Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Nawyki pomocne w ćwiczeniach na brzuch

W walce z wystającym brzuszkiem, wystarczy wyrobić sobie kilka prostych, ale jakże dobrych nawyków.

Technika oddychania - wciągamy powietrze powoli przez nos, spokojnie wydychamy przez usta..

Odpowiednia postawa - stanie i siedzenie prosto. Wystarczy, że będziemy trzymać się prosto, a wyglądać można dużo szczuplej. Linia brzucha od razu będzie ładniejsza. Nie garb się - pamiętaj o ściąganiu łopatek i wciąganiu brzucha.

Odpowiednie hobby - np. praca w ogródku. Kiedy kopiemy i grabimy grządki zmuszamy do pracy wszystkie mięśnie brzucha. W czasie 1 godziny możemy spalić około 350 kalorii.

Najlepsza pozycja w czasie snu - to na plecach. Śpiąc z poduszką podłożona pod kolana, zapobiegasz dolegliwościom kręgosłupa i będziesz mogła bez trudu wykonywać ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha.

Dobry nastrój - spokojny i pogodny. Częściowo, za wystający brzuch można obwiniać stres. Przyczynia się on do podniesienia poziomu kortyzolu - hormonu, który powoduje odkładanie się tłuszczu wewnątrz jamy brzusznej. W sytuacjach trudnych wykonaj głębokie oddychanie. Zamknij oczy, wciągnij powietrze nosem bardzo głęboko, po chwili zrób spokojny wydech. Powtórz kilka razy.

Jedz dużo warzyw, owoce, ryb - potrawy przygotowuj na parze, a warzywa i owoce jedz na surowo z dodatkiem oliwy z oliwek.

Zadbaj o odpowiednią ilość błonnika - 25-35g dziennie. Jeśli jednaj po zjedzeniu produktów pełnoziarnistych masz problemy np. wzdęcia i bóle brzucha, ilość tych produktów wprowadzaj do diety powoli.

Dbaj o odpowiednią ilość wapnia - jest to minerał niezbędny do utrzymania prawidłowej gęstości kości i zapobieganiu osteoporozie.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Pat. (Gość)

    Pomocne!