Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Najlepsze ćwiczenie na brzuch

Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego w San Diego ustalili, które z popularnych ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha jest najskuteczniejsze, tj. angażuje największą liczbę pojedynczych mięśni.

Przy pomocy elektromiografu (aparatu do diagnostyki czynności elektrycznej mięśni i nerwów obwodowych) zmierzono aktywność mięśni uczestników, którzy zostali poproszeni o wykonanie 13 różnych ćwiczeń przeznaczonych do kształtowania partii mięśniowych w obrębie brzucha.

Jako punkt odniesienia zastosowano tradycyjne brzuszki. Nie bez zaskoczenia przyjęto, że najskuteczniejszym ćwiczeniem wzmacniającym brzuch jest najzwyklejszy „rowerek”, który wymaga aż o 250 proc. większej aktywności mięśni prostych brzucha niż popularne skłony.

Wystarczy położyć się na podłodze, umieścić dłonie w okolicach uszu, unieść kolana tak, by nogi tworzyły z podłożem kąt ok. 45 stopni i wykonując ruchy zbliżone do pedałowania na rowerze, dotykać prawym łokciem lewego kolana i na odwrót. Polecamy 3 serie największej możliwej liczby powtórzeń.

Zobaczcie, jak to wygląda:

A tu nieco trudniejsza wersja:

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość