Jedz cytrusy codziennie

Tamara Majer awatar Autor: Tamara Majer, 13 lipca 2009, 10:28 Zobacz wszystkie artykuły tego użytkownika »

Od kilku lat w krajach UE trwa kampania promująca walory pomarańczy. Jej celem jest upowszechnianie codziennego nawyku sięgania po te zdrowe owoce.

Zrównoważona dieta powinna uwzględniać spożycie dwóch pomarańczy lub czterech klementynek dziennie. Zaspakajamy w ten sposób zapotrzebowanie organizmu na witaminę C. Dwie pomarańcze zawierają około 8g błonnika - jest to połowa dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Jedzenie cytrusów zwiększa przyswajalność żelaza, chroniąc organizm przed anemią. Najnowsze badania amerykańskiego National Cancer Institute wykazały bezpośrednią zależność pomiędzy składnikami odżywczymi cytrusów a zmniejszeniem ryzyka zachorowania na niektóre nowotwory. Substancje zawarte w skórce pomarańczowej(limonidu cytrusowego) zapobiegają rozwojowi raka piersi.

Zobacz więcej o: cytrusy, pomarańcze, zdrowie, witaminy, choroby nowotworowe, dieta

Podobne artykuły

  • Ryby źródłem dobrego zdrowia

    Ryby źródłem dobrego zdrowia

    Ryby poprawiają nastrój, pomagają zapobiegać groźnym chorobom, opóźniają starzenie się organizmu. Są bogatym źródłem witamin i minerałó... Więcej »

  • Wino a zdrowie

    Wino a zdrowie

    Wino zapobiega procesom starzenia się skóry, działa ochronnie, odżywczo i napinająco na skórę. I to jeszcze nie wszystkie zalety tego ... Więcej »

  • Śledzie - jedz na zdrowie

    Śledzie - jedz na zdrowie

    Największą zaletą śledzi jest zawartość tłuszczu, w 100g jest aż 16g. Aż 70% stanowią kwasy tłuszczowe jedno- i wielonasycone. Więcej »

  • Dobrane duety witaminowe

    Dobrane duety witaminowe

    Niektóre produkty służą zdrowiu gdy są podawane w towarzystwie innych produktów. Od lat naukowcy starają się zrozumieć dlaczego witaminy w ... Więcej »

Dodaj komentarz
  • Zarejestruj się Zaloguj się