Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Mięśnie skośne brzucha - najlepsze ćwiczenia

Silne, sprężyste mięśnie brzucha nie tylko dobrze wyglądają, ale przede wszystkim stabilizują kręgosłup i zmniejszają ryzyko dolegliwości bólowych w dole pleców. Choć wyraźnie zarysowany „kaloryfer” to najczęstszy cel morderczych ćwiczeń, najważniejszą rolę spełniają w dużej mierze zaniedbywane mięśnie skośne.

To właśnie mięśnie skośne stabilizują postawę i najbardziej odciążają kręgosłup, więc wypada poświęcić im należytą uwagę. Po stronie plusów z pewnością znajdzie się też smukła, godna pozazdroszczenia talia. Poniżej prezentujemy trzy indywidualne ćwiczenia, które warto wpleść w stałą rutynę treningową, jak również 2 zestawy poświęcone w zasadzie wyłącznie mięśniom skośnym. Do ich wykonania nie potrzebujecie żadnego specjalistycznego sprzętu, więc z powodzeniem możecie ćwiczyć w domu.

Spiderman

W pozycji niskiej lub wysokiej pompki, unoś kolana do łokcia, równolegle – prawe kolano do prawego łokcia i lewe kolano do lewego łokcia – lub na skos. W obydwu przypadkach wykonaj 10-15 powtórzeń na każdą nogę i powtórz całą serie jeszcze 1-2 razy. Zaawansowani mogą pomieszać te dwie wersje ćwiczenia, zaczynając od 10 powtórzeń na każdą stronę i sukcesywnie zwiększając liczbę powtórzeń do 15-20.

Rowerek

Usiądź na podłodze z podkurczonymi nogami. Napnij mięśnie brzucha, unieś nogi i staraj się zachować równowagę. Przyciągaj naprzemienne prawe kolano do lewego łokcia i na odwrót, wykonując jednocześnie mocne skręty tułowia.

Narciarz

Przyjmij pozycję jak do pompki, po czym wykonuj dynamiczne przeskoki obunóż, starając się umieścić stopy jak najbliżej każdej dłoni, nie podkurczają jednocześnie nóg.

Zestawy

Drogie panie, zwróćcie szczególną uwagę na ten zestaw - Cassey naprawdę wie, co robi!

A tu coś dla wyjątkowo wytrzymałych - Obliques for Freaks! 5 ćwiczeń, 3-4 serie (z maksymalnie 60-sekundowymi przerwami), a w każdej 15-20 powtórzeń. Ten zestaw "dotyka" również górnych i dolnych mięśni brzucha.


Jak zwykle zachęcamy do wypróbowania wszystkich propozycji i zamieszczania opinii poniżej.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Ola (Gość)

    Fajnie rady dajecie. Mi to bardzo pomaga. Ostatnio tylko mam problem z motywacja, bo opuszczam trochę treningi i mam średnie efekty. Ktoś tu polecał Immuno Colostrum muszę chyba koniecznie sobie kupić i w końcu popracować bardziej nad sobą.