Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Koktajle warzywne - Pij zielone!

5 porcji warzyw i owoców to „mission impossible”? Nie, jeśli zredukujesz je do rozmiarów jednej szklanki napoju – najlepiej intensywnie zielonego!

Brokuły, szparagi, kiwi, boćwina – mają różne smaki i konsystencje, ale za to jeden ważny wspólny mianownik – chlorofil.

Chlorofil jest barwnikiem występującym w większości roślin. To właśnie jemu niektóre warzywa i owoce zawdzięczają charakterystyczne barwy zieleni, a im ciemniej tym lepiej, bo zielony pigment ma niebagatelne znaczenie dla żywych organizmów. Zwany „żywą krwią” roślin i w budowie cząsteczkowej do złudzenia przypominający hemoglobinę, w ludzkim ciele potrafi zdziałać prawdziwe cuda. Przyrządzając sobie „koktajl chlorofilowy”, zapewniamy naszemu ciału kompleksowe oczyszczenie, a co za tym idzie, energię, wigor, usprawnione trawienie, odciążone narządy i zwiększoną odporność.

Działanie chlorofilu udowodniono między innymi w zakresie:

  • oczyszczania organizmu z toksyn i metali ciężkich,
  • regulacji perystaltyki jelit
  • likwidowania stanów zapalnych i zmniejszania związanego z nimi bólu
  • zwalczania chorobotwórczych bakterii,
  • stabilizacji ciśnienia krwi,
  • wzmacniania mięśnia sercowego,
  • zwiększania odporności organizmu,
  • obniżania poziomu cukru we krwi
  • eliminowania wolnych rodników i spowalniania procesu - utleniania się komórek,
  • zapobiegania nowotworom,
  • zwiększania laktacji
  • zwiększania krzepliwości krwi
  • łagodzenia objawów astmy

Soki warzywne mają wielu przeciwników, i rzeczywiście trudno wyobrazić sobie brukselkę, brokuły i szpinak nie dość, że razem, to jeszcze w płynie. Warto spróbować przede wszystkim dlatego, że w jednej szklance możemy przemycić więcej dobrego niż jesteśmy gotowi przypuszczać. Do tego wszystkie te witaminy i minerały pozostają kompletnie nienaruszone, gdyż nie musimy poddawać ich obróbce termicznej. W końcu, mamy do dyspozycji tyle zielonych możliwości, że każdy z pewnością znajdzie optymalne dla siebie kombinacje. Mieszankę warzywną można uzupełnić sokiem z cytryny, kiwi, świeżym, soczystym jabłkiem i tak długo próbować aż osiągnie się idealne proporcje.

Warzywa do wyboru: zielona pietruszka, zielony seler, boćwina, kapusta, różne rodzaje sałat, mięta, szpinak, szczaw, pokrzywa, mniszek, ogórek, brokuły, brukselka, kabaczek, jarmuż, kiełki, szparagi, rukiew wodna, zielone części rzepy i różnego rodzaju kiełki.

Jeśli należysz do wąskiej (mamy nadzieję) grupy osób, które nie tolerują zieleniny w żadnej postaci, koniecznie zainwestuj w suplement diety, który niemal niepostrzeżenie przemyci chlorofil i inne cenne składniki do twojego organizmu - algi w tabletkach. Szczególnie godne polecenia są chlorella i spirulina, zaliczane do naturalnych suplementów o najbardziej kompleksowym działaniu i najkorzystniejszym wpływie na zdrowie człowieka.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. mala---rudA (Gość)

    Nie lepiej zrobic salatke ?? ?

  2. hendrykkowalski

    ja uwielbiam tego typu jedzenie