Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Mrożone nie znaczy gorsze

Mrożone czy puszkowane warzywa i owoce nie cieszą się najlepszą reputacją ze względu na nasze przekonanie, że tylko świeże produkty dostarczają wartości odżywczych. Tymczasem mrożonki mają niemalże takie same walory zdrowotne, a często przewyższają nawet świeże zbiory pod względem pożywności.

„Ponieważ owoce i warzywa są zazwyczaj mrożone i puszkowane w szczycie dojrzałości, nie powinniśmy obawiać się, że zawierają mniej wartości odżywczych niż świeże produkty” – mówi Keri Gans, rzeczniczka Amerykańskiego Stowarzyszenia Dietetycznego. "Prawda jest taka, że często jemy owoce i warzywa, które są niedojrzałe lub wręcz przejrzałe, a to automatycznie czyni je mniej pożywnymi od mrożonek” - dodaje.

Kluczem do kupowania mrożonych warzyw jest wybieranie tych, które nie zawierają żadnych dodatków, na przykład w postaci żółtego sera czy bekonu. Warzywa puszkowane z kolei nie powinny zawierać dodatku soli - zawsze należy się w tej kwestii upewnić.

W okresie jesienno-zimowym nie musimy też rezygnować z ulubionych owoców. Mrożone doskonale sprawdzą się jako dodatek do jogurtów czy koktajli mlecznych i są równie odżywcze co świeże. Jeśli chodzi o owoce puszkowane, unikajmy tych, które pływają w zawiesistym, słodkim syropie. Zawsze wybierajmy te w naturalnym soku, bez dodatku cukru.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość