetycznym opakowaniu lub zimnej wodzie. Chrup zawsze wtedy, gdy czujesz potrzebę podjadania. Jeśli już będziesz miała ochotę na coś słodkiego, wybieraj produkty z małą zawartością tłuszczu, np. biszkopty, chrupki kukurydziane, suszone jabłka lub morele.

Gdy masz duży apetyt i zawsze twój talerz jest wypełniony po brzegi, zmień to, co się na nim znajduje. Zamiast ciężkostrawnego mięsa, sosów i smażonych potraw, postaw na posiłki lekkie i zdrowe. Wybieraj zamienniki - zamiast majonezu - sos winegret z łyżeczką oliwy, zamiast smażonego mięsa- pieczone lub gotowane, tłuste mleko zastąp chudym, tłuste sery - serkami light. Jedz powoli, rozkoszując się każdym kęsem. Szybciej będziesz czuła się najedzona, a żołądek szybciej strawi posiłek.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. KASIA (Gość)

    Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu.
    Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealna-figura.eu), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

  2. Malwina (Gość)

    A ja stosuję dietę strukturalną. Opracowana przez dr Bardadyna pomogła już wielu mi znanym osobom zmienić nawyki żywieniowe. Dieta jest co najważniejsze bogata w same odżywcze składniki. Efekty są naprawde imponujące. Moja koleżanka schudła na niej 8 kg. Ja dopiero zaczęłam, ale już widzę, że nawet lepiej się czuję. Wiem, że są nie tylko gotowe programy z różnymi materiałami, ale można skorzystać z cateringu i wczasów.

  3. anka (Gość)

    Ja myślę że warto skorzystać z pomocy dietetyka jeśli chce się zmienić swoje nawyki żywieniowe. Mi znajoma poleciła dietetyk-belight.pl Udzielają porad przez internet na podstawie krótkiego wywiadu a potem układają dla ciebie indywidualną dietę. Dzięki temu schudłam i pozbyłam się problemów z niestrawnoscią

  4. anka (Gość)

    Ja myślę że warto skorzystać z pomocy dietetyka jeśli chce się zmienić swoje nawyki żywieniowe. Mi znajoma poleciła dietetyk-belight.pl Udzielają porad przez internet na podstawie krótkiego wywiadu a potem układają dla ciebie indywidualną dietę. Dzięki temu schudłam i pozbyłam się problemów z niestrawnoscią

  5. anka (Gość)

    Ja myślę że warto skorzystać z pomocy dietetyka jeśli chce się zmienić swoje nawyki żywieniowe. Mi znajoma poleciła dietetyk-belight.pl Udzielają porad przez internet na podstawie krótkiego wywiadu a potem układają dla ciebie indywidualną dietę. Dzięki temu schudłam i pozbyłam się problemów z niestrawnoscią