Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Napoje po treningu

To, czym gasisz pragnienie, może złagodzić ból, dodać energii, powstrzymać nadmierny apetyt.

Sięgając po kawę, drinka, czy inny napój nie zawsze zastanawiamy się nad jego skutkami. A odpowiedni napój w konkretnej sytuacji może znacząco wpłynąć na nasze samopoczucie i wydolność organizmu. To właśnie płyny najszybciej dostarczają organizmowi składników odżywczych, wody i energii. Nasz organizm składa się w 70% z wody i to czy pijemy odpowiednie napoje jest równie ważne jak jedzenie.

Oto kilka przykładów sytuacji, w których szczególnie ważne jest to, co pijemy.

Przegrzanie organizmu

Jeżeli po wysiłku jesteś bardzo spragniony i wypijesz zbyt dużą ilość wody, to nerki szybko ją wydalą. W takiej sytuacji lepiej sięgnąć po jakiś napój dla sportowców, izotoniczne np. Powerade, Osostar. Zawierają one elektrolity, które kierują wodę do komórek, gdzie jest ona najbardziej potrzebna.

Przed treningiem

Zaleca się na 2 godziny przed ćwiczeniami wypicie co najmniej pół litra wody. Zapobiega to odwodnieniu organizmu podczas wysiłku i doda ci energii.

Ból mięśni po ćwiczeniach

Od czasu do czasu możesz sobie pozwolić na małą butelkę portera. Nie zwracaj uwagi na to, że może około 200 kcal, ale zawiera za to bezcenne flawonoidy. Są to silne antyoksydanty, które pomogą zregenerować mięśnie po wysiłku. Dobrym źródłem flawonoidów jest też czerwone wino i sok z ciemnych winogron.

Skurcze łydek

Najczęściej dopadają w nocy i nie pozwalają zasnąć. W takiej sytuacji dobrze jest wypić szklankę toniku. Należy też zażywać magnes z potasem.

Głód

Wybierz sok pomidorowy, zawiera mało kalorii, nie zawiera tłuszczu. Jednocześnie jest gęsty i szybko nasyci.

Zmęczenie

W takiej sytuacji lepiej zrezygnować z kawy, kofeina powoduje odwodnienie organizmu. Lepiej sięgnąć po wodę gazowaną z cytryną. Bąbelki i odświeżający zapach pobudzą równie skutecznie co kawa.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. nata

    dzieki za poruszenie tematu, jest wazny a czesto nie zdajemy sobie z tego sprawy,
    troszke niestety potraktowany powierzchownie,przydalo by sie nieco bardziej wglebic ;)
    osobiscie od pewnego czasu, zamiast porannej kawy wypijam szklanke swiezego soku pomaranczowego, i roznica jest ogromna, "budzi" znacznie skuteczniej niz kawa!!, powoduje natychmiastowy zastrzyk energii porownywalny z napojami "dodajacymi skrzydel"
    chcialabym tu cos poczytac o roznicach pomiedzy roznymi rodzajami wody (mineralna, zrodlana...) i wplywie zawartych w niej mineralow na trening i organizm
    pozdrawiam

  2. RedFox (Gość)

    Ja polecam ElektroMIX firmy EMERGEN-C, bardzo dobry środek – nawadnia i uzupełnia elektrolity, bez dodatku cukru, jednak chyba niedostępny na polskim rynku