Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Mleko czekoladowe po treningu

Jeśli poddajesz swoje ciało regularnym treningom, istotne jest to, jak odżywiasz je po wysiłku. Najnowsze badania dowodzą, że najskuteczniejszą receptą na regenerację po wyczerpujących ćwiczeniach jest odtłuszczone mleko czekoladowe – nie mogło być lepiej!

W trzech powiązanych badaniach przeprowadzonych na Uniwersytecie Stanu Texas w Austin porównano niskotłuszczowe mleko czekoladowe, napoje węglowodanowe o tej samej kaloryczności i napoje bez zawartości kalorii pod kątem korzyści płynących z ich spożycia po intensywnym wysiłku fizycznym.

Okazało się, że organizmy sportowców najlepiej regenerowały się po spożyciu mleka czekoladowego, co przekładało się na trzy aspekty treningu:

  • Dwukrotnie większy pułap tlenowy: Po miesięcznym programie treningowym, u sportowów pijących mleko czekoladowe po wysiłku aż dwukrotnie zwiększyła się zdolność pochłaniania tlenu przez organizm. Pułap tlenowy jest jednym z najpopularniejszych wskaźników wydolności fizycznej.

  • Zwiększoną efektywność: Kolarze, którzy po wyczerpującym treningu regenerowali się mlekiem czekoladowym, mieli więcej mocy, jechali szybciej i osiągali lepsze czasy podczas 40-kilometrowej trasy, w którą udali się po 4 godzinach.

  • Lepszy skład ciała: Better Body Composition (więcej mięśni, mniej tłuszczu): U niewyczynowych kolarzy pijących odtłuszczone mleko czekoladowe odnotowano największy przyrost masy mięśniowej i utratę tkanki tłuszczowej.

"Wniosek z badań jest taki, że niskotłuszczowe mleko czekoladowe poprawia efektywność treningu zarówno u sportowców wyczynowych, jak i amatorów” - podsumowuje przewodzący badaniom John L. Ivy.

Odtłuszczone mleko czekoladowe naturalnie zawiera składniki, które do wielu napojów regenerujących muszą być dodawane laboratoryjnie. Wysokiej jakości proteiny odbudowujące mięsnie, podstawowe elektrolity (wapń, potas, sód i magnez), a także witaminy B i D, zktórych pierwsza jest źródłem energii, a druga chroni kościec przez urazami.

Eksperci są zgodni co do tego, że okres dwóch godzin po treningu jest kluczowy w regeneracji i gdy jest odpowiednio wykorzystany, zapewnia maksymalizacje korzyści z treningu oraz szczytową formę i gotowość do kolejnego wysiłku.

A jak wy regenerujecie się po treningu?

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. editwil

    Chyba zacznę pić mleko czekoladowe :P